Dixie schreef:Er moet een methode zijn om dit ZELF te kunnen resetten, want het is NIET toegestaan (Europese wetgeving) dat alleen de dealer dit kan/moet doen (en daar €45.00 voor rekent ).
Ik heb wel een tip gekregen, maar moet dat nog uittesten en zet dat nog niet op het forum...
Omdat mensen anders niet meer langs de dealer gaan om dit te laten doen.
En dan?
De dealer hoeft er toch niet zoveel geld voor te vragen lijkt mij.
Als de mensen niet meer langs de dealer gaan dan is dat hun eigen schuld. Voor 10 minuutjes werk een vol uurloon vragen vind ik persoonlijk nogal veel.
Ik heb ook knipperend olielampje en melding olie te verversen. In het menu bij service staat dat ik nog 4700 km kan rijden. Volgens mij heeft die service melding in het menu dus niets te maken met de olie, maar met de onderhoudsbeurten.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Ik ook, ik doe het ook sowieso elk jaar. Uiteraard is het ook bij de Punto makkelijk olie wisselen (behalve dat je dus je melding moet resetten). De olie is wel wat duurder dan 10W40 maar al met al kost het de wereld zeker niet.
Ik rij veel en hou me gewoon aan de voorschriften. Geloof niet de de olie minder werkt na 20k km. Vroeger misschien. Ik ken iemand die alleen maar olie bijvult. Nooit ververst dus, en die heeft nog nooit problemen gehad met de motor.
Ja helemaal mee eens. Maar ik zat me nu druk te maken om het feit dat ik de melding heb om olie te verversen, en dat ik misschien nog 1000 km moet rijden alvorens dat kan.
Maar dat lijkt me niet zo'n probleem na bovenstaande gelezen te hebben
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Zelf ben ik werkzaam en gediplomeerd autotechnicus maar ik vind het raar dat mensen het ál bij 30.000 km snel vinden? Gemiddelde auto is elke 15.000 km!.. En dat op 3 melkpakken olie!..
Mensen die alleen stadsritten maken brand die met "pech?" al bij 15.000 omdat vocht door condensering en korte ritten de olie sterk vervuild.
Diesels hebben heel veel roet tijdens de verbranding tov een benzine daarom is het belangrijk je olie te vervangen voor de smering van je turbo, oliepomp, keerringen lagers, klepgeleiders, nokkenassen zuiger(veren) op een gegeven moment is het filter verzadigd en rijd je te lang door krijg je black sludge in je olie. (google maar eens op fotos) dit is erg slecht voor de auto.
Bij mij is het rond 31.500 gaan branden en door de dealer gedaan tegelijk met de beurt (geen gezeur met garantie en in heel europa fiat service)
Later is ook onder garantie mijn achterwisser motor vervangen en mijn cartervent. Slang vervangen direct geholpen en uur later weer op weg.
Dat mag toch wat kosten op een nette jonge auto?
Auto van 10.000+ euro en dan een oliewissel van elf tientjes te duur vinden?
Zelf vind ik 30.000 eigenlijk erg lang, lange intervallen zijn naam mijn idee ook lokkertjes voor de particulieren en voornamelijk leasebedrijven. (goedkoop)