Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Gebruikersavatar
Red Devil
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: do jan 06, 2011 17:50
Locatie: Noordeloos

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Red Devil »

apec schreef: Ik zeg idd dat wij de 85Pk versie vanaf medio 2010 tot heden kunnen chiptuning, dus echt chiptunen zonder powerbox of wat dan ook.

Mijn bedoeling is niet om te spammen, mijn bedoeling is duidelijk maken dat het wel mogelijk is, als ik echt wil spammen gooi ik meteen een groepsprijs online en stel ik enkele data voor.

De resultaten zijn overigens quasi identiek aan de "voorgaande" 85Pk versie, er werd een andere computer gemonteerd voor meer rekenkracht om te kunnen blijven voldoen aan de norm, de kenveldstructuur is vergelijkbaar met de vorige versie, met hier en daar een paar wijzigingen (zo werden vroeger turbodruk mappen in 8Bit uitgevoerd waar dat nu 16Bit is, andere kenvelden werden dan weer groter wat meer "precisie toelaat" - vandaar dat deze nieuwere 85Pk versie iets soepeler is dan de voorgaande, ...)
Als dit waar is, moet je mijn eerder geschreven tekst als niet geschreven zien aub.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd geworden....
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX

Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Bij navraag blijkt dat de ECU hiervoor moet worden opengemaakt. Gevolgen voor fabrieksgarantie?
Laten we trouwens nog niet te vroeg juichen, zie onderstaande tekst.

Let op: Bij sommige algemene chiptuning aanbieders staat de "Punto 1.3 Multijet 85 pk" in de lijsten. Dit is echter een aangepaste versie van de voorgaande 90 pk versie welke alleen in bepaalde landen is geleverd. Deze uitvoering is nooit in Nederland geleverd en heeft ook nog het oudere Magnetti Marelli injectie systeem. Het gaat bij deze uitvoering om het oudere NIET-Eco type. Laat u daarom dus niet op het verkeerde been zetten.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
apec
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do mar 04, 2010 22:58
Locatie: Deinze - België
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door apec »

alfawiel schreef:Bij navraag blijkt dat de ECU hiervoor moet worden opengemaakt. Gevolgen voor fabrieksgarantie?
Laten we trouwens nog niet te vroeg juichen, zie onderstaande tekst.

Let op: Bij sommige algemene chiptuning aanbieders staat de "Punto 1.3 Multijet 85 pk" in de lijsten. Dit is echter een aangepaste versie van de voorgaande 90 pk versie welke alleen in bepaalde landen is geleverd. Deze uitvoering is nooit in Nederland geleverd en heeft ook nog het oudere Magnetti Marelli injectie systeem. Het gaat bij deze uitvoering om het oudere NIET-Eco type. Laat u daarom dus niet op het verkeerde been zetten.
Hierzo: printscreen uit beide software (oud MJD6F en nieuw MJ8DFH type)

Afbeelding
Afbeelding
DaDragon

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door DaDragon »

Er staat Fiat 500 bij de tekening voor inspuiting volgens gaspedaalstand.
Wij hebben een Fiat Punto Evo.
apec
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do mar 04, 2010 22:58
Locatie: Deinze - België
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door apec »

DaDragon schreef:Er staat Fiat 500 bij de tekening voor inspuiting volgens gaspedaalstand.
Wij hebben een Fiat Punto Evo.
Ik wou dan ook enkel een voorbeeld geven tussen de verschillende versies en dan ook duidelijk maken dat wij beide machtig zijn... Fiat 500 of Punto EVO, maakt niet uit voor het ECU type, voorheen had de 500 ook het oude type, nu ook de nieuwe...
DaDragon

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door DaDragon »

apec schreef:
DaDragon schreef:Er staat Fiat 500 bij de tekening voor inspuiting volgens gaspedaalstand.
Wij hebben een Fiat Punto Evo.
Ik wou dan ook enkel een voorbeeld geven tussen de verschillende versies en dan ook duidelijk maken dat wij beide machtig zijn... Fiat 500 of Punto EVO, maakt niet uit voor het ECU type, voorheen had de 500 ook het oude type, nu ook de nieuwe...
Aha ok :D Bedankt voor de uitleg.

Nou ik kijk erg uit naar de eerste evo en zijn/haar ervaring.
Ook is de vraag die nog hier in dit topic staat:

Moet de ecu losgehaald worden? Zo ja, hoe staat het dan met fabrieksgarantie?
apec
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do mar 04, 2010 22:58
Locatie: Deinze - België
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door apec »

DaDragon schreef:
apec schreef:
DaDragon schreef:Er staat Fiat 500 bij de tekening voor inspuiting volgens gaspedaalstand.
Wij hebben een Fiat Punto Evo.
Ik wou dan ook enkel een voorbeeld geven tussen de verschillende versies en dan ook duidelijk maken dat wij beide machtig zijn... Fiat 500 of Punto EVO, maakt niet uit voor het ECU type, voorheen had de 500 ook het oude type, nu ook de nieuwe...
Aha ok :D Bedankt voor de uitleg.

