FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Evo-Erik »

jpkramer schreef:Het bestand ecoDriveJourney.db staat in een verborgen map, bij mij in c:\gebruikers\{gebruikersnaam}\appdata

Makkelijkste is om je computer te laten zoeken naar ecoDriveJourney.db
Gelukt!!! thnx
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Maarten »

Leuk programma! :-]

Een vraagje: als je nog updates maakt, kun je de grafiek van de trip data dan mee laten schalen als het venster schaalt? En ook de maximize knop actief maken? Dan is de grafiek wat groter en dus beter te lezen. Hoef je minder in te zoomen.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Wesley Abarth »

Bij mij draait hij nu ook echt super :-] , bestaat er al een update van dit super programma?
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Roderick »

Ontopic:
Hij draait, alleen zijn de trip datum's wel anders.. Volgens de data ben ik al sinds 08-08-2008 in bezit van mijn Pevo :D

Ook zie ik maar korte ritjes er tussen staan, niet een afstand die ik inmiddels al 4x heb gereden (Aalsmeer - Leeuwarden of andersom).. de langste trip die ik tegen kom is maar 32km..

Ook zegt de end odometer dat ik tot 481km ben gekomen (en volgens EcoDrive zit ik op 932km)...

Het is volgens mij een prachtig programma wat heel handig is, maar helaas van de ritjes die mij heel interessant lijken (Aalsmeer - Leeuwarden) zie ik niets van terug (ook omdat de datum's en de afstanden niet kloppen.. )

Offtopic:
Heeft iemand enig idee hoe ik bij Ecodrive weer aan die statistieken per ritje kom, deze werden de eerste 5 dagen prachtig aangegeven, maar nu heb je weer z'n compleet overzicht die we allemaal wel kennen..

Ook hier zitten een paar kleine foutjes in, zo staat er bij verbruik; Benzine gebruikt: ...

Dit was de inrij periode van EcoDrive (dus binnen 5 dagen):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Sunrise »

Roderick schreef:Offtopic: Heeft iemand enig idee hoe ik bij Ecodrive weer aan die statistieken per ritje kom, deze werden de eerste 5 dagen prachtig aangegeven, maar nu heb je weer z'n compleet overzicht die we allemaal wel kennen..
:roll: ...volgens mij moet je dan de "schuifjes" in je tijdbalk onderin volledig naar elkaar toeschuiven ~]
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Roderick »

Ja! Dat werkt idd :) alleen krijg je nog steeds niet dat mooie, overzichtelijke "Beste reis" lijstje...

Maar thnx Sunrise, dit is iig iets :)
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Jarnoootje »

zie dit programma nu pas voor het eerst, heel erg leuk! veel beter dan de simpele fiat software. Vanavond maar eens installeren en kijken hoe mijn dagelijkse ritten eruit zien :)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door tonyvandenbroek »

De FIAT TRIP DATA is zeker een leuk proggie. Geweldig gemaakt, en natuurlijk maak ik er ook gebruik van. Eco drive van Fiat is ookleuk, maar deze geeft veel meer info.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door tonyvandenbroek »

uuuuuh, jammer. Nu ik lekker steeds de data uitlees van de USB en het programma FIAT TRIP DATA gebruik, gaan ze bij Fiat een Updat doen aan het programma Eco:)rive. Nu kan ik het database bestand niet meer uitlezen. Net ik gisteren eens lekker door gepoft heb.

Hopelijk heeft de maker hiervan ook een update klaar liggen voor fiatTripData.
Afbeelding
devoloper
Berichten: 8
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 8:16

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door devoloper »

Hallo software developers,

ik heb sinds bijna 2 jaar een Punto Evo en vond het eco-drive systeem wel interessant. Maar minder leuk vond ik dat je de data steeds via internet moet oploaden en dan een belerende evaluatie krijgt van je rijgedrag. Wat ik eigenlijk hoopte was, dat je ook de data kon exporteren naar een file die je in bijv Excel verder kunt manipuleren en evalueren.
In het begin heb ik geprobeerd de datastructuur te doorgronden, maar ben daar niet ver in gekomen. Afgezien van het feit dat per seconde een dataset van 13 bytes in de bin-file weg worden geschreven, heb ik geen verdere structuur kunnen herkennen.
Recentelijk heb ik dit forum gevonden en gezien dat er meerdere data-freaks zich al hiermee hebben bezig gehouden en deels met succes. Zoals Harrie45 die TripdataData heeft geschreven, dat (voor zover ik begrepen heb) de file evalueert die na het oploaden van de tripdata naar internet op de PC wordt weggeschreven.
Maar ik wil eigenlijk de bin-files uitlezen en exporteren naar Excel en heb daarom de vraag of iemand weet hoe de structuur is van de bin-files.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door scoop »

Ik ben "die ander" die zich ermee bezig gehouden heeft (maar afgehaakt, omdat ik geen interesse en tijd meer had om er iets mee te doen). Er is wel 1 iemand geweest die dezelfde poging wilde gaan ondernemen als jij, maar ik heb daar niets meer van vernomen. Ik zelf heb me destijds ook gewoon gericht op de SQLite databases die uiteindelijk op de computer komen te staan, dus kan je niet echt verder helpen. Ik wil wel een keer een poging wagen om te analyseren wat het mogelijk kan zijn. Ik verwacht alleen niet hier veel succes mee te hebben. Aangezien EcoDrive op Adobe Air gebaseerd is (tenminste, dat was het in de tijd dat ik ermee bezig was) kan ik me niet echt voorstellen dat ze een compleet binair formaat gemaakt hebben. Zouden het geserialiseerde objecten of structs kunnen zijn die weggeschreven worden? Het antwoord zit in ieder geval ergens verstopt in de EcoDrive app zelf. Heb je daar al gezocht?
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Phantom »

Mijn auto staat niet in de lijst van fiat ecodrive.
Dus zal ik tripdata ook niet kunnen gebruiken zeker ?.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Wesley Abarth »

Jawel hoor, gewoon de 135pk selecteren, op een oude ecodrive versie. Op de nieuwe werkt trip data namelijk niet.
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door Phantom »

Oke, heb ik gedaan. En ook een stuk gereden.

Maar kan nog niks zien, zal wel even duren staat iets van 5 dagen informatie vergaren......
Gebruikersavatar
SANDER
Junior Stato
Berichten: 307
Lid geworden op: di mei 22, 2007 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: FiatTripData: bekijk de ecoDrive data

Bericht door SANDER »

tonyvandenbroek schreef:uuuuuh, jammer. Nu ik lekker steeds de data uitlees van de USB en het programma FIAT TRIP DATA gebruik, gaan ze bij Fiat een Updat doen aan het programma Eco:)rive. Nu kan ik het database bestand niet meer uitlezen. Net ik gisteren eens lekker door gepoft heb.

Hopelijk heeft de maker hiervan ook een update klaar liggen voor fiatTripData.


Is er al iets bekend? Sinds de update werkt het niet meer ......

Hopelijk kan iemand dit fixen want trip data was een super programma !!!
Sander: De trotse ex-eigenaar van een bij Savali gechipte (145 pk, 240 nm) zwarte GP 1.4 T-jet SPORT

17" Velgen, Blue&me, Cruisecontrol, Zwarte zijknipperlichten, Pipercross luchtfilter.


Inmiddels de trotse eigenaar van een Focus 1.6 ecoboost
Plaats reactie