Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Ik heb de dualzone auto-airco ingebouwd .. als hij op auto staat, staat ALTIJD de airco aan! '*' lampie ..
Ik doe hem wel eens op full auto en dan druk ik t sneeuwvlokjes knopje uit, en dan de lucht niet van buiten maar dan circuleren ..
dan heb ik het idee dat er veel sneller veel warmere lucht binnen komt .. nadeel is dat ik heel snel de hele auto beslagen heb dan .. maar soms is het dan wel warm genoeg om weer op full auto te drukken ...
Ik doe hem wel eens op full auto en dan druk ik t sneeuwvlokjes knopje uit, en dan de lucht niet van buiten maar dan circuleren ..
dan heb ik het idee dat er veel sneller veel warmere lucht binnen komt .. nadeel is dat ik heel snel de hele auto beslagen heb dan .. maar soms is het dan wel warm genoeg om weer op full auto te drukken ...
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Ik heb zo'n plaat aan de onderkant bevestigd. Scheelt niet alleen met vuil worden In de catalogus wordt het omschreven als: conversions for cold countries. Volgens de monteur levert het veel op qua olie warmte
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Dat zal wel met die olie. Minder koude lucht langs het carter.
Ik neem aan dat dat is wat je in dit topic beschrijft? Wat kost zo'n plaat?
Ik neem aan dat dat is wat je in dit topic beschrijft? Wat kost zo'n plaat?
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Ongeveer 25 euro. Ik had ook nog een stuk aan de zijkant nodig, maar dat is afhankelijk van de vooruitrusting
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
.) .) heeft "La bella" standaard , da's dan de misschien ook de reden dat ze ook met dit weer zo warm isGiovanni Tutore schreef:Ik had ook nog een stuk aan de zijkant nodig, maar dat is afhankelijk van de vooruitrusting
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Zo te zien heb ik die plaat ook al onder de auto zitten. Of is het misschien een kortere versie? Hij loopt iig tot voorbij de motor.
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
De Evo M-Jet heeft idd zo'n plaat onder het motorblok.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Zou net zeggen, ik vanmiddag onder mijn auto kijken "hela, iemand is me voor geweest!" Ook ik heb hem dus al onder de auto zitten.
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
na 7 km te hebben gereden gaat automatisch de aanjager aan en binnen 5 min is het 20 graden,ook bij 10 onder 0,dus geen probleem.alleen staat de mijne in een verwarmde garage,s avonds duurt het inderdaad langer eer hij wat op temperatuur komt,maar ja dat hoort bij een zuinige auto zeggen ze bij fiat.
Laatst gewijzigd door goedmans op do jan 20, 2011 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Probleem is dat dat al bijna de helft van mijn woon-werk traject is. En mijn vorige auto was duidelijk sneller warm.
Ach, het probleem van de zuinige auto. En motorbijverwarming kost natuurlijk ook brandstof.
Ach, het probleem van de zuinige auto. En motorbijverwarming kost natuurlijk ook brandstof.
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Na 15 km. rijden richting snelweg is de motor nog niet op temperatuur bij Multijet (bij temperatuur onder 0). Daarom ouderwets een kunststof plaat voor een gedeelte van de radiateur geplaatst. Werkt perfect en nee, zelfs in file blijft de temperatuurmeter mooi in het midden, dus hij koelt nog genoeg. S&S werkt dan ook niet. Voordeel is dus dat hij eerder op temperatuur is.
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Foto?mehari schreef:Na 15 km. rijden richting snelweg is de motor nog niet op temperatuur bij Multijet (bij temperatuur onder 0). Daarom ouderwets een kunststof plaat voor een gedeelte van de radiateur geplaatst. Werkt perfect en nee, zelfs in file blijft de temperatuurmeter mooi in het midden, dus hij koelt nog genoeg. S&S werkt dan ook niet. Voordeel is dus dat hij eerder op temperatuur is.
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Tja, ik ook. Zat laatst in een treinstel waarvan de verwarming defect was.... en dan zit ik 80 kilometer in ongeveer 5 graden. Brrr.willumpie schreef:Ik ga met het OV. naar m'n werk....
Mijn vrouw rijdt het meest in de EVO. Maar we hebben het voordeel van een eigen (onverwarmde) garage (wat een hele hoop gedoe scheelt 's ochtends) en ze rijdt gewoon met jas, sjaal en dunne handschoenen aan. Maar ik moet wel zeggen dat ik achteraf graag had gewild dat Fiat die standkachel had aangeboden voor die paar honderd euro. En dat ik in juni dan ook nog eens het besef had gehad dat winters soms koud kunnen zijn...
Punto Evo 5 deurs 1.3 JTD 85, Progressive Black, Bordeauxrood interieur, dynamic plus pakket, regensensor, auto dimmende spiegel, ESP, leerpakket, chromen spiegelkappen.... en geen wegenbelasting en BPM
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Ik heb in ieder geval de PTC er op besteld en stoelverwarming.
Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben hoe het werkt in de praktijk?
Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben hoe het werkt in de praktijk?
Re: Verwarming in de 1.3 Evo. Blijft nagenoeg koud
Inderdaad, dat zou wel loyaal zijn van Fiat om de standkachel aan te bieden voor een paar honderd euro.Wessels schreef:Tja, ik ook. Zat laatst in een treinstel waarvan de verwarming defect was.... en dan zit ik 80 kilometer in ongeveer 5 graden. Brrr.willumpie schreef:Ik ga met het OV. naar m'n werk....
Mijn vrouw rijdt het meest in de EVO. Maar we hebben het voordeel van een eigen (onverwarmde) garage (wat een hele hoop gedoe scheelt 's ochtends) en ze rijdt gewoon met jas, sjaal en dunne handschoenen aan. Maar ik moet wel zeggen dat ik achteraf graag had gewild dat Fiat die standkachel had aangeboden voor die paar honderd euro. En dat ik in juni dan ook nog eens het besef had gehad dat winters soms koud kunnen zijn...