Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Patrick155 »

Klopt helemaal wat je zegt maar........ik heb geen grote gebruikers zoals airco en dergelijks dus blijft voor mij alleen kou en te lage accuspanning over.
Gordel is altijd om.
Rij niet in de achteruit behalve met inparkeren.
Geen achterruitverwarming aan.
Bij al deze punten zou het display aan moeten geven dat S&S systeem niet actief is en dat doet ie zelfs niet.
Accuspanning is goed en de kou neem ik met een korreltje zout want toen ik de auto ophaalde was het -9gr en werkte het systeem wel naar behoren.
Volgens de monteur werkte het systeem al bij de ± 65gr tijdens de test.
Ik kom pas stoplichten tegen als de auto al zeker 15 min op 90gr staat tijdens de woonwerkrit dus het zou gewoon moeten werken.
Toevallig heeft het systeem gisteren bij 2 stoplichten gewerkt en bij thuiskomst ingeparkeerd maar geen melding dat het uitgeschakeld wordt ivm achteruit inparkeren en gordel losmaken.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door matthijs »

Ik heb nu meer dan 16k km op de teller en de meter schommelt bij 120km/h CC zo tussen de 17.3 en 18.0 .. shell vpower .. winterbanden ..
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Maarten »

Patrick155 schreef:Klopt helemaal wat je zegt maar........ik heb geen grote gebruikers zoals airco en dergelijks dus blijft voor mij alleen kou en te lage accuspanning over.
Gordel is altijd om.
Rij niet in de achteruit behalve met inparkeren.
Geen achterruitverwarming aan.
Bij al deze punten zou het display aan moeten geven dat S&S systeem niet actief is en dat doet ie zelfs niet.
Accuspanning is goed en de kou neem ik met een korreltje zout want toen ik de auto ophaalde was het -9gr en werkte het systeem wel naar behoren.
Volgens de monteur werkte het systeem al bij de ± 65gr tijdens de test.
Ik kom pas stoplichten tegen als de auto al zeker 15 min op 90gr staat tijdens de woonwerkrit dus het zou gewoon moeten werken.
Toevallig heeft het systeem gisteren bij 2 stoplichten gewerkt en bij thuiskomst ingeparkeerd maar geen melding dat het uitgeschakeld wordt ivm achteruit inparkeren en gordel losmaken.
Heb je climate control? Probeer dan eens voordat je stil komt te staan deze helemaal uit te zetten (knop rechtsonder). Als ik vanuit mijn werk wegrij kom ik na 600 m voor een stoplicht te staan. Met de climate control helemaal uit gaat S&S aan en de motor uit.

Ik heb ook 1 keer gehad dat het niet werkte terwijl ik het wel verwachtte. Misschien regeneratie?
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Patrick155 »

Geen CC maar een gewone handmatige kachelunit dus kan het ook niet zijn.
Regeneratie merk je ook aan het hogere verbruik tijdens rijden en als dit het zou zijn regenereerd de auto dus bijna altijd en dat is ook weer niet want ik haal in de 50kmzones bij constante snelheid een verbruik van 2,7ltr/100km volgens de TC.

Dealer is op de hoogte en ik wacht de lentemaanden nog af,werkt het dan nog niet zal ik toch eens moeten praten over compensatie of iets :mrgreen: :mrgreen:
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
DaDragon

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door DaDragon »

Patrick155 schreef:Geen CC maar een gewone handmatige kachelunit dus kan het ook niet zijn.
Regeneratie merk je ook aan het hogere verbruik tijdens rijden en als dit het zou zijn regenereerd de auto dus bijna altijd en dat is ook weer niet want ik haal in de 50kmzones bij constante snelheid een verbruik van 2,7ltr/100km volgens de TC.

Dealer is op de hoogte en ik wacht de lentemaanden nog af,werkt het dan nog niet zal ik toch eens moeten praten over compensatie of iets :mrgreen: :mrgreen:

Zet de kachelunit is helemaal op koud. blower uit. Lampen uit. e.d.
en rij eerst eens 20 kilometer. Liefste snelweg ofzo. en ga dan stilstaan voor stoplichten.
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Patrick155 »

Ook dat heb ik al geprobeerd op de terugweg van het werk 80kmwegen en snelwegen a 30 km.......maakt echt niets uit.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Roderick »

Ga eens naar een andere garage, laat die eens kijken en gebruik hun ervaring eens :)
Gebruikersavatar
marcel1963
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 26, 2011 12:06

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door marcel1963 »

hier het zelfde heb nu 6000km gereden en gemiddeld verbruik blijft rond de 1: 16/19 hoger niet. moet wel zeggen dat ik nog op winterbandjes rij en vlot door rij met mijn evo. mijn 1e punto multijet 1,3 (bj 2000) reed ook makkelijk 1: 20/23 maar was ook een stuk lichter.
Punto Evo 1.3 Multijet - Progressive Black
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door goony »

