Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Floppus »

alfawiel schreef:kort verslag van mijn bestelling tot nu.
besteld 12 augustus.
geplande productieweek 39
berichtje van dealer, produktieweek vervroegd naar week 37 :-]
Na mijn terugkeer van vakantie op 27 september de dealer gebeld met de vraag of hij al binnen was.
Helaas, productie verschoven naar week 41. :(
Laatste bericht, auto is gemaakt, maar nog geen transportdatum bekend.
We wachten het verder maar weer af.
Ik had 24 Augustus besteld, en haal deze donderdag op. Heb je iets speciaals besteld? Misschien was er iets "op"...
(Mijne = Rood, blauw interieur, parkeersensoren, dynamic+ 108, rokerskit)
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door alfawiel »

@ Floppus.
Nee, alleen Het Dynamic + en Bleu&Me pakket Alsmede middenarmsteun.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door elvinvaders »

Floppus schreef:
alfawiel schreef:kort verslag van mijn bestelling tot nu.
besteld 12 augustus.
geplande productieweek 39
berichtje van dealer, produktieweek vervroegd naar week 37 :-]
Na mijn terugkeer van vakantie op 27 september de dealer gebeld met de vraag of hij al binnen was.
Helaas, productie verschoven naar week 41. :(
Laatste bericht, auto is gemaakt, maar nog geen transportdatum bekend.
We wachten het verder maar weer af.
Ik had 24 Augustus besteld, en haal deze donderdag op. Heb je iets speciaals besteld? Misschien was er iets "op"...
(Mijne = Rood, blauw interieur, parkeersensoren, dynamic+ 108, rokerskit)
ik heb die van mij een week later besteld (2 september) en staat pas ingepland voor levering in week 46 (half november) :( toch raar dat die ene week tussen bestellingen zoveel weken tussen levering uit kan maken, heb ook niks ongewoons besteld, crossover black , 3drs, bordeaux interieur, 208 velgen, middenarmsteun, spoiler, dyn+, cool&blue
Gebruikersavatar
Jerush
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za aug 28, 2010 20:53
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Jerush »

Jerush schreef:Zojuist ook even de dealer gebeld..

Zijn gisteren/vandaag 12 Evo's gebracht... Of de mijne er bij zit.. is helaas nog niet bekend :?
Aangezien dealer nog een andere vestiging heeft moet eerst via de centrale administratie bekeken worden welke auto voor wie bestemd is..

Maandag weet ik meer...

( mompelt iets over laatste loodjes..... )
En hij is binnen ~~

12 augustus besteld... maar was wel een auto die de dealer al in bestelling had staan - maar waarvan de opties nog volledig te wijzigen waren.

Kenteken is inmiddels aangevraagd ... Aflevering - vanwege de grote drukte - ongeveer over 1,5 week.

Morgen is de verkoper helaas vrij... Dus woensdag even kijken en een paar pixeltjes schieten (die zullen volgen in mijn eigen topic-je)

~~
JeTeDe
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 19:30

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door JeTeDe »

Als je nu nog een Grande Punto Actual gaat kopen, denk goed na. De levering is nog steeds een probleem. Ik wacht nu 14 weken op mijn Actual voorzien van een aantal optie's.

Deauto is 14 juli besteld bij Fivan. De verwachte leveringsdatum was 30 september.

Halverwege augustus heb ik contact opgenomen met de dealer. Op dit forum werd vermeld dat er een probleem zou zijn met de levering van de Actual mistlampen. Deze zouden op zijn, daarom zijn al de Actuals met mistlampen ernstig vertraagd. De dealer stelde mij gerust door te zeggen dat het probleem verholpen was.

Eind september de dealer opnieuw gevraagd of alles volgens plan verliep. Ja de auto zou gebouwd zijn en klaar staan voor de boot.

29 september gevraagd wanneer ik de auto op kon halen. Helaas, de auto was nog in produktie (?????). De dealer stelde mij enigszins gerust door te zeggen dat de auto er binnen 3 en een halve week wel zou zijn.

