Natjes in mijn GP

noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door noname87 »

Als het van de week droog is, zal ik dat eens doen. Maar ik denk niet dat het met het ventilatiesysteem heeft te maken, want als ik de airco aanzet gaat het weg, tenzij het bevroren is, logisch ook. Het beslaat gewoon zonder dat ik erin zit.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door Giovanni Tutore »

Naamloze, het 1 sluit het ander niet uit. De airco voert niet af via de paravaan... :idea:
Grote kans dat die bij jou aan 1 kant verstopt zit, daarom heb je er niet altijd last van :wink:
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door matthijs »

noname87 schreef:Goed, dan maar weer even een aanvulling.
Ben al zo'n 2 jaar bezig met de auto. Na de laatste keer dat hij bij de dealer is geweest, bleef hij nog steeds beslaan en ineens, uit het niets, een week of 3 erna besloeg ie amper nog. Tenzij ik door de regen had gelopen, in de auto stapte.... airco aan, en het was weg en het kwam ook niet meer terug....

Nu afgelopen vrijdag de autoot gewassen en wat denk je, hij besloeg direct! Als ik 's ochtends mijn auto in stap, is het dusdanig beslagen dat het zelfs met de airco niet weg te krijgen is en er zit zelfs IJS!!! op mijn voorruit aan de binnenkant!! Maaaar nu dus ook weer als ik gewoon in mijn auto zit.

Dus toch maar wéér naar de dealer bellen om dus maar wéér te vertellen dat er toch echt ergens een lek moet zitten, want dit is wel heel apart.... ik word er zo moe van :(

Ik vond het ook al zo raar dat ik een dikke laag condens (en dus ijs als het vriest) in de auto heb. Het is een nieuwe auto! Bij een oud kreng snap ik dat het vochtig is van binnen. Maar bij een nieuwe auto hoort dat toch niet?
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door Giovanni Tutore »

Ook een nieuwe auto kan een herfstblad voor 't afvoergaatje krijgen :idea:
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door Dave »

Ook hier met nieuwe Pevo.... dikke laag condens, ijs op de ruit.

Wel ruk dat ik terug moet naar de dealer, want die vertrouw ik nog minder met mijn auto dan een paar 1e jaars studenten van een ROC....
Afbeelding / Afbeelding
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door robin »

nou ik heb de oplossing gevonden:

Het is dus niet het derde remlicht waar de lekkage vandaan komt.
(let wel op met afspuiten want je spuit er wel zo water tussen!!)

Ik had het remlicht er van de week uitgehaald en even afgeplakt met tape.(waterdicht)

Toen een paar dagen erna naar de dealer gegaan omdat ik een nieuw rubber wilde hebben wat in dat glas zit van het derde remlicht.

Er werd een monteur geroepen en die zei dat dat helemaal niet nodig was en dat de lekkage ergens anders vandaan kwam.

Wij naar de auto en inderdaad mijn kofferklep aan de binnekant was weer vochtig.

Wat blijkt nou:

er zit een rubber waar je ruitenwisser van je achterruit doorheen gaat en dat dicht dus niet goed genoeg af.

Hebben ze bij fiat dus geen nieuw rubber voor uitgevonden wat strakker zit.
(kijk maar aan de buitenkant dat rubber wat door je ruit zit, dat kun je helemaal bewegen..... )

Toen heb ik thuis de ruitenwissermotor verwijderd.

Dit is nog niet makkelijk want die zit op 3 punten gepopnagelt.

Dus VOORZICHTIG UITBOREN ANDERS ZIT JE DOOR JE ACHTERRUIT!!!!

ik heb er een stukje ijzer achter gehouden zoadat dat niet kon gebeuren.

toen de motor verwijderd was heb ik het rubber eruit gehaald,schoongemaakt en dik ingesmeerd met SILICONENVET en terug gestopt.

De gaten waar de popnagels hadden gezeten daar heb ik een draad ingetapt,dit omdat ik zulke lange popnagels nergens kon vinden bij de bouwmarkt.

3 boutjes ingedraaid en op 2 bouten heb ik 2 moeren gezet want bij 1 boutje kun je niet bij om een moertje op te draaien.

het rubber van de afdichting van het derde remlicht ook goed ingesmeerd met siliconenvet en teruggeplaatst.

En sindsdien is mijn kofferklepdeksel weer waterdicht.

Ik moet nog wel even terug naar de dealer want ik heb nu door dit stomme rubber wel roest op mijn klep en dit word vergoed door de garantie die je krijgt op je lak ( roest van binnenuit. )

Zo een heel verhaal.......

Ik hoop dat dit voor velen de oplossing gaat geven.

mvg,

Robin
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door skippy47 »

ik heb het zelfde problem, bij mijn is alles schoon en blad vrij , maar gelijk als het gaat regenen of de zon erop staat beslaat de voorruit, en de rest van de ruiten!!, van alles er aan gedaan om dit te voorkomen maar het lukt niet.. ik heb ook een ander punto gehad van 2000 (bwj)
deze auto had het zelfde, ik vind dat de punto's een slechte kachel hebben en een slechte lucht doorstroming,, zonder de aanjager aan te zetten komt bijna geen lucht binnen, (als je rijd) dus is het een fiat kwaal of komt het wel bij ander autos ook voor :?: :?:
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door noname87 »

Mooi verhaal, Robin. Echter ik heb nog garantie op de auto, dus ga ik er zelf niet aan klooien. Ik loop al twee jaar te kloten ermee. Mijn vorige GP had nergens geen last van, deze dus wel tot vervelends toe. Ik word er zo moe van. Het is nu een poosje goed gegaan, je wast je auto een keer en het begint weer.

Ze hebben alles al een nagekeken, behalve dat rubber waar jij het over had. Dus ik ga maar wéér bellen met de dealerr of ze daar naar kunnen kijken... Pfff gáán we wéér.
Bruijst
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: za jun 19, 2010 17:25

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door Bruijst »

Wat blijkt nou:

er zit een rubber waar je ruitenwisser van je achterruit doorheen gaat en dat dicht dus niet goed genoeg af.

Hebben ze bij fiat dus geen nieuw rubber voor uitgevonden wat strakker zit.
(kijk maar aan de buitenkant dat rubber wat door je ruit zit, dat kun je helemaal bewegen..... )
alsof de duvel ermee speelt!!!

Ik open vanmorgen mijn achterklep, gooi mijn tas naar binnen, doe de klep weer dicht. Vervolgens rij ik achteruit het parkeervak uit. Omdat mijn ruitenwissers aanstonden ging de achterruitwisser ook mee. Maar er bleef een verticale streep water op staan, precies in het midden van de ruit. DAT WAS DUS BINNEN!!! Bij het openen van de klep loopt een straaltje water vanachter dat plastic ding wat daar ter hoogte van de wisser zit zo naar beneden!

De laatste dagen al wel opgemerkt dat de achterruit redelijk beslagen was, nu dus de oorzaak gevonden. Weer terug naar de dealer dan maar...
Afbeelding Afbeelding
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door robin »

klopt helemaal,zo was het bij mij ook,een nat streep je na het openen van de achterklep op de achterruit.

Ik wil alleen nog wat toevoegen aan mijn lange verhaal:

Gebruik ramenkit ipv siliconenVET.

Ben inmiddels bij de dealer geweest over de roest en deze word voorgelegd aan Fiat Nederland.
Dit komt tenslotte door de lekkage.
Heb gelijk een nieuw rubber besteld en ga dit dan afkitten want er zit naar mijn idee zoveel ruimte op dat siliconenvet op den duur niet meer gaat werken.

Ik zou zeggen hou als je een streepje op je ruit ziet de ruimte waar je reservewiel in zit in de gaten want en kan redelijk wat water in staan en dat wil je natuurlijk niet.

groetjes Robin
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door hbassen »

Is dit ook de reden dat de kofferdeksel vol water staat?

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door skippy47 »

hbassen schreef:Is dit ook de reden dat de kofferdeksel vol water staat?

HB
yep :!:
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door robin »

klopt helemaal.
Daar zit dan bij mij ook roest.... :evil:
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door robin »

ik kreeg van de week een telefoontje van de dealer (van Reeuwijk Nieuwerkerk a/d ijssel) dat mijn rubbertje waar de achterruitenwisser doorheen gaat, klaar lag.
Ben deze wezen halen en mocht hem gratis meenemen.

Heb deze gemonteerd nu met ruitenkit ipv siliconenvet, en het ziet er tot nu toe nog steeds droog uit gelukkig!

Goede service van deze dealer ~] .)
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Natjes in mijn GP

Bericht door matthijs »

kijk, hier hebben we wat aan .. ik zal straks even dat rubbertje bekijken ..

laatste keer kwam de gemaakte afspraak niet uit, die had ik afgezegd (per mail want Koene heeft geen antwoordapp - en die mail hadden ze niet gelezen, handig)

anyway, ik heb nu ook een knipperende kilometerstand, gebeurd na een tankbeurt .. grrr .. media player en telefoon werken niet meer nu ..

nieuwe afspraak maken dan maar .. vervelende vind ik dat je op een auto van meer dan 20K met gebreken binnen 3 maanden WEL moet betalen voor een leen-auto .. schijnt normaal te zijn ..

*knock* *knock*

-"who's there?"

"dealer die geld uit je zak klopt .."
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Plaats reactie