Ik lees van alles over start en stop hier en het al dan niet gebruik van stroomvreters waardoor het S&S niet zou werken. Als mijn Pevo warm is en ik heb de climatecontrol op full auto, een mp-3 tje aan, lichtjes aan. Dan doet ie het gewoon. Wel gek he dat bij verschillende auto's het S&S anders lijkt te werken :mrgreen:
Het isme wel opgevallen dat de motor wel een beetje opgewarmd moet zijn.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Patrick155 »

22 Maart gaat ie weer terug naar de garage,het nadeel is dat de computer geen fouten vind en alle stekkers zijn nagelopen op eventuele breuken of losse contacten.
Bij de eerste test werkte ie al bij de 65gr volgens de monteur dus werken doet ie.........maar niet bij mij. :mrgreen:
Heb nu 3,5 week om de boel in de gaten te houden wanneer ie het plotseling wel zou doen.
Soms is het een of tweemalig dat ie werkt na wat harder optrekken dus je zou gaan denken aan een losse stekker of contact.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Roderick »

Offtopic:
Bewijs dat hij niet helemaal op temp. hoeft te zijn om S&S te laten werken... Dit was al na een paar km rijden :)

Afbeelding
Wel vaag dat hij wss wel het signaal geeft, maar geen actie onderneemt...

Ontopic:
Ik heb zo nu en dan het idee dat hij gewoon extreem veel verbruikt, maar laatst naar de meeting geweest en op 1 dag 470.9km (Aalsmeer-Someren-Leeuwarden) gereden met uiteindelijk een (boordcomputer) gem. van 5.2L/100km (dit vind ik een prima score :) !) met een gem. snelheid was 97km/uur.. Waar 120 was toegestaan heb ik 120/130 gereden, alles op cruisecontrol als dit het toe liet..
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Patrick155 »

dat bedoel ik dus, ik zit ondertussen op 6900 km en kom gewoon niet hoger dan die 1/18 en een beetje terwijl de boordcomputer zegt dat ik op gemiddeld 1/21 en een beetje zou moeten zitten.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
DaDragon

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door DaDragon »

Patrick155 schreef:dat bedoel ik dus, ik zit ondertussen op 6900 km en kom gewoon niet hoger dan die 1/18 en een beetje terwijl de boordcomputer zegt dat ik op gemiddeld 1/21 en een beetje zou moeten zitten.
ik zit ook 1 op 18 gemiddeld
glockjock
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 22:58

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door glockjock »

Ik zit nog steeds in de wachtkamer in afwachting van mijn GP 1.3 en ben best wel beetje verbaast over het 'hoge' gebruik.
Had de GP uitgezocht als een zuinige diesel en vervanger van mijn huidige Seat Arosa 1.7 sdi
Daar staat nu 300+k op en die heeft nooit echt nooit minder gebruikt dan 1:18 in al die tijd.
Met 140 (op de TomTom) constant door Duitsland b.v. doet ie gewoon nog minder dan 5 L per 100 km.
Van mijn nieuwe Punto verwachte ik eigenlijk minimaal dezelfde zuinigheid.
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: Extreem hoog verbruikt vanaf 110 km/ph 1.3 diesel

Bericht door Kars »

Mijn ervaring na ruim 4000km gereden te hebben onder diverse omstandigheden ( stad/ 80km-wegen/snelweg) is dat ik nu gemiddeld ongeveer op 1:20 uitkom. In de bebouwde kom is het natuurlijk erg afhankelijk van de snelheid die je "langdurig" kan aanhouden maar dan is de auto erg zuinig( bij warme motor) 1:30 is dan soms ruim haalbaar. Op 80-km wegen is mijn gemiddelde tot nu toe (geschat) 1:25, snelwegen heb ik nog niet veel gereden maar mijn indruk is dat dan het gemiddelde op zo'n 1:20 uitkomt. Ik moet erbij vertellen dat ik tot op heden pas zo'n 500km met snelheden van 120km/u of hoger op de snelweg heb gereden. De rest is meestal op 80km wegen. Mijn boordcomputer heb ik standaard op tripA staan en reset de boel na het tanken en heb het ook ingesteld op het aantal km/l ipv l/100km, bovendien heb ik de trip op "GvA" staan want anders kijk ik teveel op de display als deze op "HvA" staat en wordt dan helemaal een slaaf van het zuinig rijden. Ik rijd redelijk normaal en ik schuw soms een sprintje tussendoor niet,maar probeer wel het verbruik verder zo zuinig mogelijk te houden. Ik hoop, en verwacht, dat de auto nog zuiniger wordt in de toekomst ~~
Plaats reactie