Bediening mediaplayer door de bijrijder

Plaats reactie
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Maarten »

Misschien een dom vraagje, maar kan de mediaplayer ook door de bijrijder bediend worden? Voor de radio zitten de knoppen op de radio, maar als ik het boekje nalees zitten alle knoppen voor de mediaplayer alleen op het stuur. En de feedback krijg je ook alleen op het display in het dashboard te zien.
En eigenlijk vind ik het helemaal niet prettig om met de stuurbediening (omdat de spraakbediening blijkbaar gewoon niet fatsoenlijk werkt) te gaan zoeken naar een nummer dat ik wil horen, want het leidt verschrikkelijk af (om maar niet te spreken van dat je je ogen van de weg moet halen om te lezen of je er al bent).
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Bennink »

In de GP kon je inderdaad alleen via het stuur en spraak de MP3's bedienen, in de Evo zal dit niet anders zijn, ben ik bang... Een oplossing van de nieuwste Evo is muziek via AUX op een externe muziekspeler.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Speedy »

Ik kan gewoon door de MP3s vanaf m'n USB stick browsen op de radio. Het ding is trouwens wel traag want als je snel naar een ander nummer wil kan hij het niet bufferen en kom je weer waar je was na 5 nummers is mijn ervaring :)
Mappen doorscrollen werkt niet, hij leest mijn stick als een grote.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Sunrise »

Speedy schreef:Ik kan gewoon door de MP3s vanaf m'n USB stick browsen op de radio. Het ding is trouwens wel traag want als je snel naar een ander nummer wil kan hij het niet bufferen en kom je weer waar je was na 5 nummers is mijn ervaring :)
.) ...hier ook. Met prev. & next op de radio kun je ook "bladeren". Als je ieder liedje 15 sec. laat spelen heb je ook met het bufferen geen problemen :wink:
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Maarten »

Ja, dat previous en next heb ik nu ook gevonden. Maar toch vind ik het vreemd dat dit allemaal zo chauffeur-gericht is. Allemaal leuk en aardig, die gadgets (vooral als je alleen in de auto zit), maar zoals ik al zeg: als je echt wat zoekt dan kun je dat beter aan een bijrijder overlaten.

Ik vind het maar een vreemde omissie. Maar goed, het blijven Italianen.
Gebruikersavatar
keizerh
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
Locatie: Wildervank (Groningen)

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door keizerh »

Hoe deed je dat in het verleden dan?

Hendrik
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Maarten »

In auto's zonder stuurbediening kun je alles op de radio bedienen, en die zit in de middenconsole.
Gebruikersavatar
keizerh
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
Locatie: Wildervank (Groningen)

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door keizerh »

Net even de handleiding van de radio er bij gehad, volgens dat ding kun je alles en meer dan de stuurbediening met de headunit.
Maar ik zal wel wat missen.

hendrik
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Maarten »

keizerh schreef:Net even de handleiding van de radio er bij gehad, volgens dat ding kun je alles en meer dan de stuurbediening met de headunit.
Maar ik zal wel wat missen.
Misschien ik ook. Ik heb het boekje van de radio ook nog even doorgelezen maar ik kan het niet vinden. Misschien kun je dan vertellen hoe je een map of artiest kunt kiezen via de headunit? Of willekeurige volgorde kunt kiezen? Of waar dat in de handleiding staat?

Want tot nog toe kan ik alleen maar vinden dat je het volgende of het vorige nummer kunt kiezen en natuurlijk het volume.
Skoop
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: do nov 15, 2007 16:17
Locatie: Helmond

Re: Bediening mediaplayer door de bijrijder

Bericht door Skoop »

Maarten schreef:
keizerh schreef:Net even de handleiding van de radio er bij gehad, volgens dat ding kun je alles en meer dan de stuurbediening met de headunit.
Maar ik zal wel wat missen.
Misschien ik ook. Ik heb het boekje van de radio ook nog even doorgelezen maar ik kan het niet vinden. Misschien kun je dan vertellen hoe je een map of artiest kunt kiezen via de headunit? Of willekeurige volgorde kunt kiezen? Of waar dat in de handleiding staat?

Want tot nog toe kan ik alleen maar vinden dat je het volgende of het vorige nummer kunt kiezen en natuurlijk het volume.
Mappen bladeren kan met het pijltje omhoog en omlaag op de volumeknop...
Plaats reactie