Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Gebruikersavatar
smidsy
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 30, 2011 7:23

Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door smidsy »

Hallo beste Evo bezitters.

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen week een proefrit gemaakt in de Evo 1.3 diesel dynamic.
De auto reed goed, en voelde erg solide aan, alleen we hebben nog nooit een diesel gehad, dus de turbo gaf af en toe een aardige (onverwachtte) schop in de rug, dit zal gewenning worden en in de toekomst, zullen we hier beter mee om kunnen gaan.

We willen gaan voor de Racing versie met de volgende opties:
Zij-skirts
Privacy Glass
Cruisecontrol
De kleur wordt Chemical Grey

Toch heb ik nog een paar vraagjes waar ik hopenlijk via deze weg antwoord op kan krijgen:

1. Is de vering van de racing aangepast alleen op hardheid of zit er een totaal andere vering cq schokbrekers onder?
2. Is de raacing voorzien van een honingraat neus of zit hier de standaard neus op?
3. In de brochure moet ik kiezen voor de verwarmbare buitenspiegels, maar bij de dealer was het geen keuze en was hij automatisch aangevinkt in het systeem dit geeft aan denk ik dat het er standaard al op zal zitten?
4. Zijn de stoelen ook nog wat harder dan bij de dynamic of zit hier geen verschil in behalve de kleuren?
5. Wat zijn de gemiddelde levertijden van een model wat niet standaard op voorraad is in Nederland?

Met Vriendelijke Groet.
Erik.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door Giovanni Tutore »

Welkom Erik,

Goeie keuze -]

Je stelt een aantal vragen waar een dealer beter op kan antwoorden :idea: zoals het vinkje en de levertijd. Die stoelen zou ik zelf gewoon uitproberen en de Racing onderscheid zich door de neus (en de lampen). Van die "aangepaste" vering moet je je niet te veel voorstellen ~]
Gebruikersavatar
Roelienke
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 13:54

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door Roelienke »

Giovanni Tutore schreef:Van die "aangepaste" vering moet je je niet te veel voorstellen ~]
Ben ik niet zo zeker van, mijn vorige grande was ook een racing. En deze vond ik, bij het oncomfortabele af, hard. Hoe dat bij de evo is weet ik dus niet. M.a.w. na vragen bij dealer, en proefzitten...
2014 Grande Punto Lounge Twinair 100 Crossover Black ingeruild
Nu: Fiat Tipo Business Lusso SW 1.4 T-Jet
Gebruikersavatar
smidsy
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 30, 2011 7:23

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door smidsy »

Bedankt voor de antwoorden,

Ik wist inderdaad dat de licht-units ook donkerder gekleurd waren, vind ik in combinatie met de chemical grey kleur ook wel wat chiquer staan persoonlijk....
Ik dacht dat er misschien mensen waren die de racing al hebben en me daarom de antwoorden over de vering en de stoelen kon geven.
Weet iemand toevallig hoeveel getint de ruiten zijn van het privacy glass, mijn schoonouders hebben namelijk een Panda met deze ruiten en die lijken me donkerder dan de ruiten die ik gezien heb bij de Evo.

MvG
Erik
eco-kart
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: do apr 28, 2011 21:01

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door eco-kart »

Hé erik,

Ik heb hem ook net in de racing uitvoering gekocht. Hij wordt pas in juni geleverd dus ik kan je niet vertellen hoe het rijdt. Wel vond ik de dynamic die ik proef gereden heb zelf iets te zacht geveerd, dus ik ben heel benieuwd!
De racing heeft de honinggraat grill, en zoals ik van een andere forummer begreep een donker-chromen "snor" ipv de zilveren chromen uitvoering op de andere evo's.

Op de foto hieronder (van de RAI, die uitvoering heb ik besteld) zie je de blindering.
Afbeelding
Gebruikersavatar
smidsy
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 30, 2011 7:23

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door smidsy »

Toch vind ik de blindering moeilijk te peilen omdat je hier toch door 2 ruiten heen kijkt, al lijken ze toch wel aardig donker (gelukkig)...
Welke opties heb je er bij gekozen als ik zo vrij mag zijn om te vragen, het is tenslotte een forum haha.
Is dit ook de werkelijke kleur en de velgen die je erbij kiest?

