Mei 2011.harryvanerp schreef:Ik heb een aantal offertes opgevraagd en deel deze met de mensen hier die interesse hebben in het chiptunen..
Ik ben erachter gekomen dat veel aanbieders "chiptuning" aanbieden maar dat in praktijk een powerbox of een Mini ECU geplaatst wordt. Je krijgt dan vaak een kastje ertussen die wordt nog geoptimaliseerd maar vaak zonder proefrit incl. doormeting en zonder vermogensbank voor en achteraf om het resultaat te meten..
De twee tuners die ik opgaf doen een "echte chiptuning", deze passen de gegevens direct op de chip aan waarbij de vermogenswinst echt gerealiseerd wordt volgens hen en op de vermogensbank gaat zodat het resultaat gemeten wordt en je het zelf kan zien en rondje maakt om het te voelen..
Bovenstaand geeft volgens tekst en uitleg die gekregen heb in praktijk een minder resultaat dan het onderstaande;
ATM chiptuning:
Prestaties Standaard ATM
Vermogen 85 Pk 110 Pk
Trekkracht 204 Nm 250 Nm
Kosten €399,99
Bij auto tune Heinz is het dezelfde winst qua vermogen en trekkracht en daar kost het €450 euro.
Volgens Squadra tuning welke gespecialiseerd is in o.a Fiat zoals ik begrepen heb is het nog niet mogelijk. Vanaf juni/juli geloof ik.
Voor meer info moet je zelf maar even op hun sites kijken
Er gloort licht aan het einde van de tunnel ! Nadat de introductie van de nieuwe lees- en programmeerapparatuur tot twee maal toe is uitgesteld begint het er nu toch echt op te lijken dat we vanaf begin juni de ontwikkeling kunnen starten. Voor het éénmalig lezen van de software zal de ECU geopend moeten worden. De programmering zou wel direct via de diagnose stekker gedaan kunnen worden. Maargoed, nog even wachten dan zien en geloven
Dit staat op de site van stefan