Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Rongoos »

Ik wil toch een poging wagen om het verbruik, getankte brandstof, kosten enz. op ons eigen overzicht te hebben.
Tuurlijk kun je elders je verbuik ook registreren maar het lijkt me leuk een overzicht te hebben van gebruikers van ons eigen forum.
Brandstof verbruik is tegenwoordig een hot-item. In Amerika heb ik gasten gezien die met een Honda Accord (oud model) 1/58! reden.
Het invullen is 20 seconden werk.

Voor het invulformulier
https://spreadsheets.google.com/viewfor ... Zjhvemc6MQ

Voor het overzicht
https://spreadsheets.google.com/lv?key= ... jhvemc&f=0

Laat maar even weten of jullie het uberhaupt een leuk idee vinden en of er dingen toegevoegd moeten worden.
Aanpassingen kunnen zeer eenvoudig gerealiseerd worden
Laatst gewijzigd door Rongoos op ma okt 25, 2010 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Patrick155 »

1 op 58 is natuurlijk wel gerekend op de Gallon en niet op de liter,Amerika en Groot Britanie gebruiken namelijk gallons ipv liters.
1 Gallon staat voor iets meer dan 4 liter dus als je dit even omrekend zit je op ± 1 op 14.7 en dat is niets aparts als je een blok hout onder je gaspedaal hebt liggen. :lol:
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Floppus »

En een Gallon in de UK is anders dan in de US ;)
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_d ... _us_gallon

US: 3,7854 liter
UK: 4,5460 liter
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Rongoos »

Dit was een programma op discovery en vertaald naar onze maatstaven.
Die gasten gaan echt heel ver, zijn huis stond op een heuveltje en s'morgens duwde hij zijn auto het heuveltje af.
zonder de motor te starten,
Bij ieder stoplicht zetten ze al een kilometer voor ze er zijn hun bak in vrij en hun motor uit.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Xander »

Rongoos schreef: Die gasten gaan echt heel ver, zijn huis stond op een heuveltje en s'morgens duwde hij zijn auto het heuveltje af.
zonder de motor te starten,
Zo kan ik het ook. Zet ik gewoon mijn GP op een trailer, ta-da. :D
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door RaydeJee »

Rongoos schreef:Dit was een programma op discovery en vertaald naar onze maatstaven.
Die gasten gaan echt heel ver, zijn huis stond op een heuveltje en s'morgens duwde hij zijn auto het heuveltje af.
zonder de motor te starten,
Bij ieder stoplicht zetten ze al een kilometer voor ze er zijn hun bak in vrij en hun motor uit.
Weinig kosten door een goed verbruik is best leuk, maar damn... :roll: :roll: Dan spoor je niet hoor. Ik vind het start/stop gebruiken al mooi zat. -]
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Sunrise »

:shock: as'k me hier druk om moes makuh ha'k geen Abarth GP esseesse gereden -]
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Bennink »

Maar het is dan toch gewoon een kwestie de Sprintmonitor icoontjes van van iedereen onder elkaar te zetten in een topic?

Hier een voorbeeldje hoe we dat bij de Honda Hybrid Club hebben aangepakt:
Bennink schreef:
Die icoontjes zijn natuurlijk wel het meest sterke punt van Spritmonitor... dat zal je spreadsheet niet hebben. Je kunt vanuit Sprintmonitor de data exporteren, dat zou je wel in je spreadsheet kwijt kunnen denk ik.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Rongoos »

Ach, het is duidelijk dat er hier op het forum gewoon geen animo voor is.
Geen probleem toch?

Met de icoontjes onder elkaar heb je toch geen vergelijkend overzicht?
je kunt toch niet zien wie in wat voor type auto rijd?

Maar dit topic kan wat mij betreft een slotje op.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door evotaxfree »

Rongoos schreef:Ach, het is duidelijk dat er hier op het forum gewoon geen animo voor is.
Geen probleem toch?

Met de icoontjes onder elkaar heb je toch geen vergelijkend overzicht?
je kunt toch niet zien wie in wat voor type auto rijd?

