algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / startstop

glockjock
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 22:58

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door glockjock »

LOL, tja een marter werd niet gesuggereerd.
Men was gewoon reeel om te zeggen dat het materiaal voor de slang niet het meest beste was.
Als de winterbanden gewisseld worden wordt het slangetje ook weer ff goed bekeken.
woubert schreef:Grappig, heb ik ook gehad. Heb je ook de vraag gehad of je bij het bos woonde??

Ik wel, ze dachten dat het een matter zou zijn geweest. Maar zo mooi recht afgeschuurd leek mij onmogelijk.
rolfts
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 21, 2012 13:18

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door rolfts »

Nunez schreef:Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar waar moet ik kijken op de accu??
Je kan toch geen voltage aflezen??

Alvast bedankt
sorry voor de wat late reactie, elke accu heeft een "oog"
Afbeelding
kijk aan de rechter kant van de accu daar zie je links naast de accu pool een door zichtig stukje plastic zitten dit heet het oog. bijna elke accu heeft hem.
als je daar ff in kijkt met een zaklamp dan heeft ie een kleur.
groen = je accu is prima niks aan de hand.
wit = je accu is gewoon leeg even aan de lader hangen dus.
rood of zwart betekend vaak dat hij stuk is let wel goed op het goene kan ook heel donker zijn dat je er alleen een groene gloed over heen ziet hangen dit is ook prima.
spanning meten moet je met een multie meter doen maar dat is puur om te kijken of je dynamo het doet. en je weet vaak direct ook of je accu okee is.
succes!

edit: persoon in plaatje houd hem wel een beetje raar vast...
punto-xp
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: do jan 13, 2011 12:13
Locatie: Wehl

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door punto-xp »

Nou ik heb dus ook dat uitroepteken en het oliedruk lampje branden op me dashboard. En nu net dat ik vannacht een nachtdienst moet draaien.
Mijn vraag is of je hiermee kunt doorrijden of dat ik de fiets moet pakken vanavond. Heb als het goed is genoeg olie in het blok en kan niks merken aan het vermogen.

Morgen maar weer eens de dealer bellen die tot nu toe altijd netjes alles heeft opgelost.....
Fiat Punto 2012 0,9 TwinAir Turbo Easy. Crossover Black 5 deurs met Twin Air pakket en Cool & Blue pakket
Nunez
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 27, 2010 12:24
Locatie: IJmuiden

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door Nunez »

Je moet natuurlijk nooit doorrijden met het olielampje aan.
Laatst gewijzigd door Nunez op za feb 25, 2012 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zaterdag een andere GP T-jet in de kleur New Orleans Blue
Nunez
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 27, 2010 12:24
Locatie: IJmuiden

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door Nunez »

rolfts schreef:
Nunez schreef:Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar waar moet ik kijken op de accu??
Je kan toch geen voltage aflezen??

Alvast bedankt
sorry voor de wat late reactie, elke accu heeft een "oog"
Afbeelding
kijk aan de rechter kant van de accu daar zie je links naast de accu pool een door zichtig stukje plastic zitten dit heet het oog. bijna elke accu heeft hem.
als je daar ff in kijkt met een zaklamp dan heeft ie een kleur.
groen = je accu is prima niks aan de hand.
wit = je accu is gewoon leeg even aan de lader hangen dus.
rood of zwart betekend vaak dat hij stuk is let wel goed op het goene kan ook heel donker zijn dat je er alleen een groene gloed over heen ziet hangen dit is ook prima.
spanning meten moet je met een multie meter doen maar dat is puur om te kijken of je dynamo het doet. en je weet vaak direct ook of je accu okee is.
succes!

edit: persoon in plaatje houd hem wel een beetje raar vast...
Nou met de accu is niets aan de hand. Ikhad het toch goed gezien, maar begreep het niet helemaal door de voltages in het verhaal.
Vandaag wederom bij de dealer geweest. Ze dachten dat het aan het gaspedaal en de sensor hiervan zou liggen.
Maar net voordat ik de snelweg op wilde gaan toen ik bij dealer was geweest, begonnen beide lampjes wederom te branden. Gelukkig kon ik nog keren. Hebben ze alle kabels, maar doorgemeten en alle stekkers schoongemaakt, gereset en weg probleem.

