Melding: Wegdek mogelijk glad...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stievo
Nuovo Arrivato
Berichten: 65
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 19:05

Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door Stievo »

Vandaag bij het starten zag ik op het scherm van me boardcomputer opeens de melding: Wegdek mogelijk glad (of iets wat er op leek). Dit had ik nog nooit gezien, dus auto uitgezet, opnieuw gestart, en jahoor, weer dezelfde melding. Vanavond had ik het niet.

Aangezien ik deze melding nog nooit had gezien, was ik benieuwd of jullie hem wel eens voorbij hebben zien komen..
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door jpkramer »

Deze melding krijg je standaard zodra de buitentemperatuur 3 graden of lager is. Je krijgt de melding na het starten of tijdens het rijden als op dat moment de temperatuur daalt naar 3 graden (of lager). Volgens mij is de melding: mogelijk bevroren wegdek.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door ExTaxi »

Stievo schreef:Vandaag bij het starten zag ik op het scherm van me boardcomputer opeens de melding: Wegdek mogelijk glad (of iets wat er op leek). Dit had ik nog nooit gezien, dus auto uitgezet, opnieuw gestart, en jahoor, weer dezelfde melding. Vanavond had ik het niet.

Aangezien ik deze melding nog nooit had gezien, was ik benieuwd of jullie hem wel eens voorbij hebben zien komen..
hoe lang heeft je auto stil gestaan de afgelopen weken dan? Die melding hoor je namelijk altijd te krijgen bij dit soort temperaturen?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door Maxximum »

Daarnaast brand er dan zo'n sterretje van IJS zegmaar...
(bij mijn display toch...)
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door Sunrise »

jpkramer schreef:Deze melding krijg je standaard zodra de buitentemperatuur 3 graden of lager is. Je krijgt de melding na het starten of tijdens het rijden als op dat moment de temperatuur daalt naar 3 graden (of lager). Volgens mij is de melding: mogelijk bevroren wegdek.
.)
Maxximum schreef:Daarnaast brand er dan zo'n sterretje van IJS zeg maar...
...een ijskristal inderdaad ~] , maar als de temperatuur beneden de -7 komt gaat ook je temperatuur nog eens knipperen -] Is je dashboard helemaal een knipperende feestverlichting :lol: :lol:
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door jpkramer »

Maxximum schreef:Daarnaast brand er dan zo'n sterretje van IJS zegmaar...
(bij mijn display toch...)
Dat zal dan bij bepaalde uitvoeringen zijn. Bij mij gaat de temperatuur knipperen en komt er de bekende mededeling...
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door Bennink »

jpkramer schreef:
Maxximum schreef:Daarnaast brand er dan zo'n sterretje van IJS zegmaar...
(bij mijn display toch...)
Dat zal dan bij bepaalde uitvoeringen zijn. Bij mij gaat de temperatuur knipperen en komt er de bekende mededeling...
Heeft te maken met het display dat je hebt... In dit geval dus de grootste van de drie.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door swans »

En als het heel erg koud is dan wordt het display ook nog eens traag! als je dan snel door je menu bladerd dan kan je wel eens 2 of 3 dingen door elkaar zien staan!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door buxol »

swans schreef:En als het heel erg koud is dan wordt het display ook nog eens traag! als je dan snel door je menu bladerd dan kan je wel eens 2 of 3 dingen door elkaar zien staan!
Yep, en de richting aanwijzer wil ook nog wel een traag reageren. Hij wil dat ik knipper, zal ik...?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door Sunrise »

buxol schreef:
swans schreef:En als het heel erg koud is dan wordt het display ook nog eens traag! als je dan snel door je menu bladerd dan kan je wel eens 2 of 3 dingen door elkaar zien staan!
Yep, en de richting aanwijzer wil ook nog wel een traag reageren. Hij wil dat ik knipper, zal ik...?
:shock: van allebei nog geen last gehad terwijl het afgelopen week -16 C is geweest :?
Gebruikersavatar
Stievo
Nuovo Arrivato
Berichten: 65
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 19:05

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door Stievo »

Jah afgelopen week de melding nog een paar keer gezien.. Kennelijk nooit opgevallen.. Afgelopen weken was het ook auto starte, krabben, rijden.. Dus denk daarom de melding nooit gezien :mrgreen:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door swans »

Sunrise schreef:
buxol schreef:
swans schreef:En als het heel erg koud is dan wordt het display ook nog eens traag! als je dan snel door je menu bladerd dan kan je wel eens 2 of 3 dingen door elkaar zien staan!
Yep, en de richting aanwijzer wil ook nog wel een traag reageren. Hij wil dat ik knipper, zal ik...?
:shock: van allebei nog geen last gehad terwijl het afgelopen week -16 C is geweest :?

dat komt omdat zo'n abarth altijd heet staat en ready to go is!!!!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door Sunrise »

swans schreef:dat komt omdat zo'n abarth altijd heet staat en ready to go is!!!!
:mrgreen: klopt zelfs nu is de Abarth de enigste auto in de straat die helemaal NIET wit is :lol: :lol:
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Melding: Wegdek mogelijk glad...

Bericht door old school »

melding nog nooit gezien (heb dan ook geen thermometer)
pinkers wel last van dacht de eerste keer dat die niet wou...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Plaats reactie