Airco
- Romeodelta
- Senior Stato
- Berichten: 720
- Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
- Locatie: Hoogvliet
Airco
Hier nog even een tip voor de mensen met airco: laat bij de dealer het afvoerslangetje van de airco controleren of dit wel water doorlaat. Na zo'n 1100km naar Frankrijk gereden te hebben met de hitte van afgelopen tijd (gingen s'nachts weg met 26 graden) had ik en mijn vrouw natte voeten. Het slangetje zat dus dicht waardoor condenswater op de matten lekte. (fabricage foutje) Ik kon gelukkig het slangetje makkelijk demonteren. En nadat ik het doorgeprikt had heb ik deze weer gemonteerd.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
- Romeodelta
- Senior Stato
- Berichten: 720
- Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
- Locatie: Hoogvliet
Een koevoet heb je niet nodig en het is best makkelijk (voor de sleutelaars onder ons).
Verwijder het stukje kunstof beschermplaat (bij de voeten van de bijrijder links met de nepkoelsleuven) dit zit geklemd. Dan zie je het slangetje gelijk zitten. Als het slangetje dicht zit dan zal je condenswater in het opvangtankje zien zittendit is niet goed het slangetje is makkelijk los te maken en heeft een bajonetsluiting.( vang wel het water op anders heb je natte voeten) Je moet het slangetje naar achter draaien en dan kun je het uit het gat trekken. Controleer of het slangetje dicht zit door op het slangetje te blazen. Ik hoef hier natuurlijk niet te vermeldendat als je er geen lucht doorheen krijgt dat dit niet goed is. Bij mij zat er een dun rubber vliesje in die ik heb doorgeprikt. Klaar.
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar je dealer gaan als je het niet vertrouwd. En als het niet lukt en je veknoeit de boel dan kun je jezelf met de koevoet op je kop slaan ( komt tie toch nog van pas)
Groeten van Romeo
Verwijder het stukje kunstof beschermplaat (bij de voeten van de bijrijder links met de nepkoelsleuven) dit zit geklemd. Dan zie je het slangetje gelijk zitten. Als het slangetje dicht zit dan zal je condenswater in het opvangtankje zien zittendit is niet goed het slangetje is makkelijk los te maken en heeft een bajonetsluiting.( vang wel het water op anders heb je natte voeten) Je moet het slangetje naar achter draaien en dan kun je het uit het gat trekken. Controleer of het slangetje dicht zit door op het slangetje te blazen. Ik hoef hier natuurlijk niet te vermeldendat als je er geen lucht doorheen krijgt dat dit niet goed is. Bij mij zat er een dun rubber vliesje in die ik heb doorgeprikt. Klaar.
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar je dealer gaan als je het niet vertrouwd. En als het niet lukt en je veknoeit de boel dan kun je jezelf met de koevoet op je kop slaan ( komt tie toch nog van pas)
Groeten van Romeo
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
- Koetjes Reep
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 94
- Lid geworden op: za jul 15, 2006 8:29
- Locatie: SWEET LAKE
Re: Airco
als ik tijdens dat warme weer mijn airco gebruikt had en de auto stond daarna een tijdje stil, dan zag ik altijd dat er onder de auto altijd ietwat water stond ( niet veel).Romeodelta schreef: Hier nog even een tip voor de mensen met airco: laat bij de dealer het afvoerslangetje van de airco controleren of dit wel water doorlaat. Na zo'n 1100km naar Frankrijk gereden te hebben met de hitte van afgelopen tijd (gingen s'nachts weg met 26 graden) had ik en mijn vrouw natte voeten. Het slangetje zat dus dicht waardoor condenswater op de matten lekte. (fabricage foutje) Ik kon gelukkig het slangetje makkelijk demonteren. En nadat ik het doorgeprikt had heb ik deze weer gemonteerd.
dus bij mij zal hij wel open zijn.
- Romeodelta
- Senior Stato
- Berichten: 720
- Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
- Locatie: Hoogvliet
Voor de Duitsers onder ons is "blazen" en "zuigen" hetzelfde.Koetjes Reep schreef:Sommigen weten het verschil niet tussen blazen en zuigen.
En inderdaad....als er water onder de auto ligt dan werkt het afvoerslangetje wel.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
- Romeodelta
- Senior Stato
- Berichten: 720
- Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
- Locatie: Hoogvliet
- miechiwi
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
- Locatie: Beerse, België
Al een geluk heb ik het probleem niet met een kapot slangetje, maar ik heb een ander probleem.
Ik heb nog een manuele airco (standaard op Dynamic). Wanneer ik vertrek en optrek (rustig, hevig, ... maakt ni uit) verliest de airco precies vermogen. Het blaast dan minder koude lucht, eigenlijk eerder buitentemperatuur lucht. Van zodra ik op snelheid ben en dus minder vermogen vraag van de motor, koelt het terug perfect. Vooral op stand 4 (maximale stand) en stand 3 heb ik hier last van.
Zijn er zo nog mensen? En hoe kan ik het oplossen?
Ik heb nog een manuele airco (standaard op Dynamic). Wanneer ik vertrek en optrek (rustig, hevig, ... maakt ni uit) verliest de airco precies vermogen. Het blaast dan minder koude lucht, eigenlijk eerder buitentemperatuur lucht. Van zodra ik op snelheid ben en dus minder vermogen vraag van de motor, koelt het terug perfect. Vooral op stand 4 (maximale stand) en stand 3 heb ik hier last van.
Zijn er zo nog mensen? En hoe kan ik het oplossen?
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
ik heb dezelfde airco.miechiwi schreef:Al een geluk heb ik het probleem niet met een kapot slangetje, maar ik heb een ander probleem.
Ik heb nog een manuele airco (standaard op Dynamic). Wanneer ik vertrek en optrek (rustig, hevig, ... maakt ni uit) verliest de airco precies vermogen. Het blaast dan minder koude lucht, eigenlijk eerder buitentemperatuur lucht. Van zodra ik op snelheid ben en dus minder vermogen vraag van de motor, koelt het terug perfect. Vooral op stand 4 (maximale stand) en stand 3 heb ik hier last van.
Zijn er zo nog mensen? En hoe kan ik het oplossen?
maar gebruik hem niet zo vaak.
zal er eens op letten.