Maar dit topic kan wat mij betreft een slotje op.


heb dit ook eens geprobeerd.
de reacties stroomden binnen,helaas (op een enkeling na) allemaal topic vervuiling.
de meeste "topicvervuilers" waren benzinerijders terwijl het topic speciaal voor de 1.3 mjd bedoeld was.
misschien dat het tijd word voor afsplitsing?
het is dat ik er geen tijd voor heb,ik denk dat een nieuw forum speciaal voor de 1.3 belastingvrije rijders snel volstroomt met leden.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Bennink »

Met de icoontjes kun je zeker wel een vergelijking maken. De lijst die ik plaatste zijn uitsluitend Honda's van het type Insight met allemaal dezelfde motor. Op een forum als dit kun je 1 grote lijst maken met alle motoren en dan gesorteerd op type motor. Zo krijg je alle 85pk motoren onder elkaar.

En een apart subforum voor de zuinige Evo gaat er niet komen hier, denk ik. Zo'n discussie hebben we al een keer gehad voor de Abarth's. Ik denk trouwens dat het percentage dat de tankbeurten bijhoudt niet veel hoger ligt dan andere motoriseringen hoor. Veel mensen nemen de auto omdat ie zo lekker goedkoop is.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door evotaxfree »

Bennink schreef:Met de icoontjes kun je zeker wel een vergelijking maken. De lijst die ik plaatste zijn uitsluitend Honda's van het type Insight met allemaal dezelfde motor. Op een forum als dit kun je 1 grote lijst maken met alle motoren en dan gesorteerd op type motor. Zo krijg je alle 85pk motoren onder elkaar.

En een apart subforum voor de zuinige Evo gaat er niet komen hier, denk ik. Zo'n discussie hebben we al een keer gehad voor de Abarth's. Ik denk trouwens dat het percentage dat de tankbeurten bijhoudt niet veel hoger ligt dan andere motoriseringen hoor. Veel mensen nemen de auto omdat ie zo lekker goedkoop is.

er is echter wel 1 belangrijk verschil met de abarth rijders: het aantal.
het aantal 85mjd leden groeit per dag,niet zelden gaan de berichten op het forum enkel en alleen nog maar over de 85mjd.
is niet echt leuk voor de oudgediende benzine rijders.
die gaan zich dan (misschien uit frustratie) mengen in topics zonder enige input te geven aan dat topic.
alleen afsplitsen houd het forum straks nog overzichtelijk.
ik zeg:afsplitsen of opsplitsen!

klinkt overigens als muiten,zo is het niet bedoeld :oops:
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door RaydeJee »

Hier was wel een beetje het wachten op. Er is door Fiat een nieuwe markt aangeboord met de Punto en ineens komen er mensen op dit forum die de auto misschien alleen hebben gekocht omdat hij zo zuinig en goedkoop in gebruik is. Het is de vraag hoe de 'oude garde' ( :lol: ) hier op reageert. Ik denk overigens dat dit goed gaat en voel me echt welkom! :D

Dat komt denk ik omdat de leden hier ook wel weten dat alleen de echte Grande Evo liefhebbers zullen blijven hangen (ik reken mezelf hier overigens toe :twisted: ). Mensen die alleen komen om wat info in te winnen over de auto en verder niets met Fiat (of Italiaanse auto's uberhaupt hebben) zullen vanzelf weer gaan. Ik denk dat we dan ook gewoon 1 grote groep moeten blijven. Uiteraard zijn er topics die alleen over 1 type auto gaan, maar dat is vanzelfsprekend.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door evotaxfree »

RaydeJee schreef:Hier was wel een beetje het wachten op. Er is door Fiat een nieuwe markt aangeboord met de Punto en ineens komen er mensen op dit forum die de auto misschien alleen hebben gekocht omdat hij zo zuinig en goedkoop in gebruik is.

jij slaat de spijker op zijn kop!
dat is precies wat ik bedoel!
ik heb het al vaker geschreven:zelf zou ik nooit een fiat hebben gekocht als de punto niet belastingvrij was geweest.
en ik denk dat de meeste 85mjd er net zo ver denken,ik heb het al in diverse "voorstel-topics" gelezen.
ondanks dat ben ik er superblij mee en heb zelfs- zoals de meesten weten- de 1e verkocht en een nieuwe p-evo met meer opties besteld.
nu ben ik zo enthousiast geraakt dat we deze week zelfs een nieuwe twin air 500c rock hebben besteld voor mijn vrouw.
de bedoeling was een 2e punto erbij te nemen,maar mijn vrouw wilde liever een 500c.
qua prijs maakt het niets uit-beiden zijn ze belastingvrij en zuinig-zodat ik er geen problemen mee heb.

ik vind de p-evo een fijne auto maar ben geen algemeen liefhebber van fiat/lancia of alfa.
na 6 jaar audi gereden te hebben stappen we nu over naar fiat,de volgende word misschien een ford,renault,vw,mercedes enz enz....

toch is een forum een belangrijk medium om ervaringen en meningen te delen/uit te wisselen.
wanneer er echter- zoals nu gebeurd- het oorspronkelijke forum overspoeld word met nieuwe leden die niets hebben met het benzine deel is het mijns inziens beter om een eigen forum of subforum op te zetten.
het ledenaantal blijft explosief stijgen en waarschijnlijk is 9 van de 10 een 85 mjd rijder....

ik heb gelukkig geen enkele inspraak in het forum en geef enkel mijn mening.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Sporting raymon »

evotaxfree schreef:
RaydeJee schreef:Hier was wel een beetje het wachten op. Er is door Fiat een nieuwe markt aangeboord met de Punto en ineens komen er mensen op dit forum die de auto misschien alleen hebben gekocht omdat hij zo zuinig en goedkoop in gebruik is.

jij slaat de spijker op zijn kop!
dat is precies wat ik bedoel!
ik heb het al vaker geschreven:zelf zou ik nooit een fiat hebben gekocht als de punto niet belastingvrij was geweest.
en ik denk dat de meeste 85mjd er net zo ver denken,ik heb het al in diverse "voorstel-topics" gelezen.
ondanks dat ben ik er superblij mee en heb zelfs- zoals de meesten weten- de 1e verkocht en een nieuwe p-evo met meer opties besteld.
nu ben ik zo enthousiast geraakt dat we deze week zelfs een nieuwe twin air 500c rock hebben besteld voor mijn vrouw.
de bedoeling was een 2e punto erbij te nemen,maar mijn vrouw wilde liever een 500c.
qua prijs maakt het niets uit-beiden zijn ze belastingvrij en zuinig-zodat ik er geen problemen mee heb.

ik vind de p-evo een fijne auto maar ben geen algemeen liefhebber van fiat/lancia of alfa.
na 6 jaar audi gereden te hebben stappen we nu over naar fiat,de volgende word misschien een ford,renault,vw,mercedes enz enz....

toch is een forum een belangrijk medium om ervaringen en meningen te delen/uit te wisselen.
wanneer er echter- zoals nu gebeurd- het oorspronkelijke forum overspoeld word met nieuwe leden die niets hebben met het benzine deel is het mijns inziens beter om een eigen forum of subforum op te zetten.het ledenaantal blijft explosief stijgen en waarschijnlijk is 9 van de 10 een 85 mjd rijder....

ik heb gelukkig geen enkele inspraak in het forum en geef enkel mijn mening.
Hier even iemand van het Benzine gedeelt :mrgreen: :
dat vindt eigenlijk nergens op slaan een Evo is een Evo en of het nou een diesel of een benzine is dat maakt geen fluit uit!
problemen hoeven er niet alleen motorisch te zijn ,en daar gaan ook niet alle items over :wink:
en waarom weer een sub-forum? zometeen zie je door de bomen het bos niet meer...
maar dat is maar mijn bescheiden mening
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Plaats reactie