Grapje ?

Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Grapje ?

Bericht door Rongoos »

Vanmiddag zat dit mailtje in mijn inbox. even inhakend op voorgaande items waar het ging over wel of niet zichtbaar plaatsen
van het kenteken, ben ik toch bang dat ik nu slachtoffer daarvan ben geworden.

De RDW heeft de volgende aanvraag van u ontvangen en in behandeling genomen.

Ordernummer : 7067653
Kenteken : 49-NLH-6
Product : Vervangend Kentekenbewijs
APK rapport : Nee
Betalingskenmerk : 0193 0074 4411

U kunt hier de voortgang van uw aanvraag bekijken.

Wanneer krijg ik mijn kentekenbewijs?
Als u uw aanvraag op maandag tot en met vrijdag vóór 20.00 uur heeft ingediend én betaald, dan verstuurt de RDW het kentekenbewijs in principe binnen twee werkdagen. Heeft u de aanvraag ingediend én betaald op vrijdag na 20.00 uur of in het weekend, dan verstuurt de RDW het kentekenbewijs in principe de eerstvolgende dinsdag. Het is afhankelijk van de postbezorging wanneer u het kentekenbewijs daadwerkelijk in huis heeft.

Wat krijg ik precies van de RDW?
Als u een vervangend kentekenbewijs aanvraagt, krijgt u het volgende opgestuurd: het Voertuigbewijs (Deel IA), het Tenaamstellingsbewijs (Deel IB) en het Overschrijvingsbewijs (Deel II). Deze drie onderdelen vormen samen één compleet kentekenbewijs. Ook al bent u maar een gedeelte van uw kentekenbewijs kwijt, u krijgt altijd de complete set thuis.

Waar stuurt de RDW het kentekenbewijs naar toe?
De RDW stuurt het vervangende kentekenbewijs altijd op naar de geregistreerde eigenaar/houder op het adres dat bij het kenteken geregistreerd staat.

U kunt niet reageren op deze mail.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Grapje ?

Bericht door evotaxfree »

je hoeft je geen zorgen te maken.
mocht dit een grap zijn,de grappenmaker zal ook eerst de kosten voor het kenteken moeten overmaken.
zal altijd een paar tientjes zijn.
de rdw stuurt niets op zonder betaling.
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: Grapje ?

Bericht door freedive »

Ja en anders komt het naar jou adres toe, dat moeten ze dan uit jou brievenbus halen..
Maar dan moeten ze wel weten waar je woont...

De RDW contacten kan iig geen kwaad toch?
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Grapje ?

Bericht door Xander »

Euh, raar verhaal. ~]

Voor het aanvragen van een vervangend kentekenbewijs heb je ook het VIN (voertuigidentificatienummer) en BSN (burgerservicenummer) nodig. Beide heb je volgens mij niet op dit forum geplaatst?

Edit: Sowieso, waarom komt dat e-mailtje bij jou terecht? Het RDW registreert voor zover ik weet geen e-mailadressen.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Grapje ?

Bericht door buxol »

Maargoed, over het onzichtbaar plaatsen van je kenteken.
Ga je er zelf ook voor zorgen dat je op een meeting bijvoorbeeld je kenteken afgeschermd is?
Of ga je iedereen die een foto van je auto heeft gemaakt verplichten het kenteken te wissen?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Grapje ?

Bericht door Xander »

Waarom alleen op meetings? Je buurman kan ook een grapje willen uithalen. Kentekenplaat dus maar eraf halen als je de auto thuis parkeert?
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Grapje ?

Bericht door ElSjiepo »

Ik zeg: zonder kenteken rondrijden. Heeft alleen maar voordelen (en 1 klein nadeeltje als je 'beste vriend' langskomt...)...
Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Grapje ?

Bericht door Floppus »

Ehh, ik heb juist van de week voor mijn ruilauto een nieuw kenteken via RDW besteld en als je dit bericht krijgt IS er al betaald. Je kan namelijk enkel via iDeal gelijk betalen. Dat maakt de situatie wat vreemd. Het is bij mij vandaag binnengekomen, en het komt gewoon met de post. Als ze weten waar je woont, zouden ze het misschien zo uit de brievenbus kunnen plukken of de postbezorger vriendelijk aanspreken.

Ordernummer en betalingskenmerk lijken op wat ik had - dus niet iemand die probeert grappig iets na te doen.

Raar verhaal... Heeft misschien de garage iets per ongeluk in gang gezet? Ik zou hen even bellen en vragen. Weten zij van niets, RDW waarschuwen dat je niets hebt aangevraagd. Middels de betaling / IP kunnen zij misschien de zaak ophelderen.
JeTeDe
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 19:30

Re: Grapje ?

