Krakende voorvering standaard ?

Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Dave »

Krakende voorvering standaard ?

Heb de PEVO nu 3 weken en valt me op dat de (voor-)vering behoorlijk kraakt als ik over flinke drempels rijd.
Gewoon bij gangetje of 30km/uur als de auto zo'n 8-10cm veerweg moet overbruggen.

Of het de ophanging is of een demper kan ik nog niet helemaal thuisbrengen.
Klinkt niet heel vervaarlijk, maar Honda heeft er minder last van.

Is dat standaard ?
Afbeelding / Afbeelding
DaDragon

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door DaDragon »

De Fiat Marea die ik hiervoor had had het ook. Maar kan ook het interieur zijn. Want viel mij op dat als de auto van binnen erg koud en vochtig is dat je er last van had en wanneer je in de auto hetzelfde drempeltje overgaat als die van binnen warm (normale temp) is, dan heb je er geen last meer van.

Merk het nu met de punto evo ook bij koud en vochtig weer. Had er vorige maand met 20 graden temperaturen geen last van.

De Opel Zafira had hier ook last van. Het interieur maakt geluid wanneer het koud en vochtig is. Als je even de kachel aan had gehad en de temps waren weer normaal in de auto was het over.
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Dave »

Niemand verder ?
Afbeelding / Afbeelding
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door ElSjiepo »

Dave schreef:
Is dat standaard ?
Nee, is een optie... -]

Ik heb dan wel geen PEVO, maar een gewone GP, maar bij mij zitten daar ook de nodige kraakjes in (hoewel dat vooral vanaf achter komt, niet van de voorvering zo te horen). Ik stoor me er niet teveel meer aan...
Gebruikersavatar
Pyrofreak
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 14, 2009 12:57
Locatie: Enschede

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Pyrofreak »

In mijn vorige Fiat GP had ik hier ook last van, in mijn huidige Abarth GP is het nog een stukje erger!
Ze hebben er al 3x naar gekeken en deels onderdelen vervangen maar het helpt allemaal niets.
Gebruikersavatar
Cyclops
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: ma jun 07, 2010 21:13

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Cyclops »

Ik heb hetzelfde probleem, lijkt voor het gevoel van linksvoor te komen, nog geen melding van gemaakt bij de dealer, toch maar eens doen.
JTDM85 - 5D - Crossover Black - Blue & Me - Dynamic Plus - Stuurwiel & Versnellingspook Leder - Middenarmsteun & Lendesteun - Electrische Ramen Achter - 3e Hoofdsteun - Achterspoiler - 17" 434 Smoke
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Sunrise »

Pyrofreak schreef:In mijn vorige Fiat GP had ik hier ook last van, in mijn huidige Abarth GP is het nog een stukje erger!
Ze hebben er al 3x naar gekeken en deels onderdelen vervangen maar het helpt allemaal niets.
:shock: dan zul je toch een esseesse-pakket moeten nemen, want sinds de andere veren ed. er bij ons onderzitten is het geluid bijna geheel verdwenen -]
DaDragon

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door DaDragon »

Sunrise schreef:
Pyrofreak schreef:In mijn vorige Fiat GP had ik hier ook last van, in mijn huidige Abarth GP is het nog een stukje erger!
Ze hebben er al 3x naar gekeken en deels onderdelen vervangen maar het helpt allemaal niets.
:shock: dan zul je toch een esseesse-pakket moeten nemen, want sinds de andere veren ed. er bij ons onderzitten is het geluid bijna geheel verdwenen -]
eer-eer-eergister bijna
eer-eergister bijna,
eergister bijna,
gister bijna,
vandaag bijna,
morgen bijna
e.d.
~~
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Sunrise »

DaDragon schreef:
Sunrise schreef:
Pyrofreak schreef:In mijn vorige Fiat GP had ik hier ook last van, in mijn huidige Abarth GP is het nog een stukje erger!
Ze hebben er al 3x naar gekeken en deels onderdelen vervangen maar het helpt allemaal niets.
:shock: dan zul je toch een esseesse-pakket moeten nemen, want sinds de andere veren ed. er bij ons onderzitten is het geluid bijna geheel verdwenen -]
eer-eer-eergister bijna
eer-eergister bijna,
eergister bijna,
gister bijna,
vandaag bijna,
morgen bijna
e.d.
~~
:roll: moet ik dan ook nog ondertiteling geven :?: . Er is wel eens een verkeersdrempel in Nederland die het nog lukt om een kraakje te ontlokken aan de vering, maar ondanks dat die om de paar 100 meter liggen in dit land is het misschien nog 1 op de 1000 :!: . Vandaar BIJNA geheel verdwenen. Kan ook dat het pas bij drempel 1002 gebeurt hoor, maarruuh ik zal wel eens gaan tellen voor je :roll:

Nu een beter antwoord met die uitleg :?:
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door willumpie »

Vandaag voor het eerst ook last van krakende vering... :roll:
zou wel...met de kou te maken hebben...misschien :(
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Sunrise »

willumpie schreef:Vandaag voor het eerst ook last van krakende vering... :roll: zou wel...met de kou te maken hebben...misschien :(
-] ...ook de rubbers hebben het "koud" met zulks weer :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Speedy »

Die van mij kraakt ook sinds vandaag (achter trouwens), heb het ook maar op de kou gegooid, maar kon me dat van de GP niet voor de geest halen in deze mate. Vind het ook weer zowat om met zoiets weer langs de dealer te gaan, maar echt overtuigend is het niet in een splinternieuwe auto ...
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
meneerbas
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 26, 2010 11:27

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door meneerbas »

Ik heb hetzelfde probleem en vond dat dit een nieuwe auto ook niet betaamd. Dus ben ik langs de dealer gegaan. Die heeft eerst wat olie op de rubbers van de stabilisatorarmen gespoten. Toen dat niet hielp (bij thuiskomst pas gemerkt), teruggegaan naar garage. Daar hebben ze de schokdempers en stabilisatorarmen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en ingesmeerd met nog wat meer olie. Daarna 3 proefritjes en blijkbaar had de monteur niets meer vernomen van het euvel. Ik, met compleet vertrouwen, meteen naar huis gereden. In de straat (met een paar mooie drempels) aangekomen, hoor ik precies hetzelfde geluid weer, net zo hard (en ergelijk) als daarvoor. Meteen weer de garage gebeld. De monteur gaf meteen aan nieuwe stabilisatorstangen te gaan bestellen en zodra ze binnen zijn, wordt ik gebeld. Ben blij met de service (en garantie) van Fiat, maar hoop dat het hierna toch afgelopen is. We zullen zien.... :|
GP 1.3 MJet
Afbeelding
Afbeelding
DaDragon

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door DaDragon »

meneerbas schreef:Ik heb hetzelfde probleem en vond dat dit een nieuwe auto ook niet betaamd. Dus ben ik langs de dealer gegaan. Die heeft eerst wat olie op de rubbers van de stabilisatorarmen gespoten. Toen dat niet hielp (bij thuiskomst pas gemerkt), teruggegaan naar garage. Daar hebben ze de schokdempers en stabilisatorarmen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en ingesmeerd met nog wat meer olie. Daarna 3 proefritjes en blijkbaar had de monteur niets meer vernomen van het euvel. Ik, met compleet vertrouwen, meteen naar huis gereden. In de straat (met een paar mooie drempels) aangekomen, hoor ik precies hetzelfde geluid weer, net zo hard (en ergelijk) als daarvoor. Meteen weer de garage gebeld. De monteur gaf meteen aan nieuwe stabilisatorstangen te gaan bestellen en zodra ze binnen zijn, wordt ik gebeld. Ben blij met de service (en garantie) van Fiat, maar hoop dat het hierna toch afgelopen is. We zullen zien.... :|
Als het daarna over is.... kan je het dan hier ook laten weten? Want er zijn veel mensen die hier last van hebben, including me.
Gebruikersavatar
meneerbas
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 26, 2010 11:27

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door meneerbas »

Selbstverständlich! ~]
GP 1.3 MJet
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie