Nieuwe tomtom met live

Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door Xander »

Dat klopt wat je zegt over TMC... Blue&Me zou overigens nog wel moeten werken als je de TT aan een zuignap op de ruit plaatst, maar dat is natuurlijk geen mooie oplossing. :roll:

Maar het lijkt er dus op dat je een Blue&Me TomTom v2 zonder LIVE hebt gekregen. Die zijn er, maar ik dacht dat die niet in Nederland uitgeleverd zouden moeten worden. Lees ook deze reacties in dit topic eens:
ivor schreef:Vandaag, na een maand wachten, eindelijk het ding mogen ophalen..

Alles werkt perfect, ook mediaplayer menu.. Ding is ook deels te bedienen via B&M spraak.

Maar tot m'n grote verbazing ontbrak het hele live menu.. Ook na een update komt 'services' niet verder dan 'TMC traffic'.
Heb maar een ticket aangemaakt bij tomtom.. Ik vermoed dat omdat de oude versie 1 niet meer leverbaar was ze de hardware na al wel leveren, maar de software nog helemaal niet klaar is...
ivor schreef:Hmm het lijkt er op dat ik een soort tussenversie heb gekregen. Een amerikaans model.. Volgens tomtom is het een Blue & Me 2 NON-Live model (adhv serienummer).

Blijkt dus deze te zijn:
http://www.tomtom.com/en_us/products/bu ... /index.jsp

Vergelijk met de 'oude' hier; http://www.tomtom.com/nl_nl/products/bu ... /index.jsp en de nieuwe LIVE hier; http://www.tomtom.com/nl_nl/products/bu ... om-2-live/

:(
ivor schreef:Heb idd wel alle andere functies, zoals fluid touch.. Maar dus niets waar een dataverbinding voor nodig is (google, realtime flitsers, enz..)
Beetje vaag allemaal, geklaagd bij de dealer.. die zou d'r ff induiken..

Ding was 350 euro..
E-Vix schreef:Er zijn 2 versies. Eentje met en eentje zonder Live. Het verschil in prijs is ook maar € 10,- (met is € 369, en zonder is € 359). Ik zou terug gaan naar de dealer en vragen of je met € 10 bijbetalen de versie mét Live kan krijgen. De versie zonder live is overigens officieel niet eens voor Nederland bedoeld maar voor in landen waar het niet ondersteund wordt.
ivor schreef:Vandaag weer een uur in de file gestaan :(

Heeft even geduurd, maar antwoord v/d dealer gehad.. Ze hadden idd per ongeluk de non-live versie besteld..
Krijg straks dus netjes de live versie, zonder extra kosten..
d'n verkopert schreef:Let op dat het juiste onderdeelnummer besteld wordt!!!

ONDERDEELNUMMERS en CONSUMENTENPRIJZEN
B&M TOMTOM LIVE: 71806238 € 369,-
B&M TOMTOM NON LIVE: 71806239 € 359,-
CRADLE: 50926347 € 53.55
ZUIGNAP KIT: 71806253 € 39.90
Ik zou er eens een gesprekje met de dealer aan wijden...
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door gogo »

Ik heb een probleem met mijn tomtom2
Het live gedeelte werkt niet meer, zomaar opeens.
Ik heb tomtom gebeld maar met de helpdesk kom ik er niet uit, nu moet ik de tt opsturen, ik baal hier toch zo van, weer weken zonder.
Ik ben nu nog maar weer eens een keer naar fabrieksinstellingen gegaan en een software resed gedaan.
Duurt nog 40 min maar heb weinig hoop want ik had het al een keer gedaan.

Werkt tt live bij jullie wel, want ik heb het idee dat het aan hun server ligt inplaats van de tt

gr
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
bokm71
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 10:47

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door bokm71 »

[quote="Xander"]Dat klopt wat je zegt over TMC... Blue&Me zou overigens nog wel moeten werken als je de TT aan een zuignap op de ruit plaatst, maar dat is natuurlijk geen mooie oplossing. :roll:

Maar het lijkt er dus op dat je een Blue&Me TomTom v2 zonder LIVE hebt gekregen. Die zijn er, maar ik dacht dat die niet in Nederland uitgeleverd zouden moeten worden. Lees ook deze reacties in dit topic eens:

ik heb zojuist maar eens even contact opgenomen met de dealer. maar nog geen antwoord gehad.
ben bang dat het niets gaat worden. in de folder van de Punto staat een aanbieding voor 299, deze is er bijgeleverd, en staat niet dat er ook Live op zit. maar we houden goede hoop.

misschien dat ze deze wel willen omruilen?.
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door Puno »

@gogo: indien je de TT bij je dealer gekocht hebt dan zou je daar aan moeten kloppen.
Met hem heb je in dat geval namelijk een koopovereenkomst en kun je hem het probleem op laten lossen.
Een goede dealer zal je tevens een vervangende TT ter beschikking kunnen stellen.

TT2 bij ons werkt overigens prima.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door tonyvandenbroek »

Wat de server van TomTom zou best eens kunnen. Ik heb tijdens een update ook een hoop trammelant gehad. Terwijl de TomTom bezig was met update van een nieuwe kaart, sloeg alles vast. Ik had geen een kaart meer op de TT staan. Ook niet op de PC.
Na heen en weer mailen en bellen, gaven ze toe dat hun server een probleem heeft gehad tijdens mijn update. Excuses van hun, en ik kon weer opnieuw beginnen.

Dus niet zomaar jezelf de schuld geven. :wink:

[nu weer ontopic modus TT live]
Afbeelding
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door Xander »

bokm71 schreef: ik heb zojuist maar eens even contact opgenomen met de dealer. maar nog geen antwoord gehad.
ben bang dat het niets gaat worden. in de folder van de Punto staat een aanbieding voor 299, deze is er bijgeleverd, en staat niet dat er ook Live op zit. maar we houden goede hoop.

misschien dat ze deze wel willen omruilen?.
Welke aanbieding is dat dan (kun je misschien een scan maken)? In de prijslijst hebben ze het wel duidelijk over een Live-variant, maar dan wel voor 369.
bokm71
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 10:47

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door bokm71 »

hieronder de link naar de prijslijst, deze is die van per 1 april 2011, staat op pagina 14
http://www.fiat.nl/FIAT_HOLLAND/uploads ... to_Evo.pdf
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door Xander »

Hmja... daar staat dus duidelijk de v1 afgebeeld. De v2 zonder LIVE die je nu hebt is natuurlijk al "beter", lastig verhaal zo. :roll:
bokm71
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 10:47

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door bokm71 »

klopt staat op het plaatje de v1, maar heb inderdaad de v2 zonder LIVE gekregen. in de nieuwe prijslijst staat de v2 met LIVE voor een andere prijs afgebeeld.
ik heb de vraag nog uit staan bij de dealer, en wacht het wel even af. als ik antwoord heb laat ik het wel weten.

iniedergeval bedankt.
bokm71
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 10:47

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door bokm71 »

Puno schreef:@gogo: indien je de TT bij je dealer gekocht hebt dan zou je daar aan moeten kloppen.
Met hem heb je in dat geval namelijk een koopovereenkomst en kun je hem het probleem op laten lossen.
Een goede dealer zal je tevens een vervangende TT ter beschikking kunnen stellen.

TT2 bij ons werkt overigens prima.
contact gehad met de dealer. Mijn Punto is via de lease (LeasePlan) uitgelever door de dealer in Apeldoorn.
Dealer laat het volgende weten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leaseplan heeft een TomTom Blue&me voor u besteld à 299 euro incl BTW. Dit is de versie zonder Live services.

Voor dit bedrag kunnen wij helaas geen TomTom Blue&Me v2 mèt Live services leveren. Deze kost namelijk 369 euro. (Zie folder)

Het spijt ons als uw auto hierdoor niet aan uw verwachting voldoet. We zijn echter verplicht elke leaseauto exact te leveren volgens de leveringsopdracht van de Leasemaatschappij.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
vervolgens nog poging gedaan om deze tegen bijbetaling om te ruilen, hier de reactie
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het spijt ons maar wij ruilen geen navigatiesystemen in. We verwachten wel dat er vraag naar zal zijn en adviseren u daarom de TomTom op bijvoorbeeld Marktplaats te koop aan te bieden. Helaas kunnen we u hiermee niet van dienst zijn. Belangrijke plus is, dat u beschikt over de allernieuwste versie; v2. Dunner, betere software, capacitatief scherm, etc.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

maar dus geen LIVE,. en als er een TMC ontvanger wordt bijgekocht is deze niet op de Fiat houder aan te sluiten.

kortom... das dan weer mooi....... K....n

ben overigens wel heel erg tevreden over de Fiat. heb de volgende uitvoering en extra's
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elektrisch bedienbare ramen achter
Sky dome open dag
Interscope hifi system
Lederen bekleding sport
In ongelijk delen neerklapbare bank 40/60
Buitenspiegelkappen chroom
Regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel
Anti whip lash hoofsteunen voor
Zij- en window airbags
12v aansluiting
Bandenspanningssensoren
Bijverwarming koelwater (PTC)
Ambient light interieur
Buitenspiegels elektrische verstelbaar en verwarmbaar
Exterieurkleur 876 (Crossover Black) metaallak
Cruise control
Racing Plus pakket
Verwarmbare voorstoelen
Cool & Blue pakket
Parkeersensoren
ESP met ASR, MSR, HBA en Hill holder
Midenamrsteun voor met opberg vak en elektrisch verstelbare lendensteun bestuurderstoel
Winterbanden
Tom Tom Blue&Me (zonder Live dus)

kortom alles behalve een trekhaak :)
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door Xander »

Tja... het lijkt er dus op dat er oorspronkelijk een Blue&Me TomTom v1 is besteld. Je hebt nu gratis en onverwacht een upgrade naar de v2 gekregen, welliswaar zonder live-services, maar dat blijft inderdaad een vooruitgang. In zoverre snap ik het standpunt van de dealer wel.

Met de v1 zou je ook niets van TMC- of live-diensten gehad hebben.
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door gogo »

Ik heb wel live op mijn tt alleen opeens werkt het niet meer.

Ik heb de helpdesk gebeld en alles gedaan wat ze vroegen, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Ze zeggen nu dat het een hardware probleem is, en dat ik hem moest op sturen, dat heb ik vrijdag gedaan dus word vervolgt.

gr
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door gogo »

Vandaag bericht gehad dat de tt onderweg terug is, ik ben benieuwd of alles nu weer goed is.

gr gogo
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door JB2 »

gogo schreef:Ik heb wel live op mijn tt alleen opeens werkt het niet meer.

Ik heb de helpdesk gebeld en alles gedaan wat ze vroegen, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Ze zeggen nu dat het een hardware probleem is, en dat ik hem moest op sturen, dat heb ik vrijdag gedaan dus word vervolgt.

gr
Ik heb met mijn TomTom Live 750 ook steeds problemen met de live services. Een paarmaanden geleden begon het, maar na 2 weken deed hij het spontaan weer. Helaas zit ik nu weer voor de 2e week zonder live-services. De TomTom is zowieso vrij brak en start regelmatig midden in een rit spontaan opnieuw op. Ik heb de situatie aan de TomTom helpdesk voorgelegd en ben nog in afwachting van een oplossing. Zonder live-services is het gewoon een vrij waardeloos apparaat.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Nieuwe tomtom met live

Bericht door JB2 »

OK, standaardreactie gehad van TT: een harde reset en daarna alles opnieuw....2 x geprobeerd, maar helaas, nog steeds geen live-services.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Plaats reactie