Automatische airco uit?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Automatische airco uit?

Bericht door OlafH »

Even een vraag over de automatische airco (dual zone Pevo). Volgens het boekje zou de airco automatisch moeten afslaan als deze niet nodig is. Dit heb ik echter nog nooit zien gebeuren (of voelen gebeuren), als hij op "full auto" staat blijft het airco lampje altijd branden, tenzij ik deze handmatig uitschakel. Is de airco bij een van jullie wel eens uitgegaan omdat de buitenlucht fris genoeg was?

Overigens heb ik minimaal op de laatste 5 auto's die ik had automatische airco gehad en bij geen van allen heb ik ooit de airco zien uitgaan.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Automatische airco uit?

Bericht door paco »

Bij mij is het zo dat als hij de juiste temp heeft bereikt hij wel aan blijft maar heel zacht gaat blazen en het zo op de juiste temp houd :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Automatische airco uit?

Bericht door tonyvandenbroek »

klopt, en als het kouder wordt dan 3 graden schakelt de pomp uit. Je ziet dan geen sneeuwvlok meer in het display va de airco.
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Automatische airco uit?

Bericht door paco »

als het lampje niet brand dan is het systeem uit !
Afbeelding
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Automatische airco uit?

Bericht door OlafH »

tonyvandenbroek schreef:klopt, en als het kouder wordt dan 3 graden schakelt de pomp uit. Je ziet dan geen sneeuwvlok meer in het display va de airco.
Precies, dat zou ik ook denken. Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, zelfs niet met -15. Sneeuwvlok en lampje zijn altijd aan. Zoals bij alle auto's van verschillende merken tot nu toe.

Overigens kun je vrij makkelijk voelen of de pomp aