Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ben wel benieuwd naar die filmpjes ja! Heb je ze ergens online staan?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
@Odelot & Sweetnl, zie mijn vorige post
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
ziet er wel vloeiend en rap uit
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Mooi dat het gelukt is met het uploaden naar youtube Blackjack.
Ik vind alleen het bereik waarover je meet nog niet nauwkeurig genoeg. Het 100 tot 140 filmpje laat je al bij 130 km/h stoppen en er zit ook nog een niet zo heel snelle schakelaktie in. Ook is de shot van opzij genomen.
Mmmm, laat ik proberen vanmiddag later je een voorbeeld te geven van wat ik graag zou willen zien. Dan is er in ieder geval ook een referentie van een standaard 1.3 Multijet met 85 pk.
Ik vind alleen het bereik waarover je meet nog niet nauwkeurig genoeg. Het 100 tot 140 filmpje laat je al bij 130 km/h stoppen en er zit ook nog een niet zo heel snelle schakelaktie in. Ook is de shot van opzij genomen.
Mmmm, laat ik proberen vanmiddag later je een voorbeeld te geven van wat ik graag zou willen zien. Dan is er in ieder geval ook een referentie van een standaard 1.3 Multijet met 85 pk.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
doe eens van 0 naar 100 ,heb je twee schakelmomenten waar je kan zien of hij vloeiend oppakt tussen de schakelingen
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Tijdens de spits is dat nog vrij lastig, iets met drukte, aandacht en voorliggers enzo. Zal kijken of er vanavond meer ruimte isSweetnl schreef:Mooi dat het gelukt is met het uploaden naar youtube Blackjack.
Ik vind alleen het bereik waarover je meet nog niet nauwkeurig genoeg. Het 100 tot 140 filmpje laat je al bij 130 km/h stoppen en er zit ook nog een niet zo heel snelle schakelaktie in. Ook is de shot van opzij genomen.
Mmmm, laat ik proberen vanmiddag later je een voorbeeld te geven van wat ik graag zou willen zien. Dan is er in ieder geval ook een referentie van een standaard 1.3 Multijet met 85 pk.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Het is op dit tijdstip inderdaad te druk. Vanavond is beter.
Laten we een referentie afspreken. Ik doe een voorstel. Telleracceleratie van 80 naar 140 km/h in de vijfde versnelling. Startsnelheid (om de factor op gang komen uit te schakelen) ongeveer 70 km/h. Er hoeft tijdens de run dus niet geschakeld te worden. Vlakke weg, liefst geen of nauwelijks rugwind.
Deze test is vooral een Newtonmeters test. Toerental tussen de 1600 en 3000.
Te druk vanmiddag? Ja
xaKFbXUA514
Laten we een referentie afspreken. Ik doe een voorstel. Telleracceleratie van 80 naar 140 km/h in de vijfde versnelling. Startsnelheid (om de factor op gang komen uit te schakelen) ongeveer 70 km/h. Er hoeft tijdens de run dus niet geschakeld te worden. Vlakke weg, liefst geen of nauwelijks rugwind.
Deze test is vooral een Newtonmeters test. Toerental tussen de 1600 en 3000.
Te druk vanmiddag? Ja
xaKFbXUA514
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Nu wat rustiger dus heb nog wat geschoten.
IFnlHeUnQq0 6zjasRhAUlY
ZOYduAqkH0k (snelweg op draaiend)
Zal vast nog wat te winnen zijn met schakelen. Zo vaak doe ik geen stoplicht sprintjes. Denk dat dit jullie wel een redelijk beeld geeft.
Geen idee hoeveel seconde de Evo van 0-170 sneller is met de tuning. Gaat mij het het beter oppakken en minder roeren met de pook tijdens invoegen en inhalen. En dat bevalt na de tuning goed.
IFnlHeUnQq0 6zjasRhAUlY
ZOYduAqkH0k (snelweg op draaiend)
Zal vast nog wat te winnen zijn met schakelen. Zo vaak doe ik geen stoplicht sprintjes. Denk dat dit jullie wel een redelijk beeld geeft.
Geen idee hoeveel seconde de Evo van 0-170 sneller is met de tuning. Gaat mij het het beter oppakken en minder roeren met de pook tijdens invoegen en inhalen. En dat bevalt na de tuning goed.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Leuke filmpjes.
Voor mijn kijkgevoel is de acceleratie toch aanmerkelijk sneller dan standaard.
Maar wat je zelf ook al aangeeft, het gaat om meer rijplezier, makkelijker oppakken bij lage toeren en minder vlug moeten terugschakelen bij rotondes e.d.
Zelf heb ik al besloten om mijn MJ te laten chippen, maar in mijn geval bij SaVaLi.
Zit ook nog wel in de fiatgarantie, maar als je niet constant het maximale eruit wil halen maak ik me daar geen zorgen om.
Overigens is dat in Nederland toch al praktisch onmogelijk.
Voor mijn kijkgevoel is de acceleratie toch aanmerkelijk sneller dan standaard.
Maar wat je zelf ook al aangeeft, het gaat om meer rijplezier, makkelijker oppakken bij lage toeren en minder vlug moeten terugschakelen bij rotondes e.d.
Zelf heb ik al besloten om mijn MJ te laten chippen, maar in mijn geval bij SaVaLi.
Zit ook nog wel in de fiatgarantie, maar als je niet constant het maximale eruit wil halen maak ik me daar geen zorgen om.
Overigens is dat in Nederland toch al praktisch onmogelijk.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
...en denk erom, de pk's zijn in principe om de topsnelheid te halen en de Nm's zijn voor de (tussen)acceleratiepaco schreef:Als je je pk's niet lekker kwijt kan op het wegdek doordat je geen koppel voldoende hebt, dan heb je niet veel aan al je pk's
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Hierbij mijn video. Acceleratie van 80 naar 140 km/h in 26 seconden. Zonder schakelen in de vijfde versnelling. Jammergenoeg liep de weg vanaf 130 km/h heel gering omhoog.
K3pDzPcK7Eg
Laatste video van Blackjack toont een acceleratietijd van 12 seconden van 100 naar 140. Zelf doe ik dat op de teller in 15 seconden in de vierde versnelling.
Zou graag meer cijfers van alternatieve tuners zien.
K3pDzPcK7Eg
Laatste video van Blackjack toont een acceleratietijd van 12 seconden van 100 naar 140. Zelf doe ik dat op de teller in 15 seconden in de vierde versnelling.
Zou graag meer cijfers van alternatieve tuners zien.
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Zo te horen heb je ook nog een 80 kilo extra ballast in de auto zitten?
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Kun je dat horen? :roll:Roderick schreef:Zo te horen heb je ook nog een 80 kilo extra ballast in de auto zitten?
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Haha... Ik hoor een GO! Als ik mijzelf even in jou verplaats, zie ik het nut er niet van in om dat zelf te zeggen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Als jij je in mij zou kunnen verplaatsen dan zou je het nut er wel van inzienRoderick schreef:Haha... Ik hoor een GO! Als ik mijzelf even in jou verplaats, zie ik het nut er niet van in om dat zelf te zeggen
Ik was het zelf die "go" zei. Heb niemand anders nodig om dat als commando te horen Ik doe het om de toeschouwer aan te geven op welk moment ik vol op het gas ging. Zodoende had je misschien kunnen zien hoe snel een standaard 1.3 op het gas reageert bij 1400 toeren. Onnozel gedacht wellicht (achteraf), bij die toerentallen reageert het spul altijd traag.