Type lampje dagrijlicht

Gebruikersavatar
RML
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 22:36
Locatie: Velserbroek

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door RML »

Giovanni Tutore schreef:Kan best, ik het GP boek staat dat de mistpitten H3 zijn. Bij de meesten is dat echter H1 :!:
In de P-evo is het H11.
P-Evo, C&B, Dyn+,15" 208 & 17" Abarth Y , ambient, Interscope, Zwarte "snor", racegrill, spoiler, geschoonde kofferklep, M-tec verlichting, sonniboy
Afbeelding
Marc van wijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 8:03

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Marc van wijk »

P-EVO schreef:
Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
RML schreef:Werd vanmorgen gebeld door de dealer met de mededeling dat alle lampjes niet pasten???

Ik heb H4,H11,T20,w5w. Alles netjes overgenomen zoals hier gepost is, krijg het gevoel dat ze het niet willen monteren???
Dat is wel duidelijk dat ze dat niet willen doen, want een fitting past altijd, al is de samenstelling van de lamp dan misschien wel anders.
Maar het is toch wel zelf te doen, alleen de mistlampen zijn inderdaad wel lastiger, die zijn alleen te bereiken via de achterkant.

Groetjes BEN
Hoezo alleen via de achterkant bereikbaar ?? :shock:
Twee plastic kapjes aan beide kanten loshalen, 3 schroefjes aan beide kanten losdraaien en je hebt beide mistlampen in je handen.

nog geen 10 minuutjes werk :D
Ik praat over een Punto Evo daar zijn de mistlampen alleen via de achterkant van de bumper bereikbaar.
Groetjes BEN
Misschien bij jou Punto Evo, al een ouder type en dat er intussen al updates zijn geweest.
Ik heb toch echt twee weken geleden mijn mistlampen vervangen op de manier die ik heb beschreven. Op bldzijde 192 van het instructueboekje staat het ook zo gewoon afgebeeld.
Sorry, Sorry, Marc
Je hebt volkomen gelijk ik had niet gezien dat het 2 kapjes zijn,ik dacht echt dat het een geheel is.
Groetjes BEN
~]
Gebruikersavatar
Lacoste220988
Junior Stato
Berichten: 372
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 15:23

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Lacoste220988 »

Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
RML schreef:Werd vanmorgen gebeld door de dealer met de mededeling dat alle lampjes niet pasten???

Ik heb H4,H11,T20,w5w. Alles netjes overgenomen zoals hier gepost is, krijg het gevoel dat ze het niet willen monteren???
Dat is wel duidelijk dat ze dat niet willen doen, want een fitting past altijd, al is de samenstelling van de lamp dan misschien wel anders.
Maar het is toch wel zelf te doen, alleen de mistlampen zijn inderdaad wel lastiger, die zijn alleen te bereiken via de achterkant.

Groetjes BEN
Hoezo alleen via de achterkant bereikbaar ?? :shock:
Twee plastic kapjes aan beide kanten loshalen, 3 schroefjes aan beide kanten losdraaien en je hebt beide mistlampen in je handen.

nog geen 10 minuutjes werk :D
Ik praat over een Punto Evo daar zijn de mistlampen alleen via de achterkant van de bumper bereikbaar.
Groetjes BEN
Misschien bij jou Punto Evo, al een ouder type en dat er intussen al updates zijn geweest.
Ik heb toch echt twee weken geleden mijn mistlampen vervangen op de manier die ik heb beschreven. Op bldzijde 192 van het instructueboekje staat het ook zo gewoon afgebeeld.
Sorry, Sorry, Marc
Je hebt volkomen gelijk ik had niet gezien dat het 2 kapjes zijn,ik dacht echt dat het een geheel is.
Groetjes BEN
~]
Ik heb da geprobeerd en kreeg mijn mistlamp niet uit het houderke :s dus gevolg: te hard getrokken en lamp kapot :) hmm
Marc van wijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 01, 2010 8:03

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Marc van wijk »

Lacoste220988 schreef:
Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
Marc van wijk schreef:
P-EVO schreef:
RML schreef:Werd vanmorgen gebeld door de dealer met de mededeling dat alle lampjes niet pasten???

Ik heb H4,H11,T20,w5w. Alles netjes overgenomen zoals hier gepost is, krijg het gevoel dat ze het niet willen monteren???
Dat is wel duidelijk dat ze dat niet willen doen, want een fitting past altijd, al is de samenstelling van de lamp dan misschien wel anders.
Maar het is toch wel zelf te doen, alleen de mistlampen zijn inderdaad wel lastiger, die zijn alleen te bereiken via de achterkant.

Groetjes BEN
Hoezo alleen via de achterkant bereikbaar ?? :shock:
Twee plastic kapjes aan beide kanten loshalen, 3 schroefjes aan beide kanten losdraaien en je hebt beide mistlampen in je handen.

nog geen 10 minuutjes werk :D
Ik praat over een Punto Evo daar zijn de mistlampen alleen via de achterkant van de bumper bereikbaar.
Groetjes BEN
Misschien bij jou Punto Evo, al een ouder type en dat er intussen al updates zijn geweest.
Ik heb toch echt twee weken geleden mijn mistlampen vervangen op de manier die ik heb beschreven. Op bldzijde 192 van het instructueboekje staat het ook zo gewoon afgebeeld.
Sorry, Sorry, Marc
Je hebt volkomen gelijk ik had niet gezien dat het 2 kapjes zijn,ik dacht echt dat het een geheel is.
Groetjes BEN
~]
Ik heb da geprobeerd en kreeg mijn mistlamp niet uit het houderke :s dus gevolg: te hard getrokken en lamp kapot :) hmm
:shock: :shock: :shock:

Je moet de lamp ook een kwart slag draaien, en dan de lamp uit de houder halen......(staat dacht ik ook in het boekje)
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door JB2 »

JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boi Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 15:12
Locatie: Terneuzen, Netherlands

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Boi Evo »

Hoi,

Gisteren contact gehad met Xenonlamp.nl.

Waarschijnlijk kunnen ze binnen 2 weken w20w T20 lampjes leveren met leds en canbusbeveiliging!!

Goed nieuws dus voor iedereen die zijn DRL eens wil voorzien van led's
12-07-2011 Evo 1.3 Multijet 5D Racing Plus
Voor foto's zie LINK
Afbeelding
.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door elvinvaders »

Boi Evo schreef:Hoi,

Gisteren contact gehad met Xenonlamp.nl.

Waarschijnlijk kunnen ze binnen 2 weken w20w T20 lampjes leveren met leds en canbusbeveiliging!!

Goed nieuws dus voor iedereen die zijn DRL eens wil voorzien van led's
laat het resultaat maar zien dan! of heb je ze niet besteld?
Gebruikersavatar
Boi Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 15:12
Locatie: Terneuzen, Netherlands

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Boi Evo »

elvinvaders schreef:
Boi Evo schreef:Hoi,

Gisteren contact gehad met Xenonlamp.nl.

Waarschijnlijk kunnen ze binnen 2 weken w20w T20 lampjes leveren met leds en canbusbeveiliging!!

Goed nieuws dus voor iedereen die zijn DRL eens wil voorzien van led's
laat het resultaat maar zien dan! of heb je ze niet besteld?
Hoi, 17-06 op z'n vroegst mijn evo in huis dus als tie der is zal ik zeker foto's plaatsen. Met hopelijk storingsvrije led dagrijlichtjes :D
12-07-2011 Evo 1.3 Multijet 5D Racing Plus
Voor foto's zie LINK
Afbeelding
.
Gebruikersavatar
smidsy
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 30, 2011 7:23

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door smidsy »

Beste,
Ik heb dit een beetje door gelezen en ben er zelf inmiddels achter via mijn eigen topic dat ik voor het vervangen van alle lampen voor een witter aanzicht ik de H4+H11 lampen nodig heb voor de dim/groot en voor de mistlampen (ik zat te denken aan de osram nightbreaker omdat deze allebei in de H4 en H11 variant te verkrijgen zijn, heeft iemand hier al enige ervaring mee?).
Voor het stadslicht heb ik dan de W5W lampjes nodig (hiervoor zat ik te denken aan de Philips bluevision's).
Via hier en mijn eigen topic ook te weten gekomen dat voor de DRL's we de W21W's nodig hebben ik vroeg me af of er mensen zijn die een andere lamp geprobeerd hebben behalve de Mtec's superwhite?
Ik las in het bovenstaande antwoord dat er een lamp komt met canbus beveiliging wil dit zeggen dat alle andere bovengenoemde lampen dit niet hebben? Wat heeft dit voor betekenis met betrekking tot nare meldingen in het display van de auto?

Groet
Erik
Gebruikersavatar
Boi Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 15:12
Locatie: Terneuzen, Netherlands

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Boi Evo »

smidsy schreef:Beste,
Ik heb dit een beetje door gelezen en ben er zelf inmiddels achter via mijn eigen topic dat ik voor het vervangen van alle lampen voor een witter aanzicht ik de H4+H11 lampen nodig heb voor de dim/groot en voor de mistlampen (ik zat te denken aan de osram nightbreaker omdat deze allebei in de H4 en H11 variant te verkrijgen zijn, heeft iemand hier al enige ervaring mee?).
Voor het stadslicht heb ik dan de W5W lampjes nodig (hiervoor zat ik te denken aan de Philips bluevision's).
Via hier en mijn eigen topic ook te weten gekomen dat voor de DRL's we de W21W's nodig hebben ik vroeg me af of er mensen zijn die een andere lamp geprobeerd hebben behalve de Mtec's superwhite?
Ik las in het bovenstaande antwoord dat er een lamp komt met canbus beveiliging wil dit zeggen dat alle andere bovengenoemde lampen dit niet hebben? Wat heeft dit voor betekenis met betrekking tot nare meldingen in het display van de auto?

Groet
Erik
Wanneer er geen canbus beveiliging in de (led) lamp zit is de weerstand van het lampje te laag (minder stroomverbruik) waardoor de boordcomputer melding zal geven dat er een lamp kapot is. Een andere optie is er overigens wel, er zijn aparte weerstandjes te koop die je tussen je lampbedrading steekt en die zouden dit probleem ook moeten oplossen... http://www.xenonlamp.nl/webshop/index.p ... t&Itemid=2

Overigens kan het ook zo zijn dat zelfs lampjes met weerstand of canbusbeveiliging die melding veroorzaken :cry: Proberen dus!
12-07-2011 Evo 1.3 Multijet 5D Racing Plus
Voor foto's zie LINK
Afbeelding
.
pa0aas
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 01, 2011 11:37
Locatie: Rozendaal (gld)

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door pa0aas »

Boi Evo schreef:
smidsy schreef:Beste,
Ik heb dit een beetje door gelezen en ben er zelf inmiddels achter via mijn eigen topic dat ik voor het vervangen van alle lampen voor een witter aanzicht ik de H4+H11 lampen nodig heb voor de dim/groot en voor de mistlampen (ik zat te denken aan de osram nightbreaker omdat deze allebei in de H4 en H11 variant te verkrijgen zijn, heeft iemand hier al enige ervaring mee?).
Voor het stadslicht heb ik dan de W5W lampjes nodig (hiervoor zat ik te denken aan de Philips bluevision's).
Via hier en mijn eigen topic ook te weten gekomen dat voor de DRL's we de W21W's nodig hebben ik vroeg me af of er mensen zijn die een andere lamp geprobeerd hebben behalve de Mtec's superwhite?
Ik las in het bovenstaande antwoord dat er een lamp komt met canbus beveiliging wil dit zeggen dat alle andere bovengenoemde lampen dit niet hebben? Wat heeft dit voor betekenis met betrekking tot nare meldingen in het display van de auto?

Groet
Erik
Let wel, dat je door die canbus-beveiliging extra stroom gebruik, m.a.g. dat het effect van een lager energieverbruik met LED verlichting dan verloren gaat!

Karel, pa0aas

Wanneer er geen canbus beveiliging in de (led) lamp zit is de weerstand van het lampje te laag (minder stroomverbruik) waardoor de boordcomputer melding zal geven dat er een lamp kapot is. Een andere optie is er overigens wel, er zijn aparte weerstandjes te koop die je tussen je lampbedrading steekt en die zouden dit probleem ook moeten oplossen... http://www.xenonlamp.nl/webshop/index.p ... t&Itemid=2

Overigens kan het ook zo zijn dat zelfs lampjes met weerstand of canbusbeveiliging die melding veroorzaken :cry: Proberen dus!
Gebruikersavatar
Boi Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 15:12
Locatie: Terneuzen, Netherlands

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Boi Evo »

Afgelopen zondag Lampjes voor in de dagrijlichten besteld bij hids-direct.co.uk en daarnet binnengekregen!

Goede en snelle service dus!

Hier een paar foto's

Afbeelding
foto by ternloader, on Flickr

Afbeelding
foto(2) by ternloader, on Flickr

Dan kan ik ze over een paar weken als we de PEvo hebben meteen eens gaan proberen!
12-07-2011 Evo 1.3 Multijet 5D Racing Plus
Voor foto's zie LINK
Afbeelding
.
Gebruikersavatar
Red Devil
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: do jan 06, 2011 17:50
Locatie: Noordeloos

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Red Devil »

Ben benieuwd naar het kleurverschil tijdens het branden......
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX

Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Gebruikersavatar
Boi Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 15:12
Locatie: Terneuzen, Netherlands

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door Boi Evo »

Red Devil schreef:Ben benieuwd naar het kleurverschil tijdens het branden......
Ik ook :D Ik zal als onze PEvo binnen is wel een "voor" en een "na" pixel plaatsen 8)
12-07-2011 Evo 1.3 Multijet 5D Racing Plus
Voor foto's zie LINK
Afbeelding
.
Gebruikersavatar
WiKa
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 16:08

Re: Type lampje dagrijlicht

Bericht door WiKa »

Ik heb jullie discussie omtrent de extra witte verlichting op dit onderwerp met interesse gevolgd.
Ik heb toch nog een vraag, nadat ik de website hids-direct heb bezocht.

Ik zie overal staan dat het om Xenon verlichting gaat............... of zie ik het verkeerd?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De afbeeldingen hierboven betreffen de lampjes zoals op pag. 3 door elvinvaders genoemd:
1- T20 21W dagrijverlichting;
2- H4 60W dimlicht; en
3- T10 5W stadslicht.
Punto 0.9 TwinAir Turbo 105| Lounge | zwart | 5-deurs.

Dakwrap: Bandiera Italiana
Plaats reactie