Vandaag maar weer eens gebeld, aangezien deze week week 14 ingaat. De dealer moet mij teleurstellen. Er is een behoorlijk logistiek probleem. De auto staat op klaar voor verzending, maar om onduidelijke reden gebeurd er niks.

Ik heb mijn ongenoegen geuit en krijg woensdag te horen wat de dealer voor mij kan betekenen aangezien ik geen auto meer heb en nu gezegd wordt dat ik van af nu nog zeker 4 weken moet wachten. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in een november 2010 registratie, dus overweeg nu de heleboel te cancellen en wat anders te kopen.

De dealer gaf tevens aan dat ook de door hem bestelde Giuletta's en 500's ernstig op zich laten wachten.
Ik ga nu denken dit wordt toch niet het Kroymans verhaal. Fiat Nederland wilde hier niet op in gaan.

Weet iemand meer???????????????????????

Hier nog de codes:

10: Zware variatie, bevestigde order. Fiat heeft uw bestelling maar er kan nog steeds worden gewijzigd

13: Licht variatie, bevestigde order. Dit is het punt waar slechts in beperkte mate wijzigingen aan uw bestelling kunnen gebeuren.

16: Vastgesteld, order bevestigd. uw bestelling is nu vast en kan niet meer worden veranderd met betrekking tot fabriek spec.

20: Gebouwd.

30: Verzending, klaar om aan boord te gaan.

35: Aan boord op weg naar Antwerpen

40: Aankomst Antwerpen

45: Auto staat klaar om met vrachtwagen naar dealer gebracht te worden.

50/55: transport per vrachtwagen.

60: Aankomst bij dealer.
__________________
ReV
Berichten: 6
Lid geworden op: wo sep 01, 2010 21:41

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door ReV »

Gisteren telefoontje gehad van de dealer dat mijn Grande Punto na 12 weken wachten eindelijk binnen is. Ik moet zeggen dat ik er een hard hoofd in had dat ze zich aan die 12 weken levertijd konden houden ivm alle berichten over de GP hier op dit forum. Ik was dus ook aangenaam verrast dat hij gisteren zei dat ik hem vrijdag op kon komen halen.

Beetje vreemd is wel dat ik mijn GP besteld heb met TomTom XXL ingebouwd en dat die inbouw tot op heden nog niet geleverd is bij de dealer. Ik dacht dat ze die bij Fiat inbouwde maar nu blijkt dat de dealer dit zelf doet. Fiat levert hem alleen af met de voorbereiding. Volgens de dealer komt aankomende donderdag het inbouwpakket binnen en gaan ze hun best doen om hem er vrijdag bij de aflevering in te hebben zitten. Dat wordt dus duimen!

Ik heb foto's gemaakt maar die moet ik nog op mijn pc zetten, dus die volgen later deze dag.
In bestelling: GP 1.3 Multijet 85PK met Start/Stop; Underground Grey; Airco; Radio/CD/MP3 met bediening op het stuur; B&M+tomtom XXL; elektrische spiegels; hangrepen in kleur; uitgebreide tripcomputer; afstandsbediening centrale deurvergrendeling
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door fra-boy »

wow, gefeliciteerd, 12 weken is mooi. Die van mij staat nu in de showroom voor aflevering, na 18 weken. Tsja zo'n TomTom: het staat wel chique denk ik, maar dan moet ik mijn Nuvi wegdoen en er weer 300 euri tegen aan gooien (zo duur was het toch?).
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Rongoos »

@Jetede, het is sneu man dat je zo lang moet wachten.
Maar je bent er bijna, hou het nog even vol de GP is het echt waard.
Misschien kun je de dealer vragen of je een leenauto kan krijgen tot de auto geleverd is.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
JeTeDe
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 19:30

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door JeTeDe »

Bedankt Rongoos,

Jij hebt nog langer moeten wachten, ik denk dat ik op week 19 uitkom.

De dealer heeft mij een huurauto aangeboden voor EUR 15,- per dag ipv EUR 37,50. Dit lijkt een mooi aanbod. Indien ik een maand in die auto rondrij dan kost het EUR 450,- en dan de benzine er nog bij. Dat vind ik toch wat teveel van het goede, aangezien ik anders belastingvrij dieselde.

Nu komt er morgen zeer waarschijnlijk een alternatief. overigens heb ik ook Fiat Nederland benaderd. Daar heb ik nog niks van gehoord.

Ik hou jullie op de hoogte, een Fabia, Corsa of Polo zal het nooit worden. de C3 is echter ook een leuk wagentje, maar ik heb eeb FIAT hart.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Evo-Erik »

elvinvaders schreef: ik heb die van mij een week later besteld (2 september) en staat pas ingepland voor levering in week 46 (half november) :( toch raar dat die ene week tussen bestellingen zoveel weken tussen levering uit kan maken, heb ook niks ongewoons besteld, crossover black , 3drs, bordeaux interieur, 208 velgen, middenarmsteun, spoiler, dyn+, cool&blue
Dit komt door de fabriekssluiting in augustus, in deze vakantie konden geen auto's besteld worden, met als gevolg dat er op 1 september een heleboel bestellingen binnengekomen bij Fiat. Tenminste als ik de dealer mag geloven. :roll:

Overigens de mijne is als het goed is geproduceerd en onderweg,als het goed is want de status stond afgelopen maandag nog op klaar voor transport met de boot naar Antwerpen. Maar de dealer verwachte toen dat ie daar al weg was aangezien dat andere auto's die door dezelfde persoon gemaakt zijn in die week wel al weg waren volgens de status, hij verwachte dus een achterstandje in het wijzigen van de status. Eerst zien dan geloven, maar goed hoop doet leven.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
nivasi
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma okt 04, 2010 10:36

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door nivasi »

Argh, kan nu echt niet meer wachten haha.
Zit nu middenin het 'time-frame' dat de dealer me heeft gegarandeerd (vanaf afgelopen maandag tot aan volgend weekend)
Dus vandaag mag ie best wel gewoon bellen dat hij klaar staat... :lol:
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Speedy »

Gister een brief van de leasemaatschappij gehad dat de leverdatum van 30 oktober niet gehaald wordt en het 10 november zou worden. Hopelijk lukt dat wel, want daarna wordt hij zowiezo dit jaar niet meer op kenteken gezet. Volgende week de dealer nog is bellen.
Auto overigens eind juli besteld.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Sunrise »

Speedy schreef:Gister een brief van de leasemaatschappij gehad dat de leverdatum van 30 oktober niet gehaald wordt en het 10 november zou worden.
:shock: ...dan hoop ik voor je dat het idd. dit jaar nog mag lukken ~]
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door alfawiel »

alfawiel schreef:kort verslag van mijn bestelling tot nu.
besteld 12 augustus.
geplande productieweek 39
berichtje van dealer, produktieweek vervroegd naar week 37 :-]
Na mijn terugkeer van vakantie op 27 september de dealer gebeld met de vraag of hij al binnen was.
Helaas, productie verschoven naar week 41. :(
Laatste bericht, auto is gemaakt, maar nog geen transportdatum bekend.
We wachten het verder maar weer af.
Update 23-10;
Auto heeft code 50 (Staat in Antwerpen, met transport opdracht)
Is op 4-10-2010 geproduceerd, en op 5-10-2010 bij de fabriek vertrokken.
Zou komende week bij de dealer moeten aankomen.(eindelijk)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
JeTeDe
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 19:30

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door JeTeDe »

Zeker een grapje Alfawiel, dat de auto nu eindelijk in Antwerpen is. Je zit nog binnen 10 weken na plaatsing order, ik vind het fijn voor je maar ben best wel een beetje jaloers aangezien ik nu week 15 in ga. Anderen zijn nu al ruim over de 20 weken. Dus die van jou heeft een toptijd neergezet.
Plaats reactie