Aanschaf T-Jet

Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door ripeba »

Hier staan wel ergens nog foto's tussen:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =33&t=3792
of hier foto 10: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =68&t=4447
Ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden voor mijn GP. Dat zegt al genoeg over het feit dat het een heerlijke auto is. En dat komt voornamelijk door de T-jet motor.
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door swans »

AZGP schreef:
swans schreef:ik ook eventueel
kleur zwart
Heb je een 'voorsteltopic'? Kan ik ff foto's zien.

En ook aan Ripeba dezelfde vraag.

Hellfire heb ik PB gestuurd.

uitgebreid voorstellen daar staat tie tussen! anders via hyves
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Hellfire »

AZGP schreef:Hellfire heb ik PB gestuurd.
En je hebt antwoord. :)

Wat me trouwens opviel aan die hele goedkope T-Jet uit de openingspost, is dat hij geen cruise control heeft. Dat schijnt op de tweedehandsmarkt een redelijk minpunt te zijn. Ik weet niet hoe belangrijk dat voor jou is...
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

Hellfire schreef:
AZGP schreef:Hellfire heb ik PB gestuurd.
En je hebt antwoord. :)

Wat me trouwens opviel aan die hele goedkope T-Jet uit de openingspost, is dat hij geen cruise control heeft. Dat schijnt op de tweedehandsmarkt een redelijk minpunt te zijn. Ik weet niet hoe belangrijk dat voor jou is...
Cruise control is ERG belangrijk voor me. Als dat er niet op zit moet er een after market set op... Dus ik wil het lieft een T-Jet met cruise control. Pb is ontvangen je krijgt maandag antwoord terug.

Ripeba: je hebt nog geen vervanger voor je T-Jet zeg je, wat is de reden van verkoop dan?

Swans: op hyves heb je feauteaux? Kan je me je hyves pb'en? Ik heb ook nog hyves maar zit er nooit op, eens kijken of mijn account nog toegankelijk is.

De T-Jet die hier boven ergend aangeboden ziet er ook erg mooi uit zal maandag even contacten met de aanbieder.

Heeft iemand ervaring met hoe een T-jet zich houd rond de 160.000km? Qua onderhoud enzo. Ik ben nu een jap gewend en daarvan gaat nooit iets stuk, hoef alleen de slijtage onderdelen als remmerij en banden af en toe te vervangen, zoals bij iedere auto. Nooit gekke dingen dus
Op zoek naar een T-Jet!
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door ripeba »

AZGP schreef:
Ripeba: je hebt nog geen vervanger voor je T-Jet zeg je, wat is de reden van verkoop dan?
Zoals ik in een ander topic "Mijn volgende?" al geschreven heb ga ik meestal na zo'n jaar of drie eens voorzichtig kijken naar een nieuwe auto. Ik rijd toch altijd wel jonge auto's. De GP is mijn eerste FIAT en dat is voor 100% meegevallen. Achteraf had ik wel beter een 5-deurs kunnen kiezen. Dat is dan misschien ook een reden om uit te kijken naar een nieuwe auto. Als je de T-jet motor gewend bent dan valt het rijden in veel andere auto's (in dezelfde prijsklasse) behoorlijk tegen zo is mijn ervaring. Zo vond ik de nieuwe KIA Rio wel een mooie verschijning maar is de motor niet te vergelijken met de GP. Ik hoef dus niet zo per se een nieuwe auto. Als de nieuwe er komt moet die natuurlijk wel niet minder zijn dan de GP. Misschien wordt het wel de nieuwe Punto 2012. De EVO heb ik nooit zo mooi gevonden.
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

De nieuwe KIA Rio is inderdaad een erg mooie auto! Is een Seat Ibiza vanaf 2009 niet iets? Volgens mij is die ook in een 1.6 motor en uiteraard een Cupra versie.
Maar uit je verhaal begrijp ik dat je de verkoop van je T-Jet er niet direct in zit.
Ik zal mijn Corolla komende week even op marktplaats etc. zetten, kijken of er wat animo voor is... ben bang van niet :roll:

Ik heb verder geneusd in het voorsteltopic, kan geen T-Jet vinden met een KM stand rond of boven de 150.000 km. Ook bij de reviews op marktplaats is niets te vinden. Zouden er rond die kilometerstand (dure) onderdelen vervangen moeten worden? Ik denk dan vooral aan de Turbo/koppeling etc. Dus niet het reguliere onderhoud als remmerij, banden, bougies etc.
Op zoek naar een T-Jet!
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Hellfire »

Niet echt. Het enige dure is dat bij 120.000km of na 4 jaar de distributieriem vervangen moet worden. Op de site van Fiat kan je opzoeken wat de onderhoudsprijzen zijn. Voor een T-Jet kan je rekenen op:

Code: Selecteer alles

41723   120.000 km beurt met airco   incl. Distributieriem vervangen   € 621,83
41724   150.000 km beurt met airco                                     € 369,75
41725   180.000 km beurt met airco                                     € 508,61
Mijn distributieriem is in augustus vervangen. Dat was best een heftige post op de rekening. Volgens Fiat moet dat ongeveer 175 euro kosten.

Wat betreft ervaringen met hoge kilometerstanden denk ik dat de T-Jet-techniek nog wat jong is om daar een goed beeld van te kunnen schetsen. Op de site van Autoweek staan twee reviews van ongeveer 100.000km:

http://www.autoweek.nl/autoreview/31705 ... -jet-sport
http://www.autoweek.nl/autoreview/20386 ... -jet-sport

Maar ik lees op Internet nauwelijks klachten over de T-Jets. Ik denk dat het wel los zal lopen, mits goed onderhouden. Fiat schrijft bijvoorbeeld voor dat de bougies elke 30.000km of 2 jaar worden vervangen. Dat vind ik erg snel, maar als je bedenkt dat TSI's bij pakweg 35.000km vaak problemen krijgen die met nieuwe bougies opgelost kunnen worden, dan ben ik wel blij dat Fiat daar wat proactiever in handelt.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Evo-Erik »

AZGP schreef: Ik zal mijn Corolla komende week even op marktplaats etc. zetten, kijken of er wat animo voor is... ben bang van niet :roll:
Denk dat dat wel mee zal vallen, die Corolla's zijn nog best geliefd volgens mij.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door E34 »

Die jappen ben je zo kwijt aan de export handelaren, en ja je krijgt vaak nog echt goede prijzen voor die wagens hoor.
Mijn moeder had een Nissan te koop, die was binnen een half uur(!) verkocht nadat ik 'm op marktplaats had gezet. Die wagens gaan vaak naar Afrika en daar vangen ze er soms wel 5x zoveel voor zei de handelaar.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

Evo-Erik schreef:
AZGP schreef: Ik zal mijn Corolla komende week even op marktplaats etc. zetten, kijken of er wat animo voor is... ben bang van niet :roll:
Denk dat dat wel mee zal vallen, die Corolla's zijn nog best geliefd volgens mij.
Hij staat nu een week op internet, nog geen reactie. Vraagprijs valt ook wel mee als je ziet wat er voor een G6-R nog gevraagd wordt. (E 3200)
Hoe kom ik in contact met (export)handelaren dan? Die zien de auto waarschijnlijk als een 'gewone' corolla en hun boeit het niet dat het een G6-R uitvoering is, wat wel degelijk verschilt tegenover een standaard Corolla.
Op zoek naar een T-Jet!
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door E34 »

AZGP schreef:Ik heb verder geneusd in het voorsteltopic, kan geen T-Jet vinden met een KM stand rond of boven de 150.000 km. Ook bij de reviews op marktplaats is niets te vinden. Zouden er rond die kilometerstand (dure) onderdelen vervangen moeten worden? Ik denk dan vooral aan de Turbo/koppeling etc. Dus niet het reguliere onderhoud als remmerij, banden, bougies etc.
Bij mijn wagen begint nu de koppeling eraan te komen bij iets meer dan 125k km, maar als ik 'm beetje voorzichtig doe gok ik er wel op dat ie het nog wel even uithoudt. Ik probeer 't te rekken tot de 150k beurt :wink:
Verder behalve regulier onderhoud geen echte problemen. De riem was wel een dure beurt trouwens.
Heb wel laatst de remklauw RA vervangen omdat ie bleef hangen. En je kunt dus geen revisiesetje kopen maar moet meteen een nieuwe klauw monteren, en dat je bij een auto van zo'n 2,5 jaar oud :roll:

Verder tanken en gaan met die banaan. Als ie goed warmgereden is, heeft ie soms echt geen makkelijk leven hoor bij mij :o
GP T-Jet Sport Cross Over Black
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door E34 »

AZGP schreef:Hoe kom ik in contact met (export)handelaren dan? Die zien de auto waarschijnlijk als een 'gewone' corolla en hun boeit het niet dat het een G6-R uitvoering is, wat wel degelijk verschilt tegenover een standaard Corolla.
Via marktplaats laten staan en even wachten of anders gewoon op internet kijken en zelfs in de krant kom je ze tegen met allerlei advertenties "gevraagd Toyota's, wij kopen alles!" :)
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

E34 schreef:
AZGP schreef:Hoe kom ik in contact met (export)handelaren dan? Die zien de auto waarschijnlijk als een 'gewone' corolla en hun boeit het niet dat het een G6-R uitvoering is, wat wel degelijk verschilt tegenover een standaard Corolla.
Via marktplaats laten staan en even wachten of anders gewoon op internet kijken en zelfs in de krant kom je ze tegen met allerlei advertenties "gevraagd Toyota's, wij kopen alles!" :)
Ik kreeg het volgende mailtje:
Beste A,

rcttagency@yahoo.com stuurt u de volgende reactie via Speurders.nl:

Hello!!! my name is Steven, i would like to this car; can please reduce the price at lest on 2500Euro.
Thank you!!
Is dit zo'n handelaar? Of is dit een Nigeriaan die de boel belazerd?

En ik heb nog een keer contact gezocht met de aanbieder van deze T-Jet:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/fia ... to/8454361
Hallo,

Auto komt rechtstreeks uit de lease en heeft bij 140.000 km nog een nieuwe accu en wiellager gekregen.
Kenteken is gewoon origineel nederlands, vanaf 2008 is dit gebruikelijk zo'n nieuw nummer.
Zie rdw.nl
Bij 122.000 km heeft de Punto een zeer grote beurt gehad met o.a. nieuwe distributieriem i.c.m. waterpomp.
Ook de remschijven + blokken voor en achter zijn toen vervangen.

Al met al dus een eerlijke en echte Nederlandse auto voor een zeer scherp tarief.

Autobedrijf Boelens B.V.
Conradi Veenlandstrjitte 8-A
9104 BN Damwâld
Tel: 0511-424727
Fax: 0511-422513

www.autobedrijfboelens.nl
Voor de Punto moet ik 6100 bijbetalen. Dan krijg ik dus omgerekend 1749 terug voor mijn Corolla. Ik moet nog even vragen of de Punto reeds de 150k beurt heeft gehad.
Op zoek naar een T-Jet!
Gebruikersavatar
ElzaNL
Junior Stato
Berichten: 461
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 15:19
Locatie: Fryslân

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door ElzaNL »

Volgens mij ben ik de enige (of 1 van de weinigen) met een 1.9 multijet sport hier.

Climatecontrol, blue&me, 6 versnellingen, redelijk zuinig naar mijn mening (ligt aan je rechtvoet),
hele fijne stoelen, getinte ruiten en heel veel power ;)

Gewoon een zeer complete auto en gekocht met 122000 snelwegkilometers dus niks mis mee.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Wesley Abarth »

Die 1.9 is inderdaad een zeer fijne motor, met een berg koppel. En naar mijn mening destijds veel te weinig verkocht. Vind het wel opvallend dat van de 6 1.9 diesels die ik ken, er 4 oranje zijn. En dus ook alle 4 sport uitvoeringen zijn.
Plaats reactie