Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Gebruikersavatar
ilmar
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 18:07

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door ilmar »

hier ook een T-jet. Ben blij als ik 1op11 rij :oops:
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door swans »

vraag me toch af hoe je dan je gaspedaal bedient?

als ik overal iet wat te hard rij (10á15km harder dan toegestaan) en hem doortrek tot 5000rpm en dit 1 tank volhoudt, doet hij alsnog 1:14!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door ElSjiepo »

ElSjiepo schreef:Nieuwe tank gaat beter: 276km gereden, actieradius 590km, gemiddeld verbruik 1:15.9 (volgens BC)... kijken of ik dat vol kan houden.
Uiteindelijk:

592km gereden, actieradius 130km, lampje aan, en gezien het feit dat ik die 130km niet helemaal vertrouwde dus even getankt. Ging 36,7L in, dus gemiddeld 1:16,1 gereden. Volgens de BC had ik 1:16,4 gereden dus dat klopt nog best aardig. Opvallend vind ik, want meestal scheelt het 2km per liter ofzo...
Gebruikersavatar
PuntoNuova
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 18:07
Locatie: Maastricht

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door PuntoNuova »

620 km gereden met mijn tank, was wel even zweten de laatste km naar het tankstation :lol:
Grande Punto 1.4 16V Starjet New Orleans Blue (Blu Magnetico)
, Midden-armsteun,Nieuwe Mattenset,Italiaanse Logo's, Embleemloze Gril.
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Vin_cent »

Auto staat op +500 km en het bereik nog op ongeveer 300 km. Tank was niet geheel afgetankt bij aflevering.

Trip computer staat op 3,7 l/100 km met een gemiddelde snelheid van 74 km/uur. Niet slecht dacht ik zo. Van de week de auto maar eens compleet aftanken en bij de volgende tankbeurt maar eens uitrekenen hoe het werkelijke verbruik is.
Gebruikersavatar
marvin2088
Nuovo Arrivato
Berichten: 82
Lid geworden op: do mar 03, 2011 19:39
Locatie: Westzaan

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door marvin2088 »

Vandaag voor het eerst getankt maar viel tegen 608 km op 37 liter, kom ik uit op nog geen 1 op 16,5.. En heb ik nog voor mijn doen redelijk veel op de snelweg gereden,, op mijn boordcomputer geeft hij wel aan dat het gemidelde verbruik 5l:100km maar dat zie ik niet terug aan de pomp..

1.3 mjet 85pk / 17 inch...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Frank1986 »

marvin2088 schreef:Vandaag voor het eerst getankt maar viel tegen 608 km op 37 liter, kom ik uit op nog geen 1 op 16,5.. En heb ik nog voor mijn doen redelijk veel op de snelweg gereden,, op mijn boordcomputer geeft hij wel aan dat het gemidelde verbruik 5l:100km maar dat zie ik niet terug aan de pomp..

1.3 mjet 85pk / 17 inch...
Had ik ook de eerste keer. Mijn mjet heeft nu 3500 km en had nu voor het eerst een actieradius 980 km(volgens de boordcomputer).
Gebruikersavatar
marvin2088
Nuovo Arrivato
Berichten: 82
Lid geworden op: do mar 03, 2011 19:39
Locatie: Westzaan

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door marvin2088 »

Frank1986 schreef:
marvin2088 schreef:Vandaag voor het eerst getankt maar viel tegen 608 km op 37 liter, kom ik uit op nog geen 1 op 16,5.. En heb ik nog voor mijn doen redelijk veel op de snelweg gereden,, op mijn boordcomputer geeft hij wel aan dat het gemidelde verbruik 5l:100km maar dat zie ik niet terug aan de pomp..

1.3 mjet 85pk / 17 inch...
Had ik ook de eerste keer. Mijn mjet heeft nu 3500 km en had nu voor het eerst een actieradius 980 km(volgens de boordcomputer).

