De FIAT nachtmerrie gaat door...

Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Scooterguy »

Ik zou eens graag willen weten welke versnellingsbak de mensen hier hebben met problemen, de vijfbak of de zesbak.
Ikzelf heb nu voor de 2de maal de zesbak (op de eerste GP standaard, op de 2de een optie) en ik heb enkel voorgehad dat die bij -22° niet meer wou schakelen, maar al de rest van de tijd nooit problemen mee gehad.
De eerste GP is de deur uitgegaan met 162.000km op de teller, de 2de heeft nu ook al 53.000 km erop staan.
De vijfbak schakelt ook heel wat minder prettig dan de zesbak, die laatste snijd als een warm mes door de boter door z'n versnellingen.
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Gebruikersavatar
pitufo
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 19:40
Locatie: Amersfoort

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door pitufo »

Ik heb een 6-zesbak in mijn emotion van 2006.
Na 33.000km ging het op- en terugschakelen naar zijn 3 steeds stroever, kreeg veel het
tandenpoets geluid. Na een tijdje kreeg ik de bak helemaal niet meer in de 3e versnelling.
Na onderzoek door de garage bleken de synchromesh-ringen versleten te zijn.
Had dit nog net op tijd gemeld want een week later liep mijn garantie af en had ik
de €1200,- zelf kunnen betalen.
Fiat Gp 1.4 16v Emotion 2006 - Belly Sand Skydome dak, 17" velgen, drl lights.
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =34&t=3805" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiorino
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 01, 2009 22:33

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Fiorino »

Moet eerlijk zeggen dat we geen "dure" mechanische problemen hebben gehad tot nu toe, alleen electronica wat weigert, kachel/ventilatie die niet doet, of verstelbaar is, deuren die niet los willen, uitzichzelfzakkende stoelen, etc.
Heb nu paar keer opmerking gelezen, NOOIT geen Fiat weer, mijn ervaringen zijn wel wat anders, NOOIT geen Grande Punto weer!!!
Bijna alleen maar in Fiats gereden nooit geen noemenswaardige problemen gehad, tot dat we dus deze S**** bak tegenkwamen.
Komt zo snel mogelijk een andere, waarschijnlelijk ook weer een Fiat(in elk geval geen Punto), maar dan eerste eens via forums e.d. naar ervaringen kijken over desbetrefende model
1.4 8v 2006, sinds kort een Alfa 33 1.5 erbij die het gewoon beter doet dan de GP??? wie is er nu gek???
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Goose »

Bij mij gaat het om 1.3 Mjt 90pk 5versnellingen MYO2006

Ik had 't olieverlies al aangekaart bij een vorig onderhoud.

Dus, de maandagavond auto bij de dichtsbijzijnde fiat garage binnengedaan,
woensdag naar de verdeler gegaan waar ik de auto gekocht heb, wou de wagen bij hem hebben om beter met fiat te kunnen onderhandelen.

Donderdag:

de wagen naar mijn garage laten takelen

Vrijdag:

De wagen is klaar, geen probleem gevonden, ... je bent toch zeker dat je het ontkoppelingspedaal goed induwde ??, ....

Nu een week later:

versnellingsbak verliest nog steeds olie, tiens tiens, en vorige week was er niets te zien ????

offerte van in december er bijgehaald, opnieuw gebeld naar de garage, ...
ze gaan het stuk nu bestellen en laten me iets weten wanneer het binnen is, ...

wel raar dat een week eerder hun technieker niets kon zien, dat er reeds een offerte voor opgemaakt was, ...

komt er op neer dat ik ondertussen hiervoor 300 km heb moeten rijden, wagen naar daar laten takelen, ...

och ja, het zal nu wel goed opgelost worden zeker ?

Vind het wel jammer dat ik moet vertellen wat ze moeten bestellen, waar er een lek is, etc, ...
dat is toch wel de taak van de technieker dacht ik ?
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Plaats reactie