Bericht door JeTeDe »

Beetje vreemd dit.

Indien je een nieuwe auto bij de dealer koopt ben je de eerste tenaamgestelde. Het aanvragen van een vervangend kenteken is dan helemaal niet aan de orde. Indien dit een officiele mail is van de rdw (hoe komen ze aan je emailadres?) dan is het toch verstandig om even met de RDW morgen te bellen. Ik denk dat ze een fout hebben gemaakt.

Een vervangend kentekenplaat wordt afgegeven bij verlies of diefstal van 1 van de kenetekenplaten. De plaat wordt dan voorzien van het wel bekende 1-tje of 2-tje.

Als je een deel van het kenetekenbewijs kwijt bent geraakt dan kun je een nieuw kenetekenbewijs aanvragen. Deze krijg je na betaling. op je nieuwe kentekenbewijs staat dan bij duplicaatcode niet een 0 maar 01, de kentekenplaat blijft ongewijzigd.

Wat kan?
er kan iemand een zelfde punto hebben gekocht en een zelfde plaat hebben gekocht, deze sukkel moet dan wel bedenken dat het vervangend keneteken altijd naar de laatste tenaamgestelde wordt gestuurd. Hou dus goed de brievenbus in de gaten anders gappen ze hem eruit.

Ook is mogelijk dat iemand een schadepunto (zie bij Brabantse Hoek in Waspik, uitgebrande Evo) of gestolen Punto heeft gekocht en nu jouw valse platen heeft nagemaakt (en dat gebeurd echt veel op het ogenblik). die gaat dus in nederland rondrijden terwijl de bekeuringen naar jou gaan. kijk daarom goed uit met het plaatsen van foto's voorzien van een kenteken.

Zelf heb ik dagelijks te maken met een omgekatte voertuigen. Je staat er versteld van welke trucjes er worden gebruikt. Het heeft echter geen zin om die hier bekend te maken aangezien een ieder gevaar loopt.
Op 1 in omkatland staat de Volkswagen Golf V en VI, een goede tweede de T5 van Volkswagen, gevolgd door de 3-serie. Op het ogenblik stijgt de Peugeot 207 met superstip. Ook Mercedes en Audi zijn zeer bekend. Een Fiat is mij nog niet bekend, maar dat kan natuurlijk ook.

TIP 1
Scherm je kenteken af, je weet immers niet wie allemaal naar kijken. Zelfs belastingdienst, politie en verzekeraars zijn zeer geiteresseerd in autoforums.
Tip 2
Koop nooit via Marktplaats, zonder dat je een uitgebreide check hebt laten uitvoeren op de auto.
JeTeDe
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 19:30

Re: Grapje ?

Bericht door JeTeDe »

Ik denk toch dat er sprake is van een fout.

Indien iemand kwaad wil kan hij gewoon een valse kentekenplaat maken. dan gaat hij echt niet de RDW bellen of schrijven voor een vervangend kenteken, want dan loopt ie waarschijnlijk tegen de lamp.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Grapje ?

Bericht door RaydeJee »

Toch maar even informeren bij de RDW. Ik denk ook dat het een fout is, in principe kan dit inderdaad niet...maarja. :roll:
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Grapje ?

Bericht door Rongoos »

Ik had een half uur na het plaatsen het antwoord op deze kwestie geplaatst maar ik zie nu dat hij er niet staat.
Ik ga even zoeken waar die gebleven is.
Wat is er gebeurd?
Ik heb direkt de RDW gebeld en die zei dat waarschijnlijk mijn partner of zo dit heeft aangevraagd.
enfin ik de dealer gebeld en wat blijkt, zij hebben een nieuw kentekenbewijs aangevraagd omdat de financieringsmaatschappij
het overschrijf bewijs niet had binnen gekregen. Dealer zegt deze wel te hebben gestuurd.
Maar nu krijgt de dealer geen geld en dus hebben ze een nieuwe aangevraagd.
Dealer had even niet stilgestaan dat ik het e-mailtje van de RDW zou krijgen.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: Grapje ?

Bericht door Dave »

Dus je krijgt een tweedehands auto :roll:
Afbeelding / Afbeelding
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Grapje ?

Bericht door Rongoos »

Heb ik ook naar gevraagd, maar het schijnt een exacte kopie te zijn.
dezelfde tennaamstellingsdata enz.
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Grapje ?

Bericht door buxol »

Zie je, gelukkig maar een storm in een glas water.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie