Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

Turtle haalt niet het niveau wat bijvoorbeeld Chemical Guys, SmartWax, PCW enzo halen. Zou de Turtle spullen lekker op marktplaats zetten en er mooie basisset van goede producten voor terug kopen.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door paco »

Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet helemaal spoor wat de auto betreft,ik was hem elke week en soms 2x per week en poets hem om de 6 weken . Verder tussendoor is onder de kap helemaal schoonmaken en poetsen daar waar lak zit en de kunststof delen netjes met kunststof vernieuwer doen :roll: andere week weer eens de dorpels en de binnenranden van de portieren ff in de poets ,dan weer de velgen a tot z . Krijg hier in de buurt ook altijd opmerkingen :mrgreen:
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door paco »

Zoals je in me andere topic misschien gelezen hebt ,ik ben thuis in de w.a.o. dus moet alles een beetje met gepaste maten doen ! vroeger kocht ik wat wou wat dat betreft nu moet ik het een beetje verdelen ,maar geeft niks hoor heb het verder goed hahaha geen zieligheid ,maar niet alles tegelijk zal maar zeggen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

Zelfde hier hoor, zet hem iedere 2/4 weken in de wax, alleen een grote detail doe ik 1 a 2x per jaar. Als strax het zonnetje schijnt ga ik hem goed wassen, kleien, polijsten en beschermen. Daarna is het alleen een kwestie van bijhouden.

Wist niet dat je in de w.a.o. zit, maar begrijpelijk natuurlijk dat je met gepaste mate moet doen. Zelfde hier hoor, heb wel een goed inkomen maar ga niet al mijn geld hieraan uitgeven natuurlijk.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door paco »

Haha nee ik ook niet ,heb ook nog een vrouw die prioriteiten heeft :wink: die vind alles wat ik voor de auto koop al niet nodig ,die vind de GP zo ook al mooi en ziet het nut er niet van in . Niet zo zeer van poetsmiddel hoor ,maar als ik een paar mooi 17" velgen aanwijs dan zie ik al aan haar gezicht dat dat niet goed gaat komen hahaha
Afbeelding
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

Zo herkenbaar :mrgreen:
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door paco »

Maar uiteindelijk na lang tarten en zeiken :oops: en maar doen alsof het allemaal wel een voordeel is ,dan wil ze nog wel eens overstag gaan :wink:

Maar ik heb zelf ook nog wel meer wensen als alleen de GP hoor ,andere hobby's ,een eigen huis wat ik graag in goede staat wil houden en me 3 duitse doggen die me arm vreten hahaha
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Vandaag gaan we de 'vrije' zaterdag maar eens nuttig besteden.
De GP ziet er niet meer uit. Het WIT is GRIJS, alles is smerig en vies. Iets wat in mijn ogen gewoon niet kan.
Dus wordt de GP zo meteen eens grondig gewassen. Dit zal ze zeker waarderen.

Wat ik van plan ben om te gaan doen.

EXTERIEUR:
  • -Foamen
    -Wassen
    -Drogen
    -Waxje(ligt aan het weer)
INTERIEUR:
  • -Stofzuigen
    -Stoelen afdoen met Extractor
    -Dashboard
    -kofferruimte
    -Matten met de Extractor
Nu is het binnen en buiten een 'zwijnenstal'. Al die weken dat ik niets aan de auto heb kunnen doen begint zijn tol te eisen.
Als ik straks weer in de auto stap heb ik weer een smile. Dan volgende week de 18" er weer onder (moet er nog eentje doen), dan staat de GP er weer keurig bij met de sner-rit. Ik zal de nodige foto's maken, zodat we een mooi voor-na resultaat hebben.

Tot laterssss
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door paco »

wel weer even een foto van je glim bolide plaatsen he !!!!!! Succes met de klus :-]
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Natuurlijk laat ik foto's zien. Hier al een klein voorproefje.
Ik heb de auto op de onderstaande foto alleen nog maar gefoamt. De linker zijde is afgespoten, de rechter moest nog.
De auto is hier nog niet fysiek aangeraakt. Dit wordt na het afspuiten van de foam pas gedaan. Maar dat foam werkt....
Vond het wel een verschil, dus een foto waard.

Wie nu nog beweerd dat alleen foamen een auto niet zuiver krijgt, die moet het maar zelf weten. De WAX zit er nog wel DIK op. Ik had na het foamen en wassen nog steeds een pracht van een beading.

Afbeelding

De auto is dan niet 100% zuiver, maar het meeste (bijna alle) vuil is weg. Je zult straks zien in het verslag dat het spoelwater niet eens zo vuil was. Maar dat is later. Nu weer aan de slag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tnx »

ziet er heel mooi uit
Laatst gewijzigd door tonyvandenbroek op za feb 18, 2012 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

niBfVaANH1Q


Na het wassen nog bakken met beading. Goede protectie van ramen, en het water dat verdwijnt voor de (spreekwoordelijke) zon.
Het glas werk van de auto is behandeld met ProVision Scrub en Rain Clear. Deze zit er al een tijdje op, en werkt nog steeds perfect.
Al valt het niet mee om op een witte auto de druppels te filmen en/of te fotograferen. Op de ramen is het wel goed zichtbaar.
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door paco »

dit is het bewijs ,hier kan je niet omheen :wink: wat een verschil zeg ! we wachten stap 2 weer af :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Wasmachine draait op volle toeren met de doeken, dus nu lekker de tijd om de foto's te delen. Natuurlijk vergezeld met een stukje tekst.
De GP had dus echt wel een wasbeurtje nodig. Dit was ook een paar post' terug te zien/lezen.
Vandaag was het een redelijk weertje in het zuiden, dus aan de slag. Spullen naar buiten, aansluiten, en gaan.

Eerst de SPULLEN:
Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk is lang niet alles gebruikt, maar veel potjes en flesjes heb ik toch in mijn handen gehad.
Eerst het 'vuil' maar eens vastleggen op de foto. Schrok zelf wel een beetje hoe vuil de GP eigenlijk was. Dit is zo ON-Tony's. Maar goed daar is vandaag verandering in gekomen. De auto is een tijd geleden nog flink in de insulator-wax gezet (keer of 3), en nog een wax van Poorboy's. Dus ik was er niet zo bang voor dat het lang ging duren.

De 'vieze' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op een witte auto is het soms moeilijk focussen, maar dat het vuil is, is zeker.
Dus STAP 1. Auto nat spuiten en FOAMEN. Dit blijft zo leuk. Ben je eindelijk blij dat de hele sneeuw en vorst weg is, sta je een nieuwe sneeuwbui te veroorzaken in Someren. Jawel het werd even wit in Someren. De Foam op de auto gespoten en lekker een minuut of 10 in laten werken. Mooi moment voor de eerste koffie-pauze (nu al).

De 'foam' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na 7 minuten:
Afbeelding

Blijft dus lekker land zitten. Na 10 minuten ben ik begonnen met het afspuiten (HD) van de foam en vuil. Zoals Bart me geleerd heeft, van onder naar boven, van links naar recht. En daarna nog eens naspuiten. De reden is bekend en staat ergens eerder in dit topic. Tijdens het afspuiten van de GP zag ik pas echt hoe vies de auto is. Dus een foto moment:

De '50/50' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

De 'klaar me foamen' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog niet 100% zuiver, maar beter dan het was. De auto is nu gefoamt en afgespoten, nu wordt het tijd om de auto ook eens 'echt' aan te raken met behulp van de welbekende WashMitt. Die blijft heerlijk in het gebruik. Kras-vrij je auto wassen. Natuurlijk met behulp van de twee-emmers. Eentje met Smart-wax shampoo, eentje met koud water. Die laatste is voor de washmitt te spoelen. De andere voor te soppen... Dat er dus al veel vuil weg is blijkt wel aan het spoelwater. Dit is lang niet zo vies als dat je niet foamt.

De 'twee emmers' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

De 'na het wassen' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik toen zag.... :shock: ....dit doe alle detailers pijn in de ogen. Mijn schuinoverbuurvrouw staat de wagen te poetsen met een theedoek. Gewoon DROOG over de auto het vuil weg te vegen...AUW!
Afbeelding

De auto is verder nog droog gemaakt en dit was het voor vandaag. Althans de buitenzijde. Met het zweet op het voorhoofd, en lekker voldaan is de auto weer schoon. De binnenzijde zijn we zeker niet vergeten. Ook dit was een ramp om te zien. Wat Koning Winter wel niet met je auto allemaal doet.

De 'binnenkant is vies' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus ook hier aan de slag. De stoelen goed afgedaan, matten eruit, en stofzuigen maar. De stoelen heb ik NIET met de extractor gedaan om een paar redenen. 1) Ze waren niet eens zo vies, 2) Droogt minder snel door de kou, 3) Te vaak is ook niet altijd goed, dus een volgend keer. De matten heb ik wel gedaan met de extractor. Na het stofzuigen alles goed afgenomen en weer op de juiste plek gezet.

De 'matten met de extracor' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

Ja ook die zijn weer als nieuw. Wat werkt het toch allemaal makkelijk als je de juiste materialen hebt. De auto is nog eens nagelopen met een quick detailer (Spray 'n Wipe) en staat we weer keurig bij.
Eeej nog wat tijd over. Ach de motorkap open en deze ook maar een beetje gereinigd.

De 'motorkap open' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog proberen de 18" er voor de volgende week op te leggen, dan staat er bij de snert rit weer een mooie witte GP.
Oja, de laatste plaatjes. De na foto's natuurlijk. Zowel de binnen- als de buitenkant.

De 'na' plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zielig hé, Ja meer NA foto's heb ik niet kunnen maken. ACCU dood van de camera. Zal straks nog wel een paar foto's maken, maar de auto is weer keurig. Zelf ben ik voor deze tijd van het jaar weer een tevreden mens. Iedereen bedankt voor het lezen van dit stuk(je) en doe er je voordeel mee....


Tony
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Vergeten, de mooie BEADING FOTO's van de GP. Deze zijn van na het foamen:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie