Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Marc van wijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 8:03

Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door Marc van wijk »

De topic zegt het al, zijn er mensen die nog wachten op hun reeds bestelde EVO Multijet. Het gaat dan vooral om mensen die nu al meer dan drie maanden wachten, want dat is langer dan de normale levertijd. Ben benieuwd wanneer en waar de auto is besteld . Ik weet dat er meer topics over zijn, maar die gaan ook al ver terug en zijn zo groot geworden dat er niet echt meer een overzicht is.

Ik zal de spits afbijten:

Punto EVO Multijet, crossover black, bordeaux interieur, 208 velgen, dynamic pluspakket en midden armsteun.

24 juli besteld bij Bochane in Arnhem, verwachte levertijd week 41 begin oktober.
Levertijd is inmiddels al twee keer opgeschoven en wordt nu week 49 verwacht. Ik laat de Evo lekker staan tot 3 januari en ga voor een 2011 registratie.
Laatst gewijzigd door Marc van wijk op ma nov 22, 2010 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door Sporting raymon »

dat doe je heel slim !
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door willumpie »

En nog een beetje korting vragen... -]
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door elvinvaders »

ik heb er maar 8 weken op moeten wachten? besteld 2 september geleverd 1e week november
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door goony »

Die van mij is door de dealer nog niet besteld bij de fabriek omdat ze bang zijn dat ie eind december al geleverd wordt. Ik wil graag mijn auto op 2011 op kenteken hebben vandaar. Waar zouden die verschillen vandaan komen? Zou het zo kunnen zijn dat een dealer wacht tot hij een min. aantal verkocht heeft en bij een bepaald aantal op de knop "bestellen"drukt?
Wellicht levert hem dat weer extra korting op? Zijn er mensen op dit forum die weet hoe dit werkt?
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door Evo-Erik »

goony schreef:Die van mij is door de dealer nog niet besteld bij de fabriek omdat ze bang zijn dat ie eind december al geleverd wordt. Ik wil graag mijn auto op 2011 op kenteken hebben vandaar. Waar zouden die verschillen vandaan komen? Zou het zo kunnen zijn dat een dealer wacht tot hij een min. aantal verkocht heeft en bij een bepaald aantal op de knop "bestellen"drukt?
Wellicht levert hem dat weer extra korting op? Zijn er mensen op dit forum die weet hoe dit werkt?
Wat een bullshit is dit zeg!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Als de auto binnen is hoeft de dealer het kenteken niet meteen te bestellen, als dit zo zou zijn zouden alle showroomauto's als tweedehands verkocht moeten worden. Ik denk dat dit meer zegt over de liquiditeit van de dealer. Hij heeft je toch niet om een aanbetaling gevraagd?
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door Sunrise »

:shock: ...of hij heeft z'n quotum van dit jaar al gehaald (en is bang dat hij er volgend jaar meer moet doen). Hij wil nu zoveel mogelijk wagens vanaf 1 januari "slijten" om voor volgend jaar een goede start te maken ~] .
Marc van wijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 8:03

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door Marc van wijk »

goony schreef:Die van mij is door de dealer nog niet besteld bij de fabriek omdat ze bang zijn dat ie eind december al geleverd wordt. Ik wil graag mijn auto op 2011 op kenteken hebben vandaar. Waar zouden die verschillen vandaan komen? Zou het zo kunnen zijn dat een dealer wacht tot hij een min. aantal verkocht heeft en bij een bepaald aantal op de knop "bestellen"drukt?
Wellicht levert hem dat weer extra korting op? Zijn er mensen op dit forum die weet hoe dit werkt?
Dit kan alleen als het een voorraad model is. Volgens mij is het niet mogelijk om nu een Evo te bestellen naar eigen wens en dat ie dan binnen vier a vijf weken wordt verwerkt, geproduceerd en verscheept naar je dealer. Als dit echt het geval is.......welke dealer ben je geweest ? :)
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door evotaxfree »

Sunrise schreef::shock: ...of hij heeft z'n quotum van dit jaar al gehaald (en is bang dat hij er volgend jaar meer moet doen). Hij wil nu zoveel mogelijk wagens vanaf 1 januari "slijten" om voor volgend jaar een goede start te maken ~] .

ook dat maakt volgens mij niet uit.
de auto telt pas voor zijn "quotum" wanneer de auto door de dealer aan de importeur is betaald.
de dealer hoeft de auto namelijk pas af te rekenen binnen zoveel dagen na aanvragen kenteken.
dat is denk ik ook de reden dat de importeur de rem gooit op dealer die heeel veeel auto vooraf hebben besteld.
deze auto's zijn wel besteld maar nog niet afgerekend en zolang ze niet worden verkocht heeft de importeur geen geld.
in tegenstelling tot pon en veel anderen (partikuliere importeurs) is fiat zelf eigenaar van alle fiat-importeurs wereldwijd.
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door goony »

Evo-Erik schreef:
goony schreef:Die van mij is door de dealer nog niet besteld bij de fabriek omdat ze bang zijn dat ie eind december al geleverd wordt. Ik wil graag mijn auto op 2011 op kenteken hebben vandaar. Waar zouden die verschillen vandaan komen? Zou het zo kunnen zijn dat een dealer wacht tot hij een min. aantal verkocht heeft en bij een bepaald aantal op de knop "bestellen"drukt?
Wellicht levert hem dat weer extra korting op? Zijn er mensen op dit forum die weet hoe dit werkt?
Wat een bullshit is dit zeg!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Als de auto binnen is hoeft de dealer het kenteken niet meteen te bestellen, als dit zo zou zijn zouden alle showroomauto's als tweedehands verkocht moeten worden. Ik denk dat dit meer zegt over de liquiditeit van de dealer. Hij heeft je toch niet om een aanbetaling gevraagd?
Of ze verkopen er zoveel aan het einde van het jaar dat ze parkeerplaats te weinig hebben. :lol: :lol: :lol:
Bovendien is mij de belofte gedaan dat de auto medio januari geleverd zal worden. Ze vertelden mij dat de levertijden op dit moment vlot zijn.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
RobbieT
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door RobbieT »

goony schreef:Die van mij is door de dealer nog niet besteld bij de fabriek omdat ze bang zijn dat ie eind december al geleverd wordt. Ik wil graag mijn auto op 2011 op kenteken hebben vandaar. Waar zouden die verschillen vandaan komen? Zou het zo kunnen zijn dat een dealer wacht tot hij een min. aantal verkocht heeft en bij een bepaald aantal op de knop "bestellen"drukt?
Wellicht levert hem dat weer extra korting op? Zijn er mensen op dit forum die weet hoe dit werkt?
Denk dat een dealer niet graag veel auto's heeft staan.
Voorraad is meestal niet verzekerd en als het buiten staat levert een hagelbui dan bijvoorbeeld veel schade op.
Daarnaast is er dikke kans dat de dealer de auto na levering aan hem moet betalen, en betaal jij waarschijnlijk pas bij levering.

Dus als jij de auto pas in januari wilt hebben zal de datum van bestelling daar wel op aangepast zijn door je dealer.
Punto Evo MultiJet 85 Tech House Grey 5 deurs. Cool & Blue pakket / Dynamic plus pakket en nog als extra middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook en Thule afneembare trekhaak
Afbeelding
DaDragon

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door DaDragon »

goony schreef:Die van mij is door de dealer nog niet besteld bij de fabriek omdat ze bang zijn dat ie eind december al geleverd wordt. Ik wil graag mijn auto op 2011 op kenteken hebben vandaar. Waar zouden die verschillen vandaan komen? Zou het zo kunnen zijn dat een dealer wacht tot hij een min. aantal verkocht heeft en bij een bepaald aantal op de knop "bestellen"drukt?
Wellicht levert hem dat weer extra korting op? Zijn er mensen op dit forum die weet hoe dit werkt?
De dealer kan zelf aangeven wanneer hij op kenteken komt te staan.
Dit kunnen ze namelijk doen door de auto op 2 januari op jouw naam te schrijven. Dan is die van 2011.

Dat je dealer em niet besteld heeft puur te maken met omzet die ze liever hebben in 2011. Dat is beter voor hun bonus omdat ze dit jaar een top jaar hebben.

Elke auto die in januari besteld wordt is voor volgend jaar weer een stap makkelijker bij hun bonus van volgend jaar.
CSchaank
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 20:54

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door CSchaank »

20 september besteld en 1 december afhalen. Vandaag aangekomen bij de dealer.... eindelijk
Punto EVO Multijet 85 16V, wit, dynamic plus, full leer, spoiler en alles meegespoten!
Marc van wijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 8:03

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door Marc van wijk »

Marc van wijk schreef:De topic zegt het al, zijn er mensen die nog wachten op hun reeds bestelde EVO Multijet. Het gaat dan vooral om mensen die nu al meer dan drie maanden wachten, want dat is langer dan de normale levertijd. Ben benieuwd wanneer en waar de auto is besteld . Ik weet dat er meer topics over zijn, maar die gaan ook al ver terug en zijn zo groot geworden dat er niet echt meer een overzicht is.

Ik zal de spits afbijten:

Punto EVO Multijet, crossover black, bordeaux interieur, 208 velgen, dynamic pluspakket en midden armsteun.

24 juli besteld bij Bochane in Arnhem, verwachte levertijd week 41 begin oktober.
Levertijd is inmiddels al twee keer opgeschoven en wordt nu week 49 verwacht. Ik laat de Evo lekker staan tot 3 januari en ga voor een 2011 registratie.
Laatste update: dealer Boachane heeft mij gisteren gebeld met de mededeling dat mijn EVO in Antwerpen staat, en dat er opdracht is gegeven voor transport naar Arnhem ~~

Moet nu met een twee a drie weken wel aankomen :-] Tja en dan nog wachten tot 3 januari...... :cry: ik hoop dat ik nog zoveel geduld heb :?:
Gebruikersavatar
wombats
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: do okt 28, 2010 0:09

Re: Uitgestelde levering Punto Evo Multijet

Bericht door wombats »

21-10 mijn Evo besteld :-]
Dealer heeft als voorlopige leveringsdatum 20-01-2011 ingevuld :(
, dus dealer houd toch wel 3 maanden aan als levertijd , wel 2011 registratie dan natuurlijk !!
Punto Evo 3D, Underground grey, rood int, Dynamic plus pakket, cool & blue pakket,ESP, bandenspanningsensor
Plaats reactie