Telefonisch matig verstaanbaar

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pat
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di okt 07, 2008 12:10
Locatie: Budel-Schoot

Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door Pat »

Waar ik regelmatig klachten over krijg van mensen waarmee ik bel in de auto is 'dat ik zo ver weg klink'. Misschien kan ik daar zelf iets aan doen, maar ik kan er niets over vinden. Vrijdag gaat de GP sowieso naar de dealer voor een schadegevalletje, maar ik zou graag vooraf iets meer hierover weten.

Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik matig verstaanbaar ben :?:
Is het volume van de microfoon misschien regelbaar :?:

Ik weet ook niet waar die microfoon ergens zit die mijn stemgeluid opvangt... :roll:
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (5d) | Exotica Red | 17" Take Off | Privacy glass | Interscope HIFI | Blue&Me NAV | Buitenspiegelkappen chroom
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door E34 »

Die microfoon zit in de lampunit van de binnenverlichting.
Krijg af en toe ook wel eens dat 'verwijt' te horen, meestal zet ik het volume iets harder van de telefoon wat via de speakers binnenkomt. Dat helpt aan de andere kant van de lijn ook meestal wel wat ik er zo van hoor.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door Sunrise »

Pat schreef:Ik weet ook niet waar die microfoon ergens zit die mijn stemgeluid opvangt... :roll:
In de behuizing van de binnenverlichting :wink: , probeer dus ook altijd in die richting te praten :lol: :lol:
Gebruikersavatar
YorikGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 01, 2009 21:04
Locatie: Halsteren

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door YorikGP »

Welke toestel gebruik je hierop, en is dit ook met andere toestellen. Ik verander zo eens in de 2 weken van andere telefoon (come's with the job) en hierbij zit er enorm verschil per toestel in. Even een kruistestje en je weet waar het probleem vandaan komt.

1. blijft het probleem aanwezig met een andere telefoon, dan ligt het daadwerkelijk aan je microfoon en ik denk even langs de dealer maar te gaan.

2. geen probleem met andere telefoon, even checken op www.fiat.nl of je toestel bekend en geschikt is. Wanneer je dit gechecked heb kan je eventueel een update laten uitvoeren op je toestel.

Groeten Jorik.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 NEW ORLEANS BLUE (Door Squadra-Tuning laten chippen)
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door buxol »

Ik heb de GP 3,5 jaar in de lease gereden. Ik nam de telefoon niet meer aan in de GP, ging zelf ook niet meer bellen. Het was in mijn geval hopeloos! In het begin nog regelmatig naar de dealer geweest. Onderdelen vervangen. Ook verschillende telefoons, niets hielp.

In m'n nieuwe toet, moet ik weer wennen aan het feit dat ik daadwerkelijk kan bellen in de auto. Deze carkit werkt uitstekend.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Pat
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di okt 07, 2008 12:10
Locatie: Budel-Schoot

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door Pat »

Ik heb eerst een Nokia E65 gehad en nu heb ik een HTC Hero. Beide mobiele telefoons hebben geen invloed op de matig verstaanbaarheid. Ligt gewoon aan het systeem. Als ik de reactie van Buxol lees moet ik er maar mee leren leven denk ik..
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (5d) | Exotica Red | 17" Take Off | Privacy glass | Interscope HIFI | Blue&Me NAV | Buitenspiegelkappen chroom
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door ulti »

Heb hier ook last van. is wel verschillend met het soort telefoon.. mijn oude samsung D900 en iphone 3G klinkt het erg ver weg.

Terwijl mijn vriendin met haar samsung ladyphone geen last heeft..

is idd erg vervelend.
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
YorikGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 01, 2009 21:04
Locatie: Halsteren

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door YorikGP »

http://www.fiat.nl/cgi-bin/pbrand.dll/F ... ection.jsp

Kijk de Hero staat er inderdaad niet tussen, maar de E65 wel. Over het slecht verstaanbaar zijn kan ook aan de microfoon liggen, ik hoorde dat bij een vriendin van me die een 500 rijdt de microfoon vervangen moest worden. Probleem is daar nu wel opgelost!

P.s. Bleu & Me van Fiat en Alfa maken gebruiken van de systemen van Parrot, hier ben ik overigens wel tevreden over! mooi alternatief misschien (en stuurbieding zou ook nog kunnen werken hierop).

Groeten!
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 NEW ORLEANS BLUE (Door Squadra-Tuning laten chippen)
Gebruikersavatar
Pat
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di okt 07, 2008 12:10
Locatie: Budel-Schoot

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door Pat »

YorikGP schreef:http://www.fiat.nl/cgi-bin/pbrand.dll/F ... ection.jsp

Kijk de Hero staat er inderdaad niet tussen, maar de E65 wel. Over het slecht verstaanbaar zijn kan ook aan de microfoon liggen, ik hoorde dat bij een vriendin van me die een 500 rijdt de microfoon vervangen moest worden. Probleem is daar nu wel opgelost!
Die lijst met mobiele toestellen die (volledig) compatible zijn met Blue&Me op de website van Fiat wordt maar zelden bijgewerkt. Vandaar ook dat mijn HTC Hero er niet bij staat denk ik zo. Zal bij de dealer eens vragen of zij er iets mee kunnen en meer over is geklaagd. Misschien moet mijn microfoontje ook vervangen worden :wink:
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (5d) | Exotica Red | 17" Take Off | Privacy glass | Interscope HIFI | Blue&Me NAV | Buitenspiegelkappen chroom
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Re: Telefonisch matig verstaanbaar

Bericht door Scooterguy »

Met m'n iPhone 3G heb ik er iig geen last van, voordien met de SE W550i en de W595 ook niet, ook niet in de vorige GP.
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Plaats reactie