Brandstofverbruik GP's en Evo's

Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Floppus »

Floppus schreef:De allereerste 240km zitten er op, en de verbruiksmeter van de auto zegt op dit moment 4.7l/100 - na de eerste 50 was dat nog 6.3. Ik heb lange stukken snelweg lekker achter een vrachtwagen gehangen omdat het met optrekken / remmen in de drukte op de linkerbaan toch niet opschoot en het nauwelijks tijd oplevert. Bebouwde kom 60 in z'n 5, en veel anticiperen en vooruitkijken. Lang voor de afslag / rotonde gas los, de vaart die je mindert is toch minimaal. Verder als een dolle optrekken met snel doorschakelen en dan op de gewenste snelheid de CC aan.

Als ik kijk dat ik in de laatste 200km van 6.3 naar 4.7 ben gezakt, wil ik met de volgende tank eigenlijk toch onder de 4.0 gemiddeld uit gaan komen, en dan is de auto nog niet eens echt ingereden.
Update: 440km gereden (weer 200km vandaag... ) en gemiddelde nu op 4.5l/100 (1:22,2) - omvan 4.7 vandaag naar 4.5 te gaan heb ik dus zeker gemiddeld 4.3 moeten halen (1: 23,3)

en dit is ook alles wat deze auto tot nog toe gereden heeft. Met de info dat hij wat zuiniger wordt na inrijden, vind ik het geen slecht begin zo :)
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Rongoos »

Mijn boardcomputer geeft nu ook 4,4l/100km aan.
Maar in de praktijk ben ik nog niet boven de 5l/100 km gekomen.
Wie weet gaat het dit keer gebeuren.
Waar ik gewoon nog erg veel moeite heb is door schakelen naar zijn 5
als je 60 a 70 km p/h rijd.
Ik blijf te lang in de 4 hangen.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door puntoevo-ede »

Ik begon met 1 op 25 , toen zakte het naar 1 op 20 , en gisteravond naar 1 op 18 :shock:
De auto zuipt op de snelweg aardig wat vind ik, als je zo'n beetje 130/140 rijd zegt de meter 6 liter op 100 km ...
Sokkert
Berichten: 3
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:22

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Sokkert »

Nu een viertal keer getankt, probeer echt te letten op het zuinig rijden maar ik rijd woon/werk van gem.13km en ertussen maken we ook wel langere ritten. Maar beter als 1 op 17á18 km kom ik niet uit. Hebben nog meer mensen deze ervaring of tips om nog zuiniger uit te komen want dit valt me eigenlijk een beetje tegen. Dat is dan ook het enige hoor want het is een super auto.

We rijden de GP Actual 1.3 mjt. diesel :roll:
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Rongoos »

ik tank esso en jij? misschien maakt het merk van de brandstof ook wel veel uit.
Ik heb wel eens gehoord dat bij die onbemande pompen minder goede brandstof wordt geleverd.
Geen idee of dit gerucht op waarheid berust.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door tantepoes »

Rongoos schreef:ik tank esso en jij? misschien maakt het merk van de brandstof ook wel veel uit.
Ik heb wel eens gehoord dat bij die onbemande pompen minder goede brandstof wordt geleverd.
Geen idee of dit gerucht op waarheid berust.
Ik denk dat dat kletskoek is. Grote merken kunnen zich dat niet permitteren. Stel je voor dat dat echt zo zou zijn.... Dan hebben Radar en Kassa genoeg stof om de rest van het jaar te vullen!
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Mike20
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: za aug 21, 2010 8:55

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Mike20 »

