Ruitensproeier

Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Ruitensproeier

Bericht door Bennink »

Hoe kom je er bij dat er een melding in je auto zit? Als het niet in het boekje staat, zal het er niet op zitten, denk ik. Volgens mij is zo'n installatie wel in Scandinavische leverbaar bij sommige auto's, maar weet niet of de GP/Evo dat daar ook hebben (GP's in Scandinavië rijden in elk geval rond met koplampsproeiers).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Ruitensproeier

Bericht door buxol »

Volgens mij zit 'ie er niet in. Ik heb altijd 2 liter extra in de kofferbak zodat ik kan bijvullen zodra het nodig is.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Ruitensproeier

Bericht door tonyvandenbroek »

Die van mij is NU helemaal leeg. Komt geen druppel meer uit. Je krijgt geen melding hiervan. Gewoon sproeien totdat ie leeg is, en dan lekker zelf bijvullen.
Houd er rekening mee dat deze vol. voor je naar de garage gaat voor een beurtje o.i.d. Zullen vullen hem standaard bij voor een flink bedrag. Kan je beter zelf voor zorgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Ruitensproeier

Bericht door Sunrise »

woubert schreef:Heeft het tankje van de ruitensproeier geen lampje/melding dat deze bijna leeg is????
:shock: ...zit niet op de GP/Pe. Met dit weer gewoon 1x per week bijvullen en heb je geen problemen :wink:
DaDragon

Re: Ruitensproeier

Bericht door DaDragon »

tonyvandenbroek schreef:Die van mij is NU helemaal leeg. Komt geen druppel meer uit. Je krijgt geen melding hiervan. Gewoon sproeien totdat ie leeg is, en dan lekker zelf bijvullen.
Houd er rekening mee dat deze vol. voor je naar de garage gaat voor een beurtje o.i.d. Zullen vullen hem standaard bij voor een flink bedrag. Kan je beter zelf voor zorgen.
inderdaad.. zorgen dat alles vol zit als je beurtje doet.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Ruitensproeier

Bericht door tonyvandenbroek »

woubert schreef:
Bennink schreef:Hoe kom je er bij dat er een melding in je auto zit? Als het niet in het boekje staat, zal het er niet op zitten, denk ik. Volgens mij is zo'n installatie wel in Scandinavische leverbaar bij sommige auto's, maar weet niet of de GP/Evo dat daar ook hebben (GP's in Scandinavië rijden in elk geval rond met koplampsproeiers).
Je kunt in een Pevo vanalles regelen en geeft ook vanalles aan als het kapot is, vandaar.

Een beetje auto kan dat gewoon toch aangeven vind ik.

Maar helaas de GP/EVO niet, je merkt het pas als je ze nodig hebt en dan is het te laat. Maar water hebben ze overal, dus voor nood.......thuis wel ff antivries bij knikkeren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Ruitensproeier

Bericht door Bennink »

Fiat investeert liever in Ambient Light dan een waarschuwingslichtje ;-) Het blijven toch italianen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Ruitensproeier

Bericht door Sunrise »

woubert schreef:Maar het is een beetje vervelend als je 's morgens net je laatste restje op je voorruit spuit en nog 150km moet. Aldoende leert me zeg maar
:mrgreen: ...rij al ruim 12 jaar Italiaans dus ben het gewend (en op voorbereid met dit weer) :wink:
DaDragon

Re: Ruitensproeier

Bericht door DaDragon »

Je zou zelf een melder kunnen maken.

Maar dat kost je wel tijd en moeite. En vooral kunde.

In de zijkant van het voorraadbakje een meter plaatsen die bij GEEN niveau contact maakt.
Als deze dus contact maakt, sluit je deze aan op een led. Die led kun je vast wel ergens in je auto kwijt.

Zodra het ledje op gaat lichten moet je dus bijvullen.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Ruitensproeier

Bericht door Hellfire »

Wat ook erg jammer is, is dat het reservoir met dit weer echt binnen no-time leeg is. Maar nadat ik (ook) een keer zonder heb komen te staan ligt er een literflesje standaard in m'n kofferbak.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Ruitensproeier

Bericht door Xander »

woubert schreef: Hebt een kannetje gekocht van 5 liter en de rest in de kofferbak staan. Maar het is een beetje vervelend als je 's morgens net je laatste restje op je voorruit spuit en nog 150km moet. Aldoende leert me zeg maar
Je passeert in die 150km vast wel een benzinestation, die hebben in deze tijd van het jaar ook pallets vol met ruitensproeiervloeistof staan...
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Ruitensproeier

Bericht door Martijn007 »

Xander schreef:
woubert schreef: Hebt een kannetje gekocht van 5 liter en de rest in de kofferbak staan. Maar het is een beetje vervelend als je 's morgens net je laatste restje op je voorruit spuit en nog 150km moet. Aldoende leert me zeg maar
Je passeert in die 150km vast wel een benzinestation, die hebben in deze tijd van het jaar ook pallets vol met ruitensproeiervloeistof staan...
Om vervolgens je zuur verdiende euro's uit je broek te vissen, nee ik ga liever even naar de bouwmarkt ofzo, daar is het soms wel de helft(!) goedkoper.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Ruitensproeier

Bericht door ulti »

Martijn007 schreef:
Xander schreef:
woubert schreef: Hebt een kannetje gekocht van 5 liter en de rest in de kofferbak staan. Maar het is een beetje vervelend als je 's morgens net je laatste restje op je voorruit spuit en nog 150km moet. Aldoende leert me zeg maar
Je passeert in die 150km vast wel een benzinestation, die hebben in deze tijd van het jaar ook pallets vol met ruitensproeiervloeistof staan...
Om vervolgens je zuur verdiende euro's uit je broek te vissen, nee ik ga liever even naar de bouwmarkt ofzo, daar is het soms wel de helft(!) goedkoper.
Om vervolgens weer die bespaarde euro's uit te geven aan benzine om naar de bouwmarkt te rijden haha -] Nee gelijk heb je.. pomp is alles belachelijk duur! voortijdig inslaan -]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
tomi
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di aug 10, 2010 8:22

Re: Ruitensproeier

Bericht door tomi »

De 2 ruitensproeiers op mijn Evo kunnen het niet aan. Er blijft altijd een gedeelte vies in het midden van de voorruit. De sproeiers spuiten recht naar voren en niet in een straal.
Evo Mjet Bi Colore
DaDragon

Re: Ruitensproeier

Bericht door DaDragon »

tomi schreef:De 2 ruitensproeiers op mijn Evo kunnen het niet aan. Er blijft altijd een gedeelte vies in het midden van de voorruit. De sproeiers spuiten recht naar voren en niet in een straal.
Dit van mij ook. Lijkt net of ze een beetje verstopt zitten. Echter is dat niet zo.
Een soort nevelstraal
Plaats reactie