Geur van benzine in de GP

Wesgeval
Berichten: 9
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 20:02

Geur van benzine in de GP

Bericht door Wesgeval »

Ik ben nu al 4 maanden een trotse eigenaar van mijn GP uit 2008, echter heb ik nu alleen heel vaak last van een benzinegeur in de auto (55k aan km's gelopen). Dit kan zijn tijdens het rijden, of bij het starten met een warme motor, het is niet een constant probleem, het kan ineens een paar dagen over zijn en dan ineens weer opduiken. De garage (Fiatdealer) zit met zijn handen in het haar, want die weten niet waar dit vandaan komt. De laatste keer dat ik mijn auto heb wegbracht (4e keer voor dit probleem) hebben ze het interieurfilter en de aircofilter vervangen. Deze zou namelijk valse lucht hebben aangezogen en hierdoor kon er wel is een vreemde geur naar binnen komen. Vreemd is de benzinegeur echter niet, deze kan je niet missen. Er is namelijk maar een klein lek voor nodig, om heel de auto te laten stinken naar de benzine.

Echter is mijn vraag nu aan jullie, wat kan dit zijn en hoe moet ik hiermee omgaan? Ik heb namelijk net te horen gekregen van de garage dat deze niet meer naar de auto gaat kijken, omdat er niks aan de hand moet zijn. Ik kreeg ( even tussendoor ) wel op mijn kop van de garage, dat ik mijn auto af en toe te hard op zijn staart trap en daar is de auto niet voor gemaakt. Ik rij 100km per dag met mijn auto en af en toe rij ik wat steviger. Dit doe ik alleen als de auto warm is. Dit mocht niet van de garage, anders kon ik wel is mijn motor in de soep draaien. Maargoed terugkomend dat er volgends de garage niets aan de hand moest zijn, hierop gaf ik als antwoord: "maar ik als gebruiker heb hier last van." Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Waarop de garage terug antwoorde, rijdt u s'ochtends achteruit want dan kunnen de uitlaatgassen wel is naar binnen komen. Waarop ik antwoorde: Ik weet toch wel het verschil tussen een uitlaatgas en een benzinegeur?

Zoals jullie wellicht merken, zit ik een beetje met mijn handen in het haar. Ik ben erg tevreden met mijn GP, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet komen,

Alvast bedankt
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Deantjuh »

Van wat ik af en toe hoor kan het zijn dat je een poreuze benzineslang hebt of iets dergelijks.
Precies kan ik je niet vertellen, waarschijnlijk kan een ander forum lid dit wel.
Over hard doortrappen en je motor in de soep, dat is de grootste onzin ooit. Als je motor warm is en je oliepijl is voldoende dan is de kans klein de je je motor kapot gegaan. Behalve als jij met doortrappen constant 5000/6000 rpm. Dan kan je blok overhotten etc.
Tevens als je gerantie hebt is t volgens mij de plicht van de dealer dit uittezoeken.
Mvg,
Dean
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Rik »

Rij je met origineel luchtfilter of een open luchtfilter?

Je hebt de kans dat er een kleine hoeveelheid benzine ergens is gelekt, wat je kan gaan ruiken via een slang of een interieurfilter, met een openluchtfilter heb ik hetzelfde gehad, mijn oplossing was de dunne slang die wél aan het originele filter zit maar niet aan het open luchtfilter gekoppeld kan worden om te leiden naar een andere plek, waar de damp niet heen gaat (in mijn geval achter de accu)
Wesgeval
Berichten: 9
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 20:02

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Wesgeval »

@Rik, ik rij momenteel met een orginele luchtfilter
Gebruikersavatar
stef kenens
Nuovo Arrivato
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 18:46
Locatie: Wassenaar

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door stef kenens »

Carter ontluchtingsslang is lek....
GP 1.4 8v NeroBianco | Glory White | 16" Lichtmetaal | Achterspoiler + Zijskirts | Sky-Dome | Zwarte Spiegels | Blue&Me | en ook nog een Panda Mambo Yellow
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Phantom »

Bij de seicento sporting abarth van mijn vriendin was de benzinetank lek door roest, maar een klein beetje.

Hierdoor was er ook af en toe benzine lucht te ruiken.

Al kan het waarschijnlijk geen roest zijn met zo'n nieuwe auto, maar wie weet.

Misschien een aansluiting van de benzine leidingen, of de aansluiting van de vlotter in de benzine tank ( als er nog een vlotter inzit ).

kan idd van alles zijn.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door paco »

Rik schreef:Rij je met origineel luchtfilter of een open luchtfilter?

Je hebt de kans dat er een kleine hoeveelheid benzine ergens is gelekt, wat je kan gaan ruiken via een slang of een interieurfilter, met een openluchtfilter heb ik hetzelfde gehad, mijn oplossing was de dunne slang die wél aan het originele filter zit maar niet aan het open luchtfilter gekoppeld kan worden om te leiden naar een andere plek, waar de damp niet heen gaat (in mijn geval achter de accu)
Benzine damp laten ontsnappen bij je accu ??? Lijkt mij nou geen handige plaats :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door OlafH »

Phantom schreef:Bij de seicento sporting abarth van mijn vriendin was de benzinetank lek door roest, maar een klein beetje.

Hierdoor was er ook af en toe benzine lucht te ruiken.

Al kan het waarschijnlijk geen roest zijn met zo'n nieuwe auto, maar wie weet.

Misschien een aansluiting van de benzine leidingen, of de aansluiting van de vlotter in de benzine tank ( als er nog een vlotter inzit ).

kan idd van alles zijn.
Dat was inderdaad een bekende kwaal bij cinquecento's en seicento's. Als ik me goed herinner moest de achteras er onderuit om de tank te kunnen verwisselen. Is bij de cinq nog een terugroepactie voor geweest en bij de seic maken ze weer dezelfde fout... :roll:
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Phantom »

Wel bij de seicento hoefde de achteras er niet onder vandaag.

tenminste een vriend van mij heeft de tank vervangen, en die had het daar niet over.
Wesgeval
Berichten: 9
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 20:02

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Wesgeval »

De benzinegeur is weer teruggekomen in de auto, na hem weg te hebben gebracht voor de 4e keer. Hierop heb ik de garage gebeld en deze willen mijn auto niet meer zien of nakijken. Dit terwijl mijn auto nog twee maanden bovaggarantie heeft. De auto is in orde volgens de garage. Toen ik het voorstel deed of de garage mijn auto wilde terugnemen, kreeg ik een bod van 5000 euro. Dit terwijl ik 4 maanden geleden de auto voor 8000 euro heb gekocht! Dit geeft voor mij dus aan dat er meer aan de hand is en dat het waarschijnlijk te duur is om te maken.
De garage werd zelfs persoonlijk en ik heb hierdoor besloten om rechtsbijstand in te schakelen. Deze gaven al gelijk aan dat ik in mijn recht sta. De auto functioneert niet naar behoren en hierdoor is de garage verplicht de auto terug te nemen voor het bedrag waarvoor deze is aangeschaft.

Ik hou jullie op de hoogte, maar dit had ik nooit van een merkdealer verwacht! Ben diep teleurgesteld!
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door paco »

wat een verhaal zeg :evil: ik wens je heel veel succes ,en hoop dat er snel een oplossing komt voor je ! Gelukkig zijn de meeste dealers niet zo :wink:
Afbeelding
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Deantjuh »

Altijd handig rechtsbijstand!
Jammer dat dit het geval is, voor je.. Laat je ervaring niet de pret bederven en ik zou zeggen haal een punto bij een andere garage die wel bereid is met jou mee te denken en te helpen.
Tis gewoon helaas een pech geval. Maar koop je auto wel weer gewoon bij een bovag garage! :D
Maar het kan geluk na ongeluk worden.
"Kameraad kocht een Harly Davidson Fatbob, deze willen importeren bleek dat alles aan de motor niet klopte, alle nummers van blok etc. Hij heeft deze nog terug kunnen ruilen voor zijn geld (in duitsland). 2 weken later vindt hij nog een examplaar, minder gelopen en voor iets minder geld dan hij eerst betaald had. Wat blijkt, de harley wat hij nu heeft perfect rijdt en alles klopt."

Dean
Afbeelding
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Phantom »

Das echt balen zeg, ik heb ook de nodige slechte ervaringen met dealers.

Helaas was mijn dealer van vertrouwen overgenomen, en moest ik dus en andere zoeken.

En heb er 1 tje gevonden, sindsdien altijd tevereden geweest.

Ik zou in elk geval de auto niet de schuld geven, want ik durf te wedden dat je dit met elke auto bij die dealer had gehad.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Señor Sjon »

stef kenens schreef:Carter ontluchtingsslang is lek....
Dit dus.

Hebben ze dit al gecontroleerd? Mijn vorige werkgever had mij gestraft met een Opel Corsa 1.2 en die had dat euvel al na 30k km en anderhalf jaar oud. Was een bekende kwaal van die bak tot mijn verbazing.

Maar ik heb dit ook gehad in een Volvo 850 en dan wordt vooral bij langzaam rijden of verkeerde winddruk de lucht van het carter in je ventilatiesysteem geblazen. Is een reparatie van bijna niets, gewoon een slangetje vervangen. Hebben ze dat nou al geprobeerd?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Wesgeval
Berichten: 9
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 20:02

Re: Geur van benzine in de GP

Bericht door Wesgeval »

Dit dus.

Hebben ze dit al gecontroleerd? Mijn vorige werkgever had mij gestraft met een Opel Corsa 1.2 en die had dat euvel al na 30k km en anderhalf jaar oud. Was een bekende kwaal van die bak tot mijn verbazing.

Maar ik heb dit ook gehad in een Volvo 850 en dan wordt vooral bij langzaam rijden of verkeerde winddruk de lucht van het carter in je ventilatiesysteem geblazen. Is een reparatie van bijna niets, gewoon een slangetje vervangen. Hebben ze dat nou al geprobeerd?
Ik kan niks meer met de garage, ze willen mijn auto niet meer zien. Ook niet als hij dadelijk nog een onderhoudsbeurt nodig heeft. Die auto is goed en daar moet ik het vanaf nu maar mee doen. Ik heb ondertussen ook al een melding gemaakt bij de Bovag zelf. Deze gaan nu meekijken in het juridischproces. De dealer is namelijk verplicht mijn auto terug te nemen, tijdens de garantie. Maar zoals eerder aangegeven, ik geef de auto zeer zeker niet de schuld. Ik ben zeer tevreden of mijn GP en de volgende gaat ook weer een GP worden, alleen met meer pk's. Ik vind 60 PK toch wel weinig ;).

Ik hou jullie weer op de hoogte als ik wat weet!
Plaats reactie