Ow gelukkig dat is fijn om te horen... :wink:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Vin_cent »

Ik weet niet hoe precies de GP brandstofmeter is, maar bij ons stond deze bij aflevering exact op het streepje bij F. Na 20 km rijden zag je de meter al zakken. Bij mijn eerdere auto's duurde dat vaak wel even of stond de meter een stukje voor de het eerste streepje als je de tank goed had afgevuld. Mijn idee is dat de dealers de tank niet 100% afvullen.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door rdcmrt »

Ongeveer 430 kilometer dan staat de teller tegen de reserve aan (nog niet brandend) met de 1.4 16v sport, dan rij ik absoluut niet rustig doorschakelen pas bij 4000 toeren met uitschieters naar 5000/5500.
Ik rij ongeveer 1 op 13 en op zeker zuiniger met V-Power dan met fuelsave.
Laatst gewijzigd door rdcmrt op wo mar 16, 2011 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik zit nu op 560km. Ze begint nu wel steeds te miepen dat ik moet tanken A.U.B.
Dus straks maar ff volgooien, weer een vermogen uitgeven.
Afbeelding
JeTeDe
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 19:30

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door JeTeDe »

Ook ik ben weer eens aan het rekenen de laatste tijd. Het is buiten weer wat warmer, dus de kachel en airco blijven voorlopig uit. De banden zijn ook weer op druk dus tijd voor een poging zuinig rijden.

De laatste tankbeurten kom ik gemiddeld op 1 op 19 met mij GP85 3-drs (geen evo), 15inch en spoilers achter en zijskirt. Dit rij ik met een zeer gevarieerd rijgedrag. Zo is er getopt op de afsluitdijk op 170 (op de teller), maar voornamelijk rond de 125.

Als ik zuinig rij en ik gooi de tank helemaal vol dan moet ik 500 km halen, zodra het pijltje echt precies op de helft van de tank staat (dit is niet echt de helft, volgens mij ligt die meer bij 2/3. Want de eerste helft gaat langzemar dan de tweede helft van de tank.

Nu rijd ik op de snelweg, in verband met de zuinigheidstest niet harder dan 100. De auto laat ik zo ver mogelijk uit rollen, soms zelfs in zijn vrij. Ik rij een parcour van 25 kilometer snelweg, met dagelijks twee kilometer filerijden en 4 kilometer stad.
Ik maak geen gebruik van het start/stop systeem als de motor nog niet warm is, dan houdt ik dus de koppeling ingetrapt.

De tussenstand is alsvolgt: ik heb nu bijna 500 kilometer gereden en de tank is nog niet op de helft. Ik denk dat ik nog een 100 kilometer kan rijden voordat de tank op precies de helft staat.
Het gemiddeld verbruik staat met bijna 500 kilometer op 3.3 liter per 100km. Dit wijkt echter sterk af van de werkelijkheid, ik denk dat ik nu op een 1 op 25 zit (4.0). Ik hou jullie op de hoogte hoe ver ik kom. O ja, de actieradius geeft nog steeds een kleine 600 km aan. Mijn record ooit is over de 1240 op de actieradius.

Verder valt op:
De kmteller wijkt bijna niet af van de wrkelijk gerden snelheid. Normaal zit op een teller een afwijking van een 8%procen bij 100, volgens de navigatie geeft de teller echter hetzelfde aan als de GPS van de navi.
als je de auto de auto in zijn vrij hebt (je gaaft nog geen gas) en schakelt vanuit stilstand in zijn 1, dan maakt ie wat toeren van 900 even naar 1200 (uiteraard zonder gas te geven) is dit normaal? Mijn vorige auto's hebben dit nooit gedaan.
Bruijst
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: za jun 19, 2010 17:25

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Bruijst »

Getankt op km-stand 20.314. Nu 404.3km gereden, wijzer staat op 6 over 12.

Afbeelding

Totaal opgeteld bereik is dus 404+843 = 1247km. (fabrieksopgave = 45 liter * 27,8 = 1251km)
Gemid. verbruik staat hierbij nu op 3.8ltr/100km.

Deze cijfertjes zie ik wel vaker, uiteindelijk kom ik dan dus uit tussen de 950-1040km; de wijzer stijgt dus aanzienlijk langzamer dan dat hij na de 12-uur-stand weer zakt!
Afbeelding Afbeelding
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door rdcmrt »

Wow dat is bizar ver.
Zie dat je start-stop hebt, dat maakt dan wel degelijk een groot verschil zeg :shock:
Je rijd de helft meer dan ik :twisted:
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Roderick »

Bruijst is onze über zuinigheids koning :)

Het is gewoon een samenhang van omstandigheden en ook zelf een zuinige rijdingstijl aan leren ;) altijd snelweg km's maken is ook niet goed voor je verbruik (tenzij je 80-90 gaat rijden ;))

Het is iig heel erg nice, iets wat ik nooit zal halen of zien op mijn display ;)
Plaats reactie