Mvg
Erik
eco-kart
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: do apr 28, 2011 21:01

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door eco-kart »

Yep, deze kleur en velgen..
Pff, weet niet alles meer maar hieronder de belangrijkste;

ABS/ESP/ASR/MBA/Hill hold
Lederen interieur (met sportstoelen en electrische lendesteun en stoelverwarming)
Cool en Blue pakket
TomTom
Geblindeerde ramen achter
Racing plus pakket
Lederen stuurwiel en bekleding pook
16"lmv 439
Regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel
Cruisecontrol
Window en Side airbags
Ambient light
Middenarmsteun
DaDragon

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door DaDragon »

smidsy schreef:Toch vind ik de blindering moeilijk te peilen omdat je hier toch door 2 ruiten heen kijkt, al lijken ze toch wel aardig donker (gelukkig)...
Welke opties heb je er bij gekozen als ik zo vrij mag zijn om te vragen, het is tenslotte een forum haha.
Is dit ook de werkelijke kleur en de velgen die je erbij kiest?

Mvg
Erik
Blindering zal nooit 100% zijn. Je kan er eigenlijk altijd wel doorheen kijken.
Gebruikersavatar
smidsy
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 30, 2011 7:23

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door smidsy »

Haha, je hebt de meest complete versie meteen maar gekozen;)

Ik begrijp wel dat ze niet 100% verduisterend zijn, dat zou ik ook niet willen. Maar tussen verduisterd en verduisterd zit aardig verschil haha.
Zo te zien zit dit er mooi tussen in, staat sportief en heeft functie kan het nog beter.

MvG
Erik.
DaDragon

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door DaDragon »

smidsy schreef:Haha, je hebt de meest complete versie meteen maar gekozen;)

Ik begrijp wel dat ze niet 100% verduisterend zijn, dat zou ik ook niet willen. Maar tussen verduisterd en verduisterd zit aardig verschil haha.
Zo te zien zit dit er mooi tussen in, staat sportief en heeft functie kan het nog beter.

MvG
Erik.
Ik ken iemand die buiten de blindering ook nog sonniboys heeft geplaatst.. Dan wordt het echt donker. Kan je nog wel naar buiten kijken maar naar binnen is haast onmogelijk.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door Giovanni Tutore »

Licht doorlatendheid is ± 40 % (normaal =80)
Gebruikersavatar
smidsy
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 30, 2011 7:23

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door smidsy »

Klinkt mooi donker, eerst maar weer eens naar de dealer van de week om de puntjes op de i te zetten, hebben jullie nog tips om het onderste uit de kan te halen? We hebben een offerte gekregen, met daar onze inruil vanaf, we hebben verteld dat we er over na zouden denken, we zouden eigenlijk de prijs nog iets willen drukken zodat we niet te veel betalen, al ligt de prijs/kwaliteit verhouding natuurlijk wel al goed.
We zijn en blijven nederlanders, dus alle tips zijn welkom....
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door Giovanni Tutore »

Wat zal het schelen? 100? 200? Ik zou me veel meer druk maken over hoe de garage bekend staat qua service, die 200 kan je dan rap terugverdiend hebben :idea:
Gebruikersavatar
smidsy
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 30, 2011 7:23

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door smidsy »

ja ik heb geen idee hoeveel de marge is op auto's vandaar de vraag inderdaad hoeveel het zou schelen, en hoe je zo iets het beste kunt aanpakken....
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Aankomende Evo bezitter met wat vragen...

Bericht door jpkramer »

Je kunt natuurlijk altijd bij een andere dealer een offerte laten maken.
Bij welke dealer ben je geweest?
Misschien dat iemand hier ervaringen heeft met die dealer. Goede service is inderdaad belangrijker dan een paar honderd euro korting.
Plaats reactie