Nou ik kijk erg uit naar de eerste evo en zijn/haar ervaring.
Ook is de vraag die nog hier in dit topic staat:

Moet de ecu losgehaald worden? Zo ja, hoe staat het dan met fabrieksgarantie?
De ECU moet losgehaald worden ja, dit kan zonder sporen. Dit is voor de fabrieksgarantie zelfs beter, want langs de OBD stekker tunen = flashcounter omhoog = zichtbaar voor de dealer.
apec
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do mar 04, 2010 22:58
Locatie: Deinze - België
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door apec »

Zoals ik overigens al aangaf, er mag 1 wagen komen voor een gratis proeftuning, dan hebben jullie ook een objectieve feedback van een forumlid...
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Vin_cent »

Als dit iets eerder had gespeeld hadden we zo een afspraak kunnen maken, ik ben morgen in Antwerpen voor mijn werk. Op deze korte termijn kan ik nu niets meer regelen helaas.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Maarten »

Ik heb ook interesse in de tuning. Het is voor mij ook niet naast de deur, maar in Nederland kan ik ook 200 km rijden voor een tuner :mrgreen:
Ik wil me ook best aanmelden als testkonijn.

Interesse in deze groepstuning:
1 Alfawiel
2 Woubert
3 DaDragon
4 Vin_cent
5 dapro
6 Maarten
Wouter1985
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: za mar 26, 2011 15:43

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Wouter1985 »

Ik heb zeker ook interesse voor tuning.
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Jarnoootje »

ik heb een lease auto, dus voor de kilometers maakt het mij niet uit ... baas betaald d.m.v. tankpas :)

Dus proefkonijn wil ik altijd wel zijn :) Ben tevens ambtenaar dus kan makkelijk door de weeks een keer langs komen als het rustig is.

Mocht ik niet testpersoon worden ga ik mijn portemonnee bekijken of er wat te regelen valt mits de resultaten goed zijn!

//edit:
Mocht ik proefpersoon worden, wordt ik uiteraard VIP member!

Ik kan de Pevo dan vergelijken met de Pevo van voor de tuning en vergelijken met mijn vorige oude lease auto een 1.9TDI van volkswagen van 105pk. Hij zou ongeveer daarmee te vergelijken moeten zijn dan.


//edit2:
Hoe zit het verder met de CO2 waarde? gaat deze omhoog en zo ja hoe ver? gezien je dan eventueel zit met een naheffing van de belastingdienst als ze er achter komen. Zo lullig om voor 2 jaar lang 6% bijtelling in één keer terug te moeten betalen.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

alfawiel schreef:Bij navraag blijkt dat de ECU hiervoor moet worden opengemaakt. Gevolgen voor fabrieksgarantie?
Laten we trouwens nog niet te vroeg juichen, zie onderstaande tekst.

Let op: Bij sommige algemene chiptuning aanbieders staat de "Punto 1.3 Multijet 85 pk" in de lijsten. Dit is echter een aangepaste versie van de voorgaande 90 pk versie welke alleen in bepaalde landen is geleverd. Deze uitvoering is nooit in Nederland geleverd en heeft ook nog het oudere Magnetti Marelli injectie systeem. Het gaat bij deze uitvoering om het oudere NIET-Eco type. Laat u daarom dus niet op het verkeerde been zetten.
Hierbij een afbeelding van de sticker op mijn ECU. volgens mij toch weer een ander type.
Afbeelding
Gaarne antwoord van APEC Belgium.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Kevin_20
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 27, 2011 16:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Kevin_20 »

IK heb ook zeker intresse in deze groepskorting dus count me in:

Interesse in deze groepstuning:
1 Alfawiel
2 Woubert
3 DaDragon
4 Vin_cent
5 dapro
6 Maarten
7 Kevin_20


Ben echter ook zeker benieuwd naar de resultaten van een eventuele test van de GP/PEVO
apec
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do mar 04, 2010 22:58
Locatie: Deinze - België
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door apec »

alfawiel schreef: Hierbij een afbeelding van de sticker op mijn ECU. volgens mij toch weer een ander type.
Afbeelding
Gaarne antwoord van APEC Belgium.
Deze ondersteunen wij volledig :D
Plaats reactie