Zit op dit moment (na de eerste 700 km) op 5,2 op 100 km. Dat moet dus beter/zuiniger kunnen.
5D Dynamic, easylisteningwhite, dynamic+Cool&blue pakket, ESP, Hillholder, TomTom, elect. portierruiten achter, leder stuur, 2e sleutel+afst.bed., trekhaak, parksensoren, interscope, middenarmsteun, 12V kofferbak, electr. lendenverst.
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door puntoevo-ede »

doe je het beter als mij mijne staat op 5.9 liter op 100 km , geen idee hoeveel dat is 1 op ?
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door jpkramer »

puntoevo-ede schreef:doe je het beter als mij mijne staat op 5.9 liter op 100 km , geen idee hoeveel dat is 1 op ?
Simpel: 100/5.9 = 16.9
dus 1 op 16.9
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door willumpie »

afgelopen zaterdag voor een lang weekendje naar de Eifel vertrokken...2 pers. + aardig wat bagage...( wandelen in de heuvels daar met kuod en nat weer.. dus extra kleding.. :mrgreen: )
bij vertrek in holland 7 gr C.... maar voorbij Luik werd het al snel 2 graadjes... leuk... op het display verschijnt dan' wegdek kan bevroren zijn... :shock:
Al snel gaf de meter 0 graadjes aan... en dan die lange hellingen die je op moet rijden op de snelweg... flinke harde tegenwind.... niet gunstig voor het verbruik bleek wel... uitendelijk vandaag getankt op de terugweg... 1:19... wel een aardige toertocht nog gemaakt door Luxemburg allemaal met veel schakelen en heuvels rijden.. lekker doortrekken etc... dus eigenlijk nog niet eens zo slecht vind ik....
Litertje Diesel kost momenteel 1 Eurie precies in Lux. :mrgreen:
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door puntoevo-ede »

Kijk dat zijn de betere diesel prijzen , dat was het hier ooit ook 1 euro :lol:
1 op 19 is zeker netjes , maar wat ik al eerder op merkte is dat de punto mjet op de snelweg toch aardig drinkt en binnenwegen het zuinigst is .
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door Kars »

tantepoes schreef:
Rongoos schreef:ik tank esso en jij? misschien maakt het merk van de brandstof ook wel veel uit.
Ik heb wel eens gehoord dat bij die onbemande pompen minder goede brandstof wordt geleverd.
Geen idee of dit gerucht op waarheid berust.
Ik denk dat dat kletskoek is. Grote merken kunnen zich dat niet permitteren. Stel je voor dat dat echt zo zou zijn.... Dan hebben Radar en Kassa genoeg stof om de rest van het jaar te vullen!
Of het waar is wat ik ga beweren laat ik even in het midden, maar ik heb ooit gehoord dat na het vullen van de "bekende" merken er altijd wel wat over is in die tankwagens en dat die "resten" naar de goedkope tankstations gaan. Als dat klopt dan zou dat betekenen dat de goedkope stations een mix van alle merken aan ons als consument leveren. Nogmaals of dit waar is weet ik dus niet!
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door willumpie »

Heb net eff. op autoverbruik de bonnetjes ingevoerd... blijkt dat hij in de Eifel toch 1: 20.9 gedraaid heeft... ipv. 1:19...vreemd de dagteller gaf aan dat ik 640 km greden heb.. terwijl de totaal stand ingvoerd te hebben 700 km. uit komt... misschien ergens onderweg per ongeluk gereset... :? nou ja... de totaalstand liegt niet...
Nog eff. snel getankt toen we vlakbij huis waren... omdat er op de snelweg terug niet hard gereden is... wel eff. flink gegast in zeeland... ( :oops: )
Kom ik uit op 1:32... :shock: maar ik denk dat er te weinig diesel in is gegaan doordat de auto best wel zwaar beladen was en misschien schuin heeft gestaan..... :?:
Ging in ieder geval niet meer dan 9 liter in over 292 km. ....
Zal deze week nog eens gaan aftanken om te kijken wat er nog bij kan.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door willumpie op ma okt 25, 2010 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door puntoevo-ede »

1 op 32 ? :roll:
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Brandstofverbruik GP's en Evo's

Bericht door willumpie »

puntoevo-ede schreef:1 op 32 ? :roll:
Afbeelding er ging ECHT niet meer diesel in....Afbeelding
Plaats reactie