Nu maar afwachten of het ook wegblijft.
Zaterdag een andere GP T-jet in de kleur New Orleans Blue
rolfts
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 21, 2012 13:18

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door rolfts »

Olie druk lampje aan rij dan niet door! Ik weet niet wat fiat allemaal hier bij aan wil duiden. Maar een rood olie vaatje met druppel en lange schenk nek is het universele teken dat je niet verder moet rijden. Kan meerdere oorzaken hebben. Gevolg is dat je motortje zich zelf best wel gaat op eten.
BartBoos
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za jul 31, 2010 18:43
Locatie: Wemeldinge

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door BartBoos »

Jarnoootje schreef:Even van Facebook geplukt:

Zeker niet ernstig, eerder een fabrieksfout.

Het gaat om een vacuum slang van het Start&Stop systeem, deze zit met zo'n krappe bocht vast dat deze door de grote temperatuursverschillen vaak scheurt.
Is nog geen officiele terugroepactie ma...ar de dealer (Reusink Doetinchem) vervangt al die slangetjes preventief bij de beurt.

Afgelopen week al 3 auto's binnen gekregen met dit probleem.

Overgens in 30 minuten gerepareerd ... erg netjes!


Stelt niet veel voor :)
Exact dit heb ik vanmorgen onderweg naar het werk ook gehad, gelijk doorgereden naar de dealer waar ik om 8 uur was. Om 9 uur was de GP gerepareerd (voorzien van nieuwe slang en volgens de receptie beter vastgezet met slangklemmen). Toch even schrikken zo'n harde pieptoon opeens terwijl je lekker met 130 over de snelweg cruist... Na melding lampje met driehoekje, motorstoringslampje en
lampje op Stop&Start wat brandde, verder niets te merken aan het rijden.

Gelukkig netjes en vlot opgelost.
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Gebruikersavatar
keizerh
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
Locatie: Wildervank (Groningen)

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door keizerh »

Ik was vandaag aan de beurt met hetzelfde
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door Franky »

En nog iemand voor in het lijstje.
Na uitlezen bleek de sensor die detecteert in welke versnelling je rijdt een foutmelding had gegeven. 1 malig.
Gevoelig spul zeg. 1x een foutmelding en je denkt meteen dat er harstikke veel mis is.
De zaak is gereset en het is nu afwachten of de melding nog voor gaat komen.

En dan ga ik me meteen afvragen waarom de auto wil weten in welke versnelling ik rij. Ik zie nog even geen praktisch nut voor die sensor. De schakel indicator werkt daar namelijk niet mee (als je in de 5 rijdt met slippende koppeling zegt hij dat je op moet schakelen :mrgreen: Kon het niet laten om dat 1x uit te proberen)
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door Deantjuh »

Franky schreef:En nog iemand voor in het lijstje.
Na uitlezen bleek de sensor die detecteert in welke versnelling je rijdt een foutmelding had gegeven. 1 malig.
Gevoelig spul zeg. 1x een foutmelding en je denkt meteen dat er harstikke veel mis is.
De zaak is gereset en het is nu afwachten of de melding nog voor gaat komen.

En dan ga ik me meteen afvragen waarom de auto wil weten in welke versnelling ik rij. Ik zie nog even geen praktisch nut voor die sensor. De schakel indicator werkt daar namelijk niet mee (als je in de 5 rijdt met slippende koppeling zegt hij dat je op moet schakelen :mrgreen: Kon het niet laten om dat 1x uit te proberen)
Sensor is ook nodig voor start/stop. Die van mij is vervangen geweest bij 13000km
Afbeelding
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door Franky »

Ah. Dat zou het kunnen zijn ja. De auto moet weten dat hij in zijn vrij staat.
Ik heb 18000km gereden nu. Is net zo goed weinig.
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door Vin_cent »

glockjock schreef:Bleek de siliconen slang die naar het DPF gaat gescheurd te zijn.
Niet zo vreemd gezien het materiaal wat gebruikt wordt hiervoor, droogt uit door de hitte.
Natuurlijk krap bemeten en met beetje spanning erop scheurt het dan zo maar af.

glockjock schreef:Gister de storingen uit laten lezen.
De storing zou in het partikel filter zitten, regenereert waarschijnlijk niet.
Even de storingsmelding uitgezet en alles functioneerde weer, voor een paar kilometer.
Dus nu weer dezelfde storingsmeldingen op het dashbord.

Idem hier, volgens dealer te goedkoop materiaal, nu is een brandstofslang gemonteerd.
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts

Bericht door Franky »

Deantjuh schreef:Sensor is ook nodig voor start/stop. Die van mij is vervangen geweest bij 13000km
Dit zal bij mij ook wel gaan gebeuren. Ik heb de melding alweer terug. Er is dus echt iets niet goed met die sensor :(
Plaats reactie