Aanschaf 1.4 16v Emotion

Plaats reactie
Adriaan
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 20:20

Aanschaf 1.4 16v Emotion

Bericht door Adriaan »

Hallo allemaal,

Zaterdag ga ik kijken bij een GP 1.4 16v. Het betreft deze auto: http://link.marktplaats.nl/553443470" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten die vaak spelen bij deze auto's? En weten jullie toevallig welke uitvoering dit is?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Voor mijzelf had ik alvast de volgende punten genoteerd:
- Dashboardkastje
- Staat v/d lak
- Heeft de auto schade of schade gehad?
- Is de onderhoudshistorie bekend? En zijn de onderhoudsboekjes afgetekend?
- Is er een NAP label bij?
- Is er in de auto gerookt?
- Is de distributieriem al vervangen?
- Bij welk autobedrijf is de auto in onderhoud geweest?
- Hoeveel profiel zit er nog op de banden?
- Wanneer is de laatste onderhoudsbeurt geweest?
- Heeft de auto een climate control? Of een handmatige airco?
- Heeft de auto Blue & me?
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Aanschaf 1.4 16v Emotion

Bericht door DaanozZ »

Op één ding kan ik wel antwoord geven... de auto heeft een gescheiden climate control.
En inderdaad vragen wat er al aan vervangen is, geeft je misschien meer een inzicht van hoe de auto is.
Let eens op de naden van de carrosserie, mijn oude auto had dat linksvoor en heeft waarschijnlijk ooit eens schade gehad.
Hoeft geen probleem te zijn, als het maar goed gerepareerd is. Verder probeerde (heb net een nieuwe auto) ik ook altijd wat van de persoon zelf te weten te komen. Wat op internet staat is openbaar :D Voor de gemoedsrust laten we maar zeggen. Ik ben dan ook een onderzoekend type...

Reden van verkoop vragen, misschien wat standaard maar zo kom je wel steeds meer te weten.
Wat ik zo zie heeft de auto wel een rokerskit aan boord, het bakje in de rechter bekerhouder bij de middenconsole en een sigaretten aansteker in de 12volt aansluiting maar dit zegt niet altijd alles. Blijft een beetje gissen altijd.
Vragen staat vrij en je kan dan ook naar meer interieur foto's vragen. Ze heeft hem inmiddels bijna een jaar op naam staan in ieder geval.
Verder ziet hij er netjes uit, geen smoezelige auto en op het bakje kauwgom na weinig "spulletjes".
Afgaand op haar andere advertenties weet ze wel hoe ze moet verkopen.

Blijf mijn post wijzigen haha :D
Volgens mij.... na wat zoeken staat de auto te koop bij een autoschade bedrijf: Http://www.autoschadeboll.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten minste, dat is het adres waar de foto's zijn gemaakt. Op de rumpsterweg 20 in Bunnik. Hier weer, dat is waar de foto's zijn gemaakt en dat wil niet zeggen dat dit bedrijf deze auto verkoopt. Het geeft je weer meer informatie bij de onderhandelingen.
Als inderdaad blijkt dat deze auto verkocht wordt door dit bedrijf ben ik benieuwd naar de reden voor verkoop. Zoals ik al zei: de foto's zien er goed uit, misschien wel bedrijfsmatig goed(al had ik het stuur wel recht gezet bij interieur foto's). Mocht je in de buurt wonen, gewoon eens lang rijden... misschien staat hij wel op het terrein, je kan om het bedrijf heen lopen en kijken of hij buiten staat.
Gezien het bovenstaande zou ik tijdens een proefrit testen of hij afwijkt in zijn koers.
Wat de verkoop door het bedrijf tegen spreekt: Kauwgum bakje, extra sleutel aan de sleutelring.

Tja, zo probeerde ik altijd zoveel mogelijk te weten te komen over de auto. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Laatst gewijzigd door DaanozZ op wo apr 25, 2012 8:43, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aanschaf 1.4 16v Emotion

Bericht door Bennink »

Is idd een Emotion, dat kun je zien aan de stoelen en de kleur van de onderste delen van dashboard. Als ik zo op het stuur kijk heeft ie inderdaad Blue&Me en automatische (dualzone) airco is standaard op de Emotion. Rokerskit werd volgens mij vroeger standaard geleverd, mijn auto had dat ook, terwijl ik dat nooit heb aangegeven dat ik dat wilde.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Adriaan
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 20:20

Re: Aanschaf 1.4 16v Emotion

Bericht door Adriaan »

Dankjewel allebei voor jullie antwoorden!

Ik zal diegene wel eens een mail sturen met de vraag hoe het kan dat de foto's bij een autoschadebedrijf zijn gemaakt, terwijl de auto zelf geen schade heeft gehad. Helaas kom ik niet zelf uit de buurt, dus kan ik er niet een keer langs rijden ;) Zal ook in ieder geval meer interieur foto's maken.

Zijn er nog technische dingen die spelen bij GP's van dit jaar/type?
Adriaan
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 20:20

Re: Aanschaf 1.4 16v Emotion

Bericht door Adriaan »

Dat werd em niet, waren mij teveel dingen die niet klopten aan zijn verhaal..

O.a. dat de auto van zijn schoonmoeder was, maar vanaf 22 april tot nu al wel zo'n 3800 km extra op de teller stond terwijl ze er nauwelijks mee zou rijden. Ook de bekleding tussen het motorblok en en het dashboard zat los, de onderhoudsboekjes waren niet afgetekend terwijl hij van te voren zei dat dat wel was gebeurd enzovoort.

Bij elkaar teveel dingen die me niet klopten en aangezien ik m'n spaargeld maar 1 keer kan uitgeven, doe ik dat liever aan iets wat ik wel helemaal vertrouw.

Dus als iemand nog suggesties heeft voor een mooie 1.4 16v emotion of sport?
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Re: Aanschaf 1.4 16v Emotion

Bericht door SlippingPenny »

Adriaan schreef:Dat werd em niet, waren mij teveel dingen die niet klopten aan zijn verhaal..

O.a. dat de auto van zijn schoonmoeder was, maar vanaf 22 april tot nu al wel zo'n 3800 km extra op de teller stond terwijl ze er nauwelijks mee zou rijden. Ook de bekleding tussen het motorblok en en het dashboard zat los, de onderhoudsboekjes waren niet afgetekend terwijl hij van te voren zei dat dat wel was gebeurd enzovoort.

Bij elkaar teveel dingen die me niet klopten en aangezien ik m'n spaargeld maar 1 keer kan uitgeven, doe ik dat liever aan iets wat ik wel helemaal vertrouw.

Dus als iemand nog suggesties heeft voor een mooie 1.4 16v emotion of sport?
Adriaan, ik ben één van de beginforumleden, maar reageer al jaren niet meer, ik lees alleen af en toe nog.

Ik heb ook een Emotion-uitvoering en deze wordt as. zaterdag ingeruild bij de dealer.
De mijne is alleen een 3-deurs en in de kleur chemical grey. De auto is van mei 2006.
De huidige kilometerstand is nu net over de 49.000 kilometer. Goed beschouwd is ie pas net ingereden. Ik rijd er gemiddeld zo'n 8.000 kilomter per jaar mee. De meeste tijd gebruik ik de motor. De auto heeft nog nooit een dag of een nacht buiten gestaan. De afgelopen winter heeft ie helemaal niet gereden, vanwege een ongeval met de motorfiets.
Alle onderhoudsboekjes zijn aanwezig. Vorig jaar is de distributieriem vervangen.

Als extra's kan ik noemen:
- 17 inch velgen
- ESP/ASR, hill-holder
- gedeeltelijk neerklapbare achterbank
- achterzijruiten getint
- stootstrips
- achterspoiler en skirts
- instap sierlijsten

Ik heb 'm ingeruild voor EUR 6.000,-. Ik weet natuurlijk niet wat de dealer er straks voor vraagt.
Als je meer wilt weten stuur je me maar een PM.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
Plaats reactie