Verlichting kofferbak

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
BartBoos
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za jul 31, 2010 18:43
Locatie: Wemeldinge

Verlichting kofferbak

Bericht door BartBoos »

Sinds 6 oktober 2010 ben ik de trotse eigenaar van een Grande Punto Actual 1.3 MJET 85 pk.

Gisteravond wilde ik wat uit de kofferbak pakken en ik moest het op de tast doen! Er zit namelijk geen lampje in de kofferbak (tot mijn verbazing). :? Verkeerde zuinigheid vind ik, was af fabriek misschien een paar eurootjes duurder geweest. Ik zag dat de uitsparing voor het lampje aan de linkerkant er wel zit (onderkant van de 'hoedenplankhouder').

Weet iemand of dit achteraf redelijk simpel in te bouwen is? Ik mis het toch wel een beetje licht in het donker...
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Gebruikersavatar
stef kenens
Nuovo Arrivato
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 18:46
Locatie: Wassenaar

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door stef kenens »

Had ik met mijn nieuwe Panda ook (augustus) ben terug gegaan naar de dealer
en heb er een gekregen.... deze vond het erg onlogisch dat het er niet in zat
GP 1.4 8v NeroBianco | Glory White | 16" Lichtmetaal | Achterspoiler + Zijskirts | Sky-Dome | Zwarte Spiegels | Blue&Me | en ook nog een Panda Mambo Yellow
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door Rongoos »

Ik had van de week hetzelfde Bart.
Ik vind dit ook wel een beetje raar dat er wel een uitsparing voor is
maar dat er geen lampje inzit
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door Speedy »

Dat is wel jammer en inderdaad verkeerde zuinigheid, de GP had het wel (misschien dat daarom die uitsparing er zit, hergebruikte mal van de GP?). De Fiesta die ik nu heb branden zelfs de achterlichten van, erg handig.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door JB2 »

Speedy schreef:Dat is wel jammer en inderdaad verkeerde zuinigheid, de GP had het wel (misschien dat daarom die uitsparing er zit, hergebruikte mal van de GP?). De Fiesta die ik nu heb branden zelfs de achterlichten van, erg handig.
Speedy, het gaat ook over een GP.... :wink:
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door Speedy »

:oops: ben teveel Evo minded nu ;)
Verkeerde zuinigheid om de prijs te drukken voor de GP Actual dus :?
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door Rongoos »

Zit het lichtje in de kofferbak er op de Evo wel in dan?
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Kiekerjan
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 8:23

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door Kiekerjan »

Ja, vanochtend nog gezien... :D
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door JB2 »

Kiekerjan schreef:Ja, vanochtend nog gezien... :D
Met een zaklamp :wink:
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
BartBoos
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za jul 31, 2010 18:43
Locatie: Wemeldinge

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door BartBoos »

Op mijn eigenlijke vraag nog geen antwoord: is dit lampje makkelijk naderhand in te bouwen (en natuurlijk werkend te krijgen)? Ligt de bedrading er al, is de schakelaar voor de klep al aanwezig etcetera?

Wie weet dit?
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Gebruikersavatar
stef kenens
Nuovo Arrivato
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 18:46
Locatie: Wassenaar

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door stef kenens »

Bij mjn Panda lag het kabeltje er, dus zal ook wel in de Punto (die ik overigens ook heb)
Klik je er zo in
GP 1.4 8v NeroBianco | Glory White | 16" Lichtmetaal | Achterspoiler + Zijskirts | Sky-Dome | Zwarte Spiegels | Blue&Me | en ook nog een Panda Mambo Yellow
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door Luud »

Hy Bartboos,
heb naar de bedrading gezocht, zonder iets los te maken. In eerste instantie niets gevonden.
Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Groet, Luud

ook GP actual 1.3 multijet.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
BertB
Berichten: 3
Lid geworden op: di nov 09, 2010 11:29
Locatie: Maarssen

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door BertB »

Hallo,

Mijn vrouw heeft gisteren haar nieuwe GP multijet gekregen. Gisteravond moest ik wat boodschappen uit de kofferbak halen, en inderdaad: je hebt dan echt een zaklamp nodig. Na even googlen kwam ik op dit forum terecht. Ik heb er nog niet naar kunnen kijken, maar gezien de reacties heb ik er een hard hoofd in dat er geschikte bedrading is voorbereid.
Misschien is dit een oplossing: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50126605
Wellicht kan dit op de klep geplakt worden, zodat bij openen de verlichting inschakelt....

Groet,
bert
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door Xander »

BartBoos schreef:Op mijn eigenlijke vraag nog geen antwoord: is dit lampje makkelijk naderhand in te bouwen (en natuurlijk werkend te krijgen)? Ligt de bedrading er al, is de schakelaar voor de klep al aanwezig etcetera?

Wie weet dit?
Het zou me totaal niets verbazen, als ik zie hoeveel ongebruikte kabels er bij mijn GP lagen (12V-contact kofferbak, subwoofer, parkeersensoren :?: )

Je kunt je hand redelijk makkelijk achter dat stuk plastic steken, vind je daar niets dan?

Schakelaar voor de klep is zeker aanwezig. Je krijgt toch een waarschuwing op je dashboard als je met geopende klep wegrijdt?
soloist
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: di jun 22, 2010 7:34

Re: Verlichting kofferbak

Bericht door soloist »

Ben naar de garage geweest ivm het ontbreken van de kofferbakverlichting in mijn Punto Actual. Volgens hen ligt er geen bedrading en gaat het daardoor nogal wat kosten. Dan maar het betere voel- en tastwerk in het donker...
Fiat Punto 1.3 MultiJet 85 Actual Tango Red
Afbeelding / Afbeelding
Plaats reactie