Kwaliteit aflevering pevo

Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Puno »

Tijdens een constructief gesprek met dealer vandaag een passende oplossing aangeboden gekregen en geaccepteerd.
Alle gemelde punten worden verholpen.
Tevens te horen gekregen dat de punten van kritiek terecht zijn.
Deze punten zullen worden besproken met de desbetreffende uitvoerenden en moet ertoe bijdragen dat dit soort opleveringen niet meer plaats zal vinden. :idea:
Jac
Berichten: 6
Lid geworden op: di jun 21, 2011 15:46

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Jac »

Nee de auto is niet gekocht bij een prijsstunter.
Gewoon de volle mep betaald bij een officiele fiat dealer.

Nog even een kleine aanvulling : ik kreeg later een geheel blanco nederlands instructieboekje toegestuurd waar geen begin van de garantietermijn of de afleveringsbeurt in af was getekend.

Lees dat sommige dealers een lakstift bij leveren.
Heb ik ook niet gehad.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Hellfire »

Een lakstift hoort niet bij het standaard afleverpakket. Ik zou het zelfs verdacht vinden: de kans bestaat dat je auto dan al is bijgespoten nog voordat je hem krijgt!
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Puno »

Hellfire schreef:Een lakstift hoort niet bij het standaard afleverpakket. Ik zou het zelfs verdacht vinden: de kans bestaat dat je auto dan al is bijgespoten nog voordat je hem krijgt!
En waarom krijg je bij zo'n afleverpakket dan wel een gevarendriehoek en reserve lampen :?:
De huidige autolakken zijn zo kwetsbaar dat je na een ritje van Groningen naar Maastricht in je zwarte Punto geheid steenslag schade hebt opgelopen. Door meteen de beschadiging te kunnen herstellen voorkom je mogelijk corrosie problemen op een later tijdstip.
Waarom zouden ze toch door die kindertjes in het Verre Oosten een extra knoop aan de binnenkant van een kledingstuk laten zetten :roll:

Ik weet zeker dat er dealers zijn die je in je nieuwe auto naar huis sturen inclusief o.a. een volle tank, een lakstift en een luxe mattenset waarvan de kosten niet op je rekening gespecificeerd staan. Ik kan me de tijd nog herinneren dat er een fles wijn en een bos bloemen overhandigd werd door de dealer op het moment dat je je nieuwe auto kwam betalen en ophalen. Sterker nog, onze bravo hgt stond keurig op ons te wachten in z'n auto pyjama.
Wellicht zijn de tijden veranderd en kopen velen hun auto 'op de pof' waardoor het wellicht allemaal minder indruk maakt dan wanneer je je zelf verdiende geld aan een dealer overhandigd in ruil voor een auto. Wie zal het zeggen :roll:
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door JB2 »

Puno schreef:Tijdens een constructief gesprek met dealer vandaag een passende oplossing aangeboden gekregen en geaccepteerd.
Alle gemelde punten worden verholpen.
Tevens te horen gekregen dat de punten van kritiek terecht zijn.
Deze punten zullen worden besproken met de desbetreffende uitvoerenden en moet ertoe bijdragen dat dit soort opleveringen niet meer plaats zal vinden. :idea:
Constructief gesprek? Je bedoelt dat hij geen reactie mocht geven? :roll: :wink: (sorry, open deur) Ik zal er verder niets meer op zeggen, en ik zal zeker niet meer in dit draadje reageren. :|
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door goony »

JB2 schreef:
Puno schreef:Tijdens een constructief gesprek met dealer vandaag een passende oplossing aangeboden gekregen en geaccepteerd.
Alle gemelde punten worden verholpen.
Tevens te horen gekregen dat de punten van kritiek terecht zijn.
Deze punten zullen worden besproken met de desbetreffende uitvoerenden en moet ertoe bijdragen dat dit soort opleveringen niet meer plaats zal vinden. :idea:
Constructief gesprek? Je bedoelt dat hij geen reactie mocht geven? :roll: :wink: (sorry, open deur) Ik zal er verder niets meer op zeggen, en ik zal zeker niet meer in dit draadje reageren. :|
-] -] -]
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Hellfire »

Puno schreef:
Hellfire schreef:Een lakstift hoort niet bij het standaard afleverpakket. Ik zou het zelfs verdacht vinden: de kans bestaat dat je auto dan al is bijgespoten nog voordat je hem krijgt!
En waarom krijg je bij zo'n afleverpakket dan wel een gevarendriehoek en reserve lampen :?:
Oke, mijn bedoeling was niet duidelijk. Gebruikelijk is dat je bij aflevering een mattenset, een gevarendriehoek, een verbanddoos en eventueel wat reflecterende hesjes krijgt. Minder gebruikelijk is dat er een lakstift bij zit en zelfs een volle tank brandstof hoef je niet standaard te verwachten. Zoals je zelf al zegt:
Puno schreef:Ik weet zeker dat er dealers zijn die je in je nieuwe auto naar huis sturen inclusief o.a. een volle tank, een lakstift en een luxe mattenset waarvan de kosten niet op je rekening gespecificeerd staan. Ik kan me de tijd nog herinneren dat er een fles wijn en een bos bloemen overhandigd werd door de dealer op het moment dat je je nieuwe auto kwam betalen en ophalen. Sterker nog, onze bravo hgt stond keurig op ons te wachten in z'n auto pyjama.
De enige momenten dat ik heb gezien dat iemand een lakstift kreeg, was na schadeherstel. Vandaar dat ik het verdacht vind als ik bij een nieuwe auto een lakstift zou krijgen. Dat is voor mij namelijk een signaal dat de auto al een tripje naar de uitdeuker heeft gemaakt en daar zit ik bij een nieuwe auto niet echt op te wachten.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Red Devil
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: do jan 06, 2011 17:50
Locatie: Noordeloos

Re: Kwaliteit aflevering pevo

Bericht door Red Devil »

Puno schreef:
Hellfire schreef:Een lakstift hoort niet bij het standaard afleverpakket. Ik zou het zelfs verdacht vinden: de kans bestaat dat je auto dan al is bijgespoten nog voordat je hem krijgt!
En waarom krijg je bij zo'n afleverpakket dan wel een gevarendriehoek en reserve lampen :?:
Bij een nieuwe auto vraag ik zelf altijd gelijk om een lakstift, net zoals een litertje olie....
Zodat steenslag gelijk bijgetipt kan worden. Meestal geven ze deze er dan dus gratis bij, bij mij.
Verder heb ik bij de Pevo geen gevarendriehoek, setje reservelampen, verbanddoos of wat dan ook gekregen.
Maar deze horen wel tot de standaard uitrusting van mijn auto! Dus heb ik altijd.
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX

Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Plaats reactie