Fiat Logo Edit (blauwe type)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Sander_Sonja »

Ik had nog een paar proefmonstertjes 3M carbon look folie (slow link) liggen en ook het fiat logo van de grille. Die twee heb ik gecombineerd en nu heb ik een logo in carbon look waar ik niets mee doe omdat ik het resultaat niet zo mooi vind. Het was wel een leuke oefening. Het resultaat is minder mooi als gedacht dus ga in ieder geval zorgvuldiger als ik aan het werk. Mocht je mijn probeersel leuk vinden dan mag je hem hebben, je zult hem dan alleen moeten kleven wat het boutje heb ik er af gehaald. En de kleeftape heb ik dan ook nog wel voor je. P.b. me maar.
Hoe dan ook, de mini –How To- (klik pics voor groter)

Het logo is met een boutje/moertje aan de grill bevestigd, mijn grill is vervangen dus ik kon het logo er eenvoudig afhalen.

Afbeelding

Het logo bestaat uit 4 onderdelen.
-1 Plastic kapje (2 kleuren gespoten, blauw en grijs)
-2 Kleeftape
-3 Boutje, zit afgeklemd onder de tape.
-4 De chromen plaat

Afbeelding

Het openen van het logo kan op een aantal manieren, ik ben voor de “brute force” variant gegaan. (af te raden i.v.m. resultaat) Als eerste een paar keer met een stanley mes of scalpel tussen de chromen plaat (4) en het plastic kapje (1) snijden, hou je mes haaks op de plaatjes. Kijk uit voor je vingers, je schiet zo uit!! Wanneer het snijden makkelijker gaat en er wat ruimte is kun je voorzicht een dunne platte schroevendraaier of dun stevig mesje tussen de delen steken. Op gevoel kun je delen nu loswrikken en scheiden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of je de kleeftape (2) laat zitten is optioneel, ik wilde een transparant logo dus de tape moest weg.
! Als je de tape weg haalt dan komt het boutje (3) ook los !
Ik heb het gedaan met warm water en zeep, maar stickerverwijderaar of een ander goedje zal denk ik beter werken.

Vervolgens heb ik het plastic kapje (1) van de verflaag ontdaan d.m.v. krassen met een mesje (nog een slecht idee). Een doekje met terpentine o.i.d. was misschien beter, hoewel ik niet weet of het de kunststof aantast. De fiat letters heb zo gelaten.

Afbeelding

Lekker blijven plakken, oftewel de carbon folie kan er op. Eerst alles ontvet met een spulletje wat ik nog had liggen van de bodykit. Voor een handleiding in het gebruik van carbon (look) folie is genoeg op internet te vinden Op dit moment moet je ook beslissen of je het boutje weer gaat plaatsen of niet.

Afbeelding

Afbeelding

Na het plakken van de folie en het afwerken (uurtje werk) zijn er nog twee verhoogde stukjes plastic op de chromen plaat (4) waar je de tape moet wegsnijden. Deze vallen in de letters F en T van het logo. Ik heb hier een laagje transparante lijm (hard plastic) gebruikt maar dit breekt bijna onmiddellijk de verflaag in de letters af, nog een slecht idee dus. Misschien beter om hele dunne dubbelzijdige tape te gebruiken op de blokjes. Vervolgens langs de verzonken rand van het kapje(1) een dun laagje van dezelfde lijm geplaatst, en de boel weer in elkaar geklikt. Even flink aandrukken en klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Op of aanmerkingen zijn altijd welkom.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door swans »

vette shit hoor! ~] .)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Sappel »

swans schreef:vette shit hoor! .)
.) wil het graag op de GP zien.
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Bennie »

He Sander, ontzettend leuk hoe je de how to hebt neer gezet en ermee bezig bent geweest.
Leuk resultaat, maar ook ik ben benieuwd hoe het op de GP eruit ziet.
Life's too short to drive boring cars
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door ElSjiepo »

Ik vind het erg vet. Denk dat het vooral op een rode GP erg stoer zal staan. Als niemand 'm wil hebben, wil ik 'm wel voor op m'n GP'tje. Ik laat eerst de kans nog wel even voor anderen, aangezien ik voorlopig toch niet in het land ben. Als ie over een paar weken nog niet weg is, PB ik je wel even. :-]

Het is trouwens alleen het log voor op de neus toch? Of heb je die op de achterklep ook gedaan?
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Sander_Sonja »

Misschien dat het al een beetje uit de toon van de how-to is op te maken, maar ik ga hem niet plaatsen..denk ik.
Waarom niet? De kleuren komen niet echt terug in mijn wagen. Het kapje is best wel beschadigd. En de ms-design kit heb ik pas geleden gemonteerd en daarbij heb ik een mooie nieuwe grille, die mooi staat zonder logo (fotoshoot komt binnenkort) Dus als iemand het logo wil hebben dan stuur ik hem wel op.

Ik wil nog wel iets met het logo op de kofferbak gaan doen, heb alleen wat inspiratie nodig maar dat komt vanzelf.
Tnx voor de reacties!
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Fox-Racing »

Sander_Sonja schreef:Vervolgens heb ik het plastic kapje (1) van de verflaag ontdaan d.m.v. krassen met een mesje (nog een slecht idee). Een doekje met terpentine o.i.d. was misschien beter, hoewel ik niet weet of het de kunststof aantast. De fiat letters heb zo gelaten.
Ik heb dit bij m'n mk2a ook gedaan.. en doormiddel van een fijn schuurpapiertje de blauwe lak eraf gehaald
dit lijkt wel te krassen.. maar na het spuiten van bijv. zwarte metallic lak zag je daar helemaal niets meer van.. ;)

Afbeelding
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Sander_Sonja »

Wow, complimenten. Je hebt het duidelijk met meer beleid gedaan dan ik.
Zijn de randen van het plaatje niet beschadigd bij het loshalen?

Btw, het logo is onderweg naar Sporting raymon en dus niet meer beschikbaar. Sorry ElSjiepo.
Misschien moet ik maar een bedrijfje gaan beginnen :)
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Fox-Racing »

Met een fohn lekker warm gestookt en heel fijn schroevedraaiertje gebruikt..
dus geen braakschade aan de rand ;)
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Sander_Sonja »

Een föhn.... ik heb dat steeds vaker nodig de laatste tijd (niet voor mijn wilde lokken hoor)
Misschien toch maar eens een goedkope op de kop tikken.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Fiat Logo Edit (blauwe type)

Bericht door Fox-Racing »

haha.. ik heb nog nooit een föhn gebrukt voor m'n haar ;) (3mm haar :P)
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Plaats reactie