50 cent is nog erg veel.Dave schreef:Moet toegeven, bij 50.000 zou de km prijs naar zo'n 50cent/km zakken.DaDragon schreef:Hoe kom je in godsnaam aan zo'n bedrag?
Maar goed, da's dus de reden om naast een sportwagen een Punto te rijden.
Waarom de ziekenfonds Punto?
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
- Robse
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Na in 2006 een 3 deurs GP Edizione Prima in New Orleans Blue te hebben gekocht (daarvoor al meerdere Fiat's gereden o.a Punto Sportsound zwart met alu accenten) deze in 2008 ingeruild voor een witte GP Racing 1.4 16v met de nodige optie's, wacht ik nu op Evo 3 deurs Progressive Black.
Met de bekende pakketten als Cool en Blue en Dynamic Plus, 208 velgen, bordeaux interieur, armsteun, achterspoiler, reservewiel etc...
Volgens de geleerden is het inruilen van een auto van 2 jaar oud een niet al te beste economische beslissing. Maarja dit is nu al de 4e keer
Met de Evo diesel verwacht ik toch wel langer te doen.
Grootste overweging was toch de zuinigheid in verbruik het belastingvrije en de goedkopere brandstof. Met de verwachting dat we dit jaar meer km's zullen gaan maken was de keuze snel gemaakt.
En ik heb een in mijn ogen goede deal kunnen sluiten met de dealer.
Wellicht dat dit dan wel een goede economische beslissing wordt.![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Cheerleader :-]](./images/smilies/cheerleadersmiley.gif)
Met de bekende pakketten als Cool en Blue en Dynamic Plus, 208 velgen, bordeaux interieur, armsteun, achterspoiler, reservewiel etc...
Volgens de geleerden is het inruilen van een auto van 2 jaar oud een niet al te beste economische beslissing. Maarja dit is nu al de 4e keer
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Met de Evo diesel verwacht ik toch wel langer te doen.
Grootste overweging was toch de zuinigheid in verbruik het belastingvrije en de goedkopere brandstof. Met de verwachting dat we dit jaar meer km's zullen gaan maken was de keuze snel gemaakt.
En ik heb een in mijn ogen goede deal kunnen sluiten met de dealer.
Wellicht dat dit dan wel een goede economische beslissing wordt.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Ik ben zo'n verwende lease-rijder, maar ik was geen autorijder (alles met OV). Ik kreeg werk in een slecht per OV bereikbaar gebied, op aardig afstandje van huis .. Ik reed in een luxe short-lease Astra uit 2004 (http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 5&cache=no):
- Met de MJ85 voel ik me net wat minder schuldig om iedere dag brandstof op te fikken
- Voor netto 140 per maand MINDER rijd ik in een nieuwe, qua comfort gelijke auto
- Meeste auto in 14% bijtellingsklasse
- Nieuwe 'eigen' lease auto ben je veel zuiniger op![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Interieur Evo![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Baas blij met veel minder vaak tanken en veel goedkopere brandstof![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Met de MJ85 voel ik me net wat minder schuldig om iedere dag brandstof op te fikken
- Voor netto 140 per maand MINDER rijd ik in een nieuwe, qua comfort gelijke auto
- Meeste auto in 14% bijtellingsklasse
- Nieuwe 'eigen' lease auto ben je veel zuiniger op
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Interieur Evo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Baas blij met veel minder vaak tanken en veel goedkopere brandstof
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Dat ben ik niet met je eens. Vind je een Lexus CT200h minder auto dan de Evo?matthijs schreef:- Meeste auto in 14% bijtellingsklasse
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Bennink schreef:Dat ben ik niet met je eens. Vind je een Lexus CT200h minder auto dan de Evo?matthijs schreef:- Meeste auto in 14% bijtellingsklasse
uuuuh JA!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Afbeelding](http://i53.photobucket.com/albums/g46/tonyvandenbroek/avatar/tony_signature_NEW_zps3f76876b.jpg)
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Zeker weten. Ten eerste al hybride. Dus echt zuinig is die niet.Bennink schreef:Dat ben ik niet met je eens. Vind je een Lexus CT200h minder auto dan de Evo?matthijs schreef:- Meeste auto in 14% bijtellingsklasse
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Heb voor de fiat punto evo diesel gekozen, omdat ik het een hele mooie auto vind, veel rijplezier ervan ondervind.Natuurlijk spelen zaken zoals geen wegenbelasting, lagere vebruik en het feit dat de dieselprijs lager is dan benzineprijs ook grote rol. Het is voor mij beslist geen ZIEKENFONDS PUNTO.
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
De meest interessante aanbieding als diesel met wegenbelastingvrije status.
Als ik nu nog een keer zou moeten kiezen zou ik ook de MiTo en de DS3 meenemen in mijn overweging, maar ik weet niet of ik dan uiteindelijk anders gekozen zou hebben.
Als ik nu nog een keer zou moeten kiezen zou ik ook de MiTo en de DS3 meenemen in mijn overweging, maar ik weet niet of ik dan uiteindelijk anders gekozen zou hebben.
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Ik was denk ik ook zeker naar de DS3 gaan kijken, maar..... als je die net zo compleet wil maken als de Evo, dan wordt het prijsverschil aanzienlijk groter dan deze aanvankelijk al was.
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Wij hebben zeer bewust voor de Evo gekozen.
Hebben gekeken, proefritten gemaakt en prijsopgaven van verschillende modellen.
Moest wel een diesel zijn en belastingvrij. (was keuze genoeg vond ik, dus waarom niet)
Hier het lijstje van het hoe en waarom.
We hebben nu een station, dus gingen we daar weer voor kijken.
Proefrit gereden in een Seat Ibiza ST 1.2 TDI Ecomotive
Te trage motor die 3 cilinder, zeer slechte stoelen qua comfort en weinig beenruimte achterbank.
Vond het echt jammer, want vind het wel een erg mooie auto.
De Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline is gewoon lelijk!
Dus niks mee gedaan, ondanks zijn formaat en redelijke prijs....
Dit zijn de enige twee belastingvrije stations, dus moesten we verder kijken.
Een Citroen DS3 1.6 e-HDi is een 3deurs (willen er toch 4/5) en duur!
Vind hem overigens wel mooi.
Verschillende proefritten gemaakt in de Citroen C3 1.6 e-HDi
Kregen bij deze erg weinig terug voor de huidige auto.
Ik vond de opties maar karig en duur.
En een erg lange levertijd van minimaal een half jaar.
Maar met de Zenith-vooruit ook mooi.
De Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Eco en de Renault Clio 1.5 dCi 85 waren nog niet te koop.
En een Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion werd het sowieso niet.
Want ik hoef geen Volkswagen (Sorry voor de liefhebber, maar ik niet)
Dus wat blijft er dan over?
Proefritten gereden in de Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual en de Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Vond de Grande Punto ten opzichte van de EVO te kaal, dus werd het de EVO.
Vind de buitenkant van de Grande Punto wel nog steeds mooier.
De Motor was goed, de stoelen zaten lekker en er was nog voldoende ruimte achterin.
De prijs was goed, voldoende en niet al te dure opties.
Ik was gewoon verliefd.....(En ik heb eigenlijk altijd een zwak gehad voor Fiat)
Hebben gekeken, proefritten gemaakt en prijsopgaven van verschillende modellen.
Moest wel een diesel zijn en belastingvrij. (was keuze genoeg vond ik, dus waarom niet)
Hier het lijstje van het hoe en waarom.
We hebben nu een station, dus gingen we daar weer voor kijken.
Proefrit gereden in een Seat Ibiza ST 1.2 TDI Ecomotive
Te trage motor die 3 cilinder, zeer slechte stoelen qua comfort en weinig beenruimte achterbank.
Vond het echt jammer, want vind het wel een erg mooie auto.
De Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline is gewoon lelijk!
Dus niks mee gedaan, ondanks zijn formaat en redelijke prijs....
Dit zijn de enige twee belastingvrije stations, dus moesten we verder kijken.
Een Citroen DS3 1.6 e-HDi is een 3deurs (willen er toch 4/5) en duur!
Vind hem overigens wel mooi.
Verschillende proefritten gemaakt in de Citroen C3 1.6 e-HDi
Kregen bij deze erg weinig terug voor de huidige auto.
Ik vond de opties maar karig en duur.
En een erg lange levertijd van minimaal een half jaar.
Maar met de Zenith-vooruit ook mooi.
De Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Eco en de Renault Clio 1.5 dCi 85 waren nog niet te koop.
En een Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion werd het sowieso niet.
Want ik hoef geen Volkswagen (Sorry voor de liefhebber, maar ik niet)
Dus wat blijft er dan over?
Proefritten gereden in de Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual en de Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Vond de Grande Punto ten opzichte van de EVO te kaal, dus werd het de EVO.
Vind de buitenkant van de Grande Punto wel nog steeds mooier.
De Motor was goed, de stoelen zaten lekker en er was nog voldoende ruimte achterin.
De prijs was goed, voldoende en niet al te dure opties.
Ik was gewoon verliefd.....(En ik heb eigenlijk altijd een zwak gehad voor Fiat)
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX
Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX
Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Was die toen al verkrijgbaar dan?Bennink schreef:Dat ben ik niet met je eens. Vind je een Lexus CT200h minder auto dan de Evo?matthijs schreef:- Meeste auto in 14% bijtellingsklasse
Die is ook wel ff n tikje prijziger. Dan kan ik ook meer auto leveren.
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Een betere reden is er niet...Red Devil schreef:Ik was gewoon verliefd.....(En ik heb eigenlijk altijd een zwak gehad voor Fiat)
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Mijn reden van aankoop heb ik netjes hier omschreven:
http://www.autoweek.nl/autoreview/28374 ... 85-Dynamic
~]
http://www.autoweek.nl/autoreview/28374 ... 85-Dynamic
~]
- Roberto-NL
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di dec 28, 2010 15:00
- Locatie: Zierikzee
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Leuke review! Verbruik op spritmonitor ziet er ook netjes uit.Bruijst schreef:Mijn reden van aankoop heb ik netjes hier omschreven:
http://www.autoweek.nl/autoreview/28374 ... 85-Dynamic
~]
Re: Waarom de ziekenfonds Punto?
Rijden vanaf 2003 nieuwe Fiats. Eerste 3 het nieuwe type Panda, daarna een Doblo en nu de jeugd zelf hun rijbewijs heeft en vooral niet meer met Pa en Ma meewillen, de Grande Punto 1.3 Mj 5 deurs.
Waarom: we rijden ong. 25000 km per jaar en hebben drie studerende kinderen. Als je dan drastisch kan bezuinigen op je kilometerkosten, en kleiner kan rijden dan Doblo, komt de Punto al gauw in zicht.
Na een proefrit verkocht, wat rijd deze auto lekker, en nog steeds na 10.000 km.
Keuze voor de Actual of Evo had met de kosten van de studerende kinderen te maken.
http://www.autoweek.nl/autoreview/28192 ... -85-Actual
Waarom: we rijden ong. 25000 km per jaar en hebben drie studerende kinderen. Als je dan drastisch kan bezuinigen op je kilometerkosten, en kleiner kan rijden dan Doblo, komt de Punto al gauw in zicht.
Na een proefrit verkocht, wat rijd deze auto lekker, en nog steeds na 10.000 km.
Keuze voor de Actual of Evo had met de kosten van de studerende kinderen te maken.
http://www.autoweek.nl/autoreview/28192 ... -85-Actual
Laatst gewijzigd door Luud op zo jan 16, 2011 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.