Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door RaydeJee »

evotaxfree schreef:
jij slaat de spijker op zijn kop!
dat is precies wat ik bedoel!
Ja in dat stukje wel, iets verderop schrijf ik dat we juist allemaal 1 groep zijn omdat we allemaal GP of Evo rijden. Of dat nou een 1.3 is of niet. Jij bent een van de weinigen Manne die de stap heeft gemaakt naar de Fiat en daar toch wel een liefhebber van bent geworden. Dat blijkt wel uit hoe graag je hier post en je verhalen deelt. :wink:

Het is inderdaad waar dat ik waarschijnlijk geen Punto Evo diesel had gekocht als deze niet belastingvrij was. Ik ben in de basis een Alfa liefhebber, ik had waarschijnlijk voor een 147 gegaan als dagelijkse auto. Maar tegelijk met de aankoop van de Evo ben ik ook erg fan van het model geworden. Ik heb ze altijd mooi gevonden en heb vorig jaar rond gekeken voor een GP Sport. Dat kwam er toen om diverse redenen niet van.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door ed.de.vries »

Eindelijk is er "iemand" die o n g e v e e r mijn enige tijd geleden geplaatste aantekening kenbaar maakt, toenmalig vroeg ik mij af, of de GrandePuntoClub niet overspoeld zou worden met de type,s die er op gingen
volgen. Punto Evo heet niet meer Grande Punto
Abahrt heet geen grande meer.
Wat volgt er binnen niet afzienbare tijd weer. Al is het wel op basis van de Grande gebouwt,toch heet het
karretje geen Gr-P meer. Misschien kan er net als bij bijv: Alfa diverse registers aangemaakt worden.
Daar kunnen dan de specifieke vragen en techno zaken in het bedoelde register gesteld/geplaats worden.
Met een veelheid van snel op elkaar volgende benamingen/uitvoeringen, zijn er vaak vragen of zaken die de
"oudere type,s Grandes helemaal niet aan boord hebben.
En/of helemaal niet meer van toepassing zijn in de evo,s - aba,s enz.
Daarom zou een type register misschien makkelijker zijn,om de doelgroep dáárheen te leiden,waar de vragen enz gevonden kunnen worden, die bij de eigenaren van de bedoelde type,s van belang zijn.
Vraag mij af: Hoeveel werkelijke Grande Punto(s) zijn er nog binnen de Grande Punto Club!
Dus geen evo-p of aba,s of wat nog volgt.
t,is maar een idee, of dat voor de : moderator(s) : mogelijk is???????? weet ik niet!
Nu is het toch vaker zo,dat er zaken aan de orde zijn,die alleen te vinden zijn(of van toepassing zijn)
op Evo,s--aba,s, wat niet meer overeenkomt met de Grandes,uit het verleden!!!!!!!
Het blijft de GPC, maar wel dan met aparte registers, net als bij Opel club en Alfa club of noem maar op.
Dan als laatste vraag:
Is het mogelijk dat ALLE Grande Punto bezitters zich eens melden op ons aller forum, wisten wij meteen wie er nog in een Grande Punto rijdt momenteel,binnen de GPC groep.
Groetjes.
:der ALTE: grande rijder in het mooie limburgse land.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Maarten »

Rongoos schreef:Ach, het is duidelijk dat er hier op het forum gewoon geen animo voor is.
Geen probleem toch?

Met de icoontjes onder elkaar heb je toch geen vergelijkend overzicht?
je kunt toch niet zien wie in wat voor type auto rijd?
Zo te zien is het gewoon een lijstje met namen en het linkje naar de verbruiksgrafiek van spritmonitor. Als je zo'n lijstje opzet kun je natuurlijk elke indeling maken die je zelf wil. Dus een apart lijstje voor elk motortype.
Als je bij spritmonitor zelf zoekt kun je filteren op brandstof, bouwjaar, vermogen en modelnaam. En als mensen hier bijvoorbeeld GPforum in de modelnaam zetten, dan kun je daar gewoon op filteren.
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Rongoos »

Jongens, mijn enige intentie was een eigen GPC verbruiksoverzicht.
Als je het formulier even bekijkt zie je dat alle motortypes hier in staan tot de Abarths aan toe.
En wat gebeurd er vervolgens, men begint over afsplitsing e.d. :roll:
Dit is toch helemaal niet de intentie? Net als wat Raydejee al aanhaalt Dit is mijn eerste Fiat, dus
ging ik een beetje googelen en kwam op dit forum terecht. Al vlug voelde ik me gewoon thuis op dit forum
Serieuze antwoorden en soms leuke grappen geven een heel gemoedelijk gevoel, en veelal zijn dit reacties van de "oude"
forumgebruikers. En of men nu een benzine, diesel of gasauto rijd het gaat om een gemeenschap met een gezamenlijke hobby of liefde.
De Punto, evo of grande wat maakt het uit. In mijn ogen schieten we volledig het doel voorbij van dit topic als we het hebben over afsplitsing.
En ja je kunt je verbruik ook op spritmonitor.de bijhouden, en dat gaan we bij deze dus ook doen.
Ik hoop dat we gewoon een gemeenschap kunnen blijven, hoe de volgende punto dan ook gaat heten.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door tonyvandenbroek »

