lampjes vervangen

Plaats reactie
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

lampjes vervangen

Bericht door ExTaxi »

Mijn auto is dus net terug van de 150k beurt en ze vertelden dat er wat lampjes waren vervangen. Dat heb ik vaker gehoord toen ik mijn auto ophaalde.
Maar hoe bepalen ze dat dan? Want er was niks stuk?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: lampjes vervangen

Bericht door Xander »

Raar verhaal, voor zover ik weet kunnen ze niet zien dat lampjes "bijna stuk" zijn ofzo.

Weet je zeker dat alles naar behoren werkte toen je de auto inleverde? Je krijgt niet bij alle problemen een waarschuwing op je dashboard.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: lampjes vervangen

Bericht door E34 »

Dat noemen ze geld-uit-de-zak-klopperij.... :evil:
Zelfde als op de rekening staat dat ruitensproeiervloeistof is bijgevuld terwijl ik de dag ervoor het reservoir tot aan de dop gevuld heb! Dat hebben ze geweten :mrgreen:
GP T-Jet Sport Cross Over Black
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: lampjes vervangen

Bericht door ExTaxi »

Xander schreef:Raar verhaal, voor zover ik weet kunnen ze niet zien dat lampjes "bijna stuk" zijn ofzo.

Weet je zeker dat alles naar behoren werkte toen je de auto inleverde? Je krijgt niet bij alle problemen een waarschuwing op je dashboard.
Oh nee? Welke niet dan?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: lampjes vervangen

Bericht door Fox-Racing »

Misschien je richtingaanwijzers??

dat de oranje coating te zwak wordt en voor keuring niet voldoende oranje is?
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: lampjes vervangen

Bericht door scoop »

ExTaxi schreef:
Xander schreef:Raar verhaal, voor zover ik weet kunnen ze niet zien dat lampjes "bijna stuk" zijn ofzo.

Weet je zeker dat alles naar behoren werkte toen je de auto inleverde? Je krijgt niet bij alle problemen een waarschuwing op je dashboard.
Oh nee? Welke niet dan?
Dimlicht voor en het gewone licht achter weet ik uit ervaring. Precies de twee meest cruciale... :lol:

Ik zie het gewoon als een service, niet als geldklopperij (tenzij er enorme bedragen voor gevraagd worden natuurlijk). Preventief vervangen scheelt je de rompslomp van het vervangen zelf. Het is toch een lease auto, dus waarom niet?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: lampjes vervangen

Bericht door Giovanni Tutore »

ExTaxi schreef:
Xander schreef:Raar verhaal, voor zover ik weet kunnen ze niet zien dat lampjes "bijna stuk" zijn ofzo.

Weet je zeker dat alles naar behoren werkte toen je de auto inleverde? Je krijgt niet bij alle problemen een waarschuwing op je dashboard.
Oh nee? Welke niet dan?
Je hebt misschien gevolgd dat ik hier en daar wat achterlichten vervangen heb :?: Uit ervaring kan ik je melden dat dat per GP verschilt. ~]
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: lampjes vervangen

Bericht door Xander »

Giovanni Tutore schreef:
ExTaxi schreef:
Xander schreef:Raar verhaal, voor zover ik weet kunnen ze niet zien dat lampjes "bijna stuk" zijn ofzo.

Weet je zeker dat alles naar behoren werkte toen je de auto inleverde? Je krijgt niet bij alle problemen een waarschuwing op je dashboard.
Oh nee? Welke niet dan?
Je hebt misschien gevolgd dat ik hier en daar wat achterlichten vervangen heb :?: Uit ervaring kan ik je melden dat dat per GP verschilt. ~]
:D Daar word je ook wijzer van...
scoop schreef: Dimlicht voor en het gewone licht achter weet ik uit ervaring. Precies de twee meest cruciale... :lol:
Die ervaring deel ik, de normale achterlichten (de middelste van de 3 lampjes dus, een R10W lampje uit mn hoofd) en de stadslichten kunnen stuk gaan zonder melding. En dat zijn er juist 2 die niet zo snel opvallen, ik rij altijd met dimlicht aan en dan mis je zo'n stadslichtje echt niet... en als één van de twee achterlichten aan een zijde kapot is moet je toch ook even twee keer kijken wat er nou precies aan de hand is. :roll:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: lampjes vervangen

Bericht door ExTaxi »

Maar dat is toch raar? Wie zegt dat ik niet net zelf 2 kapotte lampen heb vervangen?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: lampjes vervangen

Bericht door Xander »

ExTaxi schreef:Maar dat is toch raar? Wie zegt dat ik niet net zelf 2 kapotte lampen heb vervangen?
Huh wat? Niemand?

Ik volg je even niet, wat is er raar?
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: lampjes vervangen

Bericht door scoop »

ExTaxi schreef:Maar dat is toch raar? Wie zegt dat ik niet net zelf 2 kapotte lampen heb vervangen?
Als het ongevraagd gebeurt eigenlijk wel ja. Maar het is niet de eerste keer dat ik het hoor. Of het staat wel op de rekening, maar is niet uitgevoerd. Ik kan me in geen geval voorstellen dat ze op voorhand kunnen controleren of een lampje bijna kapot is of - afgezien van de oranje knipperlichten dan in een zeldzaam geval - niet meer aan de eisen zou voldoen. Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat ze achter meteen alle lampjes in de unit vervangen als er 1 kapot is, want qua materiaal kost het toch niks.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: lampjes vervangen

Bericht door E34 »

Bij mijn GP controleert de auto alleen het dimlicht niet.
De rest zit allemaal in de check van de boordcomputer.
scoop schreef:Het is toch een lease auto, dus waarom niet?
Dat vind ik zo'n onzin. Het is een leaseauto dus dan maakt het ineens niet uit!?
Ook al is het een leaser, dan nog vind ik het niet kunnen dat er onterecht kosten in rekening worden gebracht.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
JoVe

Re: lampjes vervangen

Bericht door JoVe »

8) Vanmorgen toen ik in mijn GP stapte de motor gestart en de verlichting aan gedaan ging er bij het weg rijden plotseling een oranje driehoekje met uitroepteken branden tussen de selheidsmeter en de toerenteller. Schrikken, jeetje wat krijgen we nu !! Motor afgezet, lichten uit gedaan. Weer contact aan en motor gestart, licht aan en jawel weer dat driehoekje maar nu ook de melding in de display '' Parkeerverlichting controleren ''. Ik wist nie dat dit ook in mijn GP zat, wel super dat je een melding krijgt.
Na een rondje om de auto bleek dat het stadslicht rechtsvoor uit was. Ik heb dit niet gelezen in het instruktieboekje. Maar goed, lampje is verwisseld en melding weg. Was een fluitje van een cent. Links wordt het wat ingewikkelder als die vervangen moet worden.
JoVe

Re: lampjes vervangen

Bericht door JoVe »

Fox-Racing schreef:Misschien je richtingaanwijzers??

dat de oranje coating te zwak wordt en voor keuring niet voldoende oranje is?

8) Als er een lampje van de richtingaanwijzers stuk is gaat deze sneller knipperen op je dashbord en dat doet het niet defecte lampje voor of achter ook.
Plaats reactie