Waarom 3- of 5-deurs?

3 of 5 deurs?

3 deurs want dat vind ik mooier
15
34%
3 deurs want het was goedkoper
2
5%
3 deurs want... (andere reden)
1
2%
5 deurs want dat vind ik mooier
2
5%
5 deurs vanwege praktische redenen
22
50%
5 deurs want... (andere reden)
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Noud
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 13:36
Locatie: Nieuwegein

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Noud »

De 3-deurs is de mooiste van de twee. Toch hebben we voor de 5 deurs gekozen. De 5-deurs is inderdaad makkelijker in- en uitstappen in smalle parkeervakken.
Verder wou ik een in twee delen neerklapbare achterbank. Op de 3-deurs was het een optie van 300 euro. Op de 5-deurs standaard. Daarmee was de helft van het prijsverschil al weg.
En met onze dochter van 1 jaar is het wel handig, die extra deur ;-)
Grande Punto 5 drs 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Nimbus »

95% van de kilometers die ik maak zit ik alleen in de auto, 3% met 2 en de overige 2% met meer. Extra deuren zijn voor mij dus een overbodige luxe.

En drie deurs vind ik mooier. behalve op een Ford Fiesta, maar daar hebben we het hier niet over.
Roderick schreef:Owja, de arm"leuningen" in de 3deurs zijn langer en dat vind ik ook wel een plus van een 3deurs...
Ik ben niet de kleinste en ik kan in een 5 deurs mijn linker elleboog niet lekker kwijt op de deur. Ik heb heb ik tot nu toe geen 5 deurs auto gereden waar ik dat probleem niet bij had. En dan kan ik in de zomer geen mooie "truckertan" krijgen. :wink:
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
RML
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 22:36
Locatie: Velserbroek

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door RML »

gewoon, omdat het kan.

Uiteraard is hij veel mooier maar dat is mijn mening.

-Geen kids
-Bijna geen passagiers
-Geen boodschappen wagen
-Oog wil altijd wat.
-B stijl niet in de weg
-Sportief
-
P-Evo, C&B, Dyn+,15" 208 & 17" Abarth Y , ambient, Interscope, Zwarte "snor", racegrill, spoiler, geschoonde kofferklep, M-tec verlichting, sonniboy
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Bennink »

Ik heb voor een vijfdeurs gekozen omdat ik dan mijn achterste ramen elektrisch kan bedienen. Een beetje 'flow' in de auto vind ik altijd wel lekker, airco hoeft niet altijd aan te staan.

Eigenlijk heb ik die extra portieren erbij genomen omdat het gewoon veel makkelijker is met spullen meenemen. Jassen en tassen etc gaan bij mij gewoon op de achterbank. Ik neem heeel soms iemand mee achterin, maar vind veiligheid dan erg belangrijk. Die persoon moet wel de mogelijkheid hebben snel uit de auto te kunnen komen, mocht er iets gebeuren. Daarom ook gekozen voor de derde hoofdsteun achter.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Speedy »

5 deurs genomen om de praktische reden, ook al rijd ik 99,9% van de tijd alleen in de auto, met spullen achterin gooien is het veel handiger. Het is best fijn als je niet half op de kop in de auto hoeft om de bank plat te gooien zoals in m'n vorige. Voor het mooie hoefde het niet, dan had ik wel weer een GP genomen -]

Wel mis ik het gewicht als ik de deur dicht wil gooien, vergis me er nog regelmatig in ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Giordino »

Ik heb bewust voor een drie deurs gekozen omdat ik het mooier (sportiefer) vind ogen, en ik de extra deuren niet nodig heb.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
tomi
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di aug 10, 2010 8:22

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door tomi »

Tsja, 3-deurs is wel mooier maar met 2 pubers is een 5-deurs reuze handig. Gelukkig is er geen groot verschil in design tussen een 3-deurs en 5-deurs. Dat was bij de Punto II toch wel anders...
Evo Mjet Bi Colore
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door tonyvandenbroek »

Zoals het gross al zegt: "Drie deurs is veel mooier".
Vandaar ook een drie deurs. De sport was in 2006 alleen maar in een drie deurs leverbaar. Onze zoon van 7 klaagt wel eens waarom ik minder deuren heb dan mama's Panda, maar verder gaat het prima. Zeker op een Sportive GP of EVO blijf ik die twee extra deuren niet mooi staan. (hé Sappel) :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Hellfire »

Destijds heb ik een afweging gemaakt: ik neem vrijwel nooit meer dan 1 persoon mee in mijn auto. Ik was bovendien vrijgezel, dus van kinderen was geen sprake. Ik ben IT'er, dus voor mijn werk hoef ik niet bepaald veel spullen mee te nemen. Dan is de keuze om geen 600 euro in twee extra portieren te investeren snel gemaakt.

Achteraf sta ik nog steeds achter die keuze: twee extra deuren hebben voor mij nog geen toegevoegde waarde, hoewel ik ze nu met het oog op de toekomst wel zou nemen als ik een nieuwe auto aan zou schaffen.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door ulti »

mm abarth was er niet in 5 deurs -] .. maar dan nog zou ik voor de 3 deurs gaan. Gewoon veel mooier en strakker. :-]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Bennink »

Zo zonde dat de Abarth niet in vijfdeurs is. Er lopen dan toch mensen naar de Polo, denk ik.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
DaDragon

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door DaDragon »

Bennink schreef:Zo zonde dat de Abarth niet in vijfdeurs is. Er lopen dan toch mensen naar de Polo, denk ik.
Mooie vergelijking Abarth en polo :P lol
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door ulti »

Bennink schreef:Zo zonde dat de Abarth niet in vijfdeurs is. Er lopen dan toch mensen naar de Polo, denk ik.
:cry: een Abarth gaan vergelijken met een POLO! Je schopt nu wel even tegen mijn zere been!
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Sunrise »

ulti schreef:
Bennink schreef:Zo zonde dat de Abarth niet in vijfdeurs is. Er lopen dan toch mensen naar de Polo, denk ik.
:cry: een Abarth gaan vergelijken met een POLO! Je schopt nu wel even tegen mijn zere been!
:shock: ...wist niet dat er ook gevloekt mocht worden op het forum -]
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Waarom 3- of 5-deurs?

Bericht door Giovanni Tutore »

Ja hoor, BENNINK
Plaats reactie