Dagrijverlichting

Plaats reactie
Driven by passion.
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 18:14

Dagrijverlichting

Bericht door Driven by passion. »

Volgens de schrijvende pers is dagrijverlichting per februari 2011 verplicht. Weet iemand of dit al aanwezig is op de Punto Evo Dynamic Multijet ?
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Dagrijverlichting

Bericht door jpkramer »

Driven by passion. schreef:Volgens de schrijvende pers is dagrijverlichting per februari 2011 verplicht. Weet iemand of dit al aanwezig is op de Punto Evo Dynamic Multijet ?
Volgens mij hebben alle Punto Evo's dagrijverlichting. Overigens neem ik aan dat dit alleen op nieuwe auto's na februari 2011 verplicht wordt...
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Dagrijverlichting

Bericht door evotaxfree »

kan ik bevestigen.
ook de 1.3 mjd's hebben dagrijverlichting.
zij de lampjes in de buitenste hoeken van de koplampen.
is in-en uitschakelbaar in het menu.
Gebruikersavatar
Cyclops
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: ma jun 07, 2010 21:13

Re: Dagrijverlichting

Bericht door Cyclops »

Geven die een beetje licht? Hier in Flevoland op die lange saaie wegen is met verlichting aanrijden geen overbodige luxe en dan is dagrijverlichting een goed alternatief voor alle lampen aan.
Ik heb ergens gelezen dat je bij ingeschakelde dagrijverlichting ook de mistlampen voor (mits aanwezig) kan inschakelen?
Heb dit helaas nog niet kunnen testen, ik krijg mijn Pevo pas vrijdag as.
JTDM85 - 5D - Crossover Black - Blue & Me - Dynamic Plus - Stuurwiel & Versnellingspook Leder - Middenarmsteun & Lendesteun - Electrische Ramen Achter - 3e Hoofdsteun - Achterspoiler - 17" 434 Smoke
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Dagrijverlichting

Bericht door evotaxfree »

ze zijn feller dan stadsverlichting maar daar is het ook mee gezegd.
je bent voor andere weggebruikers in ieder geval beter zichtbaar dan helemaal zonder verlichting overdag.

het is niet te vergelijken met de felle led-lampen van bv audi,die je van verre afstand al ziet aankomen.
volgens mij kun je de mistlampen pas aanzetten wanneer je ook de stadsverlichting hebt branden,maar dat weet ik niet 100% zeker.
zal dat vandaag eens testen.

de dagrijverlichting werkt altijd,kun je aan-of uitschakelen in het menu.
Plaats reactie