Rongoos schreef:Jongens, mijn enige intentie was een eigen GPC verbruiksoverzicht.
Als je het formulier even bekijkt zie je dat alle motortypes hier in staan tot de Abarths aan toe.
En wat gebeurd er vervolgens, men begint over afsplitsing e.d. :roll:
Dit is toch helemaal niet de intentie? Net als wat Raydejee al aanhaalt Dit is mijn eerste Fiat, dus
ging ik een beetje googelen en kwam op dit forum terecht. Al vlug voelde ik me gewoon thuis op dit forum
Serieuze antwoorden en soms leuke grappen geven een heel gemoedelijk gevoel, en veelal zijn dit reacties van de "oude"
forumgebruikers. En of men nu een benzine, diesel of gasauto rijd het gaat om een gemeenschap met een gezamenlijke hobby of liefde.
De Punto, evo of grande wat maakt het uit. In mijn ogen schieten we volledig het doel voorbij van dit topic als we het hebben over afsplitsing.
En ja je kunt je verbruik ook op spritmonitor.de bijhouden, en dat gaan we bij deze dus ook doen.
Ik hoop dat we gewoon een gemeenschap kunnen blijven, hoe de volgende punto dan ook gaat heten.

~~Behoeft verder geen commentaar denk ik ~~
Afbeelding
Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Floppus »

Tsja, het afsluiten voor de "evo"lutionaire opvolger betekent straks geen nieuwe aanwas meer, en dus een langzame dood van de site. De generieke informatie en het platform waar de beheerders zoveel tijd in gestopt hebben gaat dan verdwijnen. Je kan stellen dat je de site kopieert en steeds een nieuwe ernaast zet, maar laten we wel wezen dat de hoeveelheid subfora op dit moment al redelijk fors is ten overstaande van het aantal posts. Je loopt al bijna tegen het gevoel van leegte aan - en dat merk ik met name omdat ik het forum eigenlijk alleen volg via active topics list.
Voor een forum zich als een sneeuwbal zelf verderrold, ben je wat energie en opbouw verder. Pas als dat overstroomt ga je splitsen, zodat beide delen weer de ruimte hebben voor groei terwijl ze niet te stil zijn. Met andere woorden, ik zou niet alleen toejuichen dat afgeleiden hier ook een plekje hebben, ik zou de huidige forumlisting sterk beperken om meer gevoel van gezellige drukte en betrokkenheid te creëren.

Maar goed; het ging om verbruik. Als er een aantal gemene delers zijn kwa motortype, dan zijn enkele tabelletjes toch wel haalbaar? Dat die Duitse site de invoer biedt, wil niet zeggen dat het niets toevoegt om hier de leden op een rij te zetten. Het maakt het eigenlijk juist makkelijk omdat de tabel zichzelf update (de linkjes naar spritmonitor). Ik heb me in ieder geval aangemeld, verder is het een kwestie van de TS blijven updaten met nieuwelingen en even hinten naar wat voor info nodig is om in de juiste tabel te komen (Diesel / Benzine, motorinhoud, uitvoering etc.)

Het enige wat nodig is ... is iemand die het overzicht wil bijhouden, en laat daar nu net het topic mee begonnen zijn :P
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door evotaxfree »

duidelijk!
gaan we gewoon door zoals het is.
de ontvangst is hier inderdaad hartelijk en het forum met zijn gebruikers gezellig.
het nieuwe motto: "hoe meer zielen,hoe meer vreugd". :P
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door RaydeJee »

evotaxfree schreef:duidelijk!
gaan we gewoon door zoals het is.
de ontvangst is hier inderdaad hartelijk en het forum met zijn gebruikers gezellig.
het nieuwe motto: "hoe meer zielen,hoe meer vreugd". :P
Hele fijne reactie Manne! Petje af. .) Ik snap je bedoelingen, een ieder hier denk ik, maar samen 1 club zijn is toch het allerleukste.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door evotaxfree »

RaydeJee schreef:
evotaxfree schreef:duidelijk!
gaan we gewoon door zoals het is.
de ontvangst is hier inderdaad hartelijk en het forum met zijn gebruikers gezellig.
het nieuwe motto: "hoe meer zielen,hoe meer vreugd". :P
Hele fijne reactie Manne! Petje af. .) Ik snap je bedoelingen, een ieder hier denk ik, maar samen 1 club zijn is toch het allerleukste.

ik behaal geen voordeel en ondervind geen hinder bij wel of niet op- of afsplitsen.
gaf enkel mijn mening over mijn bevindingen sinds mijn forum-activiteiten op het gpc forum sind een half jaar.

en daarvoor is het hier een forum toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door RaydeJee »

Zeker weten! 8)
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Verbruiksregister GPC Evo/GP alle types

Bericht door Rongoos »

Ik sluit me hier gewillig bij aan :D
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Plaats reactie