'Geen media gevonden'

Incure
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 10, 2010 18:30

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Incure »

Ik heb dit probleem net gehad bij mijn Punto Evo. Omdat dit het eerste topic is wat je vindt als je hier in Google op zoekt is plaats ik de oplossing even hier in de Grande Punto sectie.

Ik heb een 2.5" harde schijf van 320GB aan proberen te sluiten. Deze herkende hij niet en daarna las hij zelfs geen enkel USB stickje meer die het daarvoor nog wel deden. Omdat de zekeringen op nogal lastige plaatsen zitten is het eenvoudiger even de - spanning van de accu te halen. Hoe je dit moet doen staat goed uitgelegd in de handleiding. De - spanning van de accu moet je volgens handleiding tevens los halen als je auto langere tijd niet gebruikt. Het is daarom zeer eenvoudig om te doen.

Nadat je - spanning er weer op heb gezet, zal de mediabibliotheek van Blue&Me gewist zijn waardoor deze het weer zal doen. Let op dat je tevens je datum, tijd en audioinstellingen (maar niet de radiovoorkeuze zenders) kwijt bent. Deze moet je dus opnieuw invoeren. Ook zul je je tripgegevens (A en B) kwijtraken.
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 85 Dynamic - 5 deurs
Gebruikersavatar
Cyclops
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: ma jun 07, 2010 21:13

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Cyclops »

Ook mijn net afgeleverde Pevo heeft dit probleem regelmatig.
Nieuwe USB stick van 8GB, FAT32 geformatteerd en muziek in mappen.
Alle leestekens zoals !@#$%^() uit de bestandsnamen gehaald.
Stick zit in het USB slot, ik start de auto, druk op media: "Geen media resources gevonden"
Stick eruit en er weer in terwijl de motor loopt en soms doet hij het dan weer, maar soms ook niet. Het is net Windows...
Dealer op de hoogte gebracht, afwachten maar.
JTDM85 - 5D - Crossover Black - Blue & Me - Dynamic Plus - Stuurwiel & Versnellingspook Leder - Middenarmsteun & Lendesteun - Electrische Ramen Achter - 3e Hoofdsteun - Achterspoiler - 17" 434 Smoke
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Bennink »

Is niet alleen de bestandsnaam, maar ook de ID3 tags he?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Giovanni Tutore »

Maar blijf het eens met a la Windows. Heb zelf nu die JVC en de ß kan die niet weergeven, maar hij pingelt wel lekker verder -]
Gebruikersavatar
Cyclops
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: ma jun 07, 2010 21:13

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Cyclops »

Met de tags geen problemen, die geeft hij gewoon weer, met of zonder leestekens. Anders zou het nooit doen, en niet af en toe....
JTDM85 - 5D - Crossover Black - Blue & Me - Dynamic Plus - Stuurwiel & Versnellingspook Leder - Middenarmsteun & Lendesteun - Electrische Ramen Achter - 3e Hoofdsteun - Achterspoiler - 17" 434 Smoke
Gebruikersavatar
Nick85
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 20, 2009 18:38
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Nick85 »

Ik doe het als volgt al GEEN MEDIA GEVONDEN word aangegeven. Even stickje uit de auto halen. Vervolgens een nieuwe map plaatsen op de stick. Terug plaatsen in auto en dan word er een nieuwe media bibliotheek aan gemaakt. Probleem is dan verholpen
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet sport 5drs Exotica Red
Site met foto's www.nickmeuwissen.nl
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door RaydeJee »

Gisteren had ik dit ook ineens. Wil je van radio naar mediaplayer gaan: Geen media gevonden. Stick erin en eruit, op media drukken. Dan lijkt hij het niet te doen en verschijnt radio kort in beeld. Maar dan schakelt hij toch over ineens.
Windows he. :roll:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Sunrise »

:shock: ...begin te denken dat het aan de software versie van B&M ligt. Heb zelluf nog nooit een update gedaan en heb geloof ik 5.1/5.2 nu. Geen enkel probleem in ruim 11/2 jaar... Van 5.4 heb ik al van verschillende kanten gehoord dat hier toch wel problemen mee kunnen zijn.
Hopelijk komt er dan snel weer een update met wat minder fouten dan nu ~]
Gebruikersavatar
Ben_91
Nuovo Arrivato
Berichten: 103
Lid geworden op: za aug 22, 2009 19:13
Locatie: Obbicht

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door Ben_91 »

Hier is nu ook iets raars.
Een hele tijd afgewisseld tussen een ipod en een usb stik.
En nu doet ineens alleen de ipod het nog.

Als ik iets zeg van 'willekeurig' of 'play' dan zegt ie, commando niet beschikbaar.
Er staat niks van no source available...

Iemand een idee, erin en eruit, nieuwe map maken en opnieuw starten helpt niet...
GP 1.4 8v NeroBianco | Glory White | 16" Lichtmetaal | Achterspoiler + Zijskirts | Sky-Dome | Zwarte Spiegels | Blue&Me |
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door DaanozZ »

Zeer irritant... Ik heb dit dus ook al vanaf het begin. Na een paar keer rijden doet hij het gewoon niet meer. Dan wordt er eerst gezegd: Media bibliotheek wordt opgebouwd. En als je hem eruit haalt en erin steekt zegt hij/ze/het "Geen media" ookal zit hij erin...
Word hier wel een beetje gek van hoor, zoiets hoort toch gewoon te werken?
elfdutch
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 13:14

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door elfdutch »

Sinds vandaag werkt mijn B&M niet meer.
Ik zie tijdens het starten wel dat hij mijn telefoon herkent.
Ook zie ik op mijn navigatie dat deze verbonden is met B&M.

Ik kan echter geen muziek meer luisteren via usb, als ik op de Media knop druk verschijnt alleen de aux aansluiting.
Ook scrollen via het stuur tussen navigatie, media en telefoon gaat niet meer. Kan dus niet meer bellen nu want het telefoonboek is niet te benaderen.
Ook de voicecontrol werkt niet meer.

Mijn vraag : als ik het systeem zou laten resetten, ben ik dan ook meteen mijn Savali tuning kwijt? Of loopt dit via een hele andere software?

Groeten,
Elfdutch
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door tonyvandenbroek »

Als B&M werkt, dan is je USB corrupt, of ID3 tags die niet goed zijn.
Hier hetzelfde gehad. Mijn 16GB USB hield er spontaan mee op. Na er een 8GB Fat geformateerde USB in te steken deed alles het weer perfect.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door alfawiel »

Je Tuning loopt geen gevaar als je het B&M reset. Dat zit in een andere computer.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
elfdutch
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 13:14

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door elfdutch »

tonyvandenbroek schreef:Als B&M werkt, dan is je USB corrupt, of ID3 tags die niet goed zijn.
Hier hetzelfde gehad. Mijn 16GB USB hield er spontaan mee op. Na er een 8GB Fat geformateerde USB in te steken deed alles het weer perfect.
Maar via m'n stuur kan ik ook de telefoon niet meer bereiken.
Ook de voice control werkt niet.

Dan lijkt het me niet een corrupte usb toch?
elfdutch
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 13:14

Re: 'Geen media gevonden'

Bericht door elfdutch »

alfawiel schreef:Je Tuning loopt geen gevaar als je het B&M reset. Dat zit in een andere computer.
bedankt voor de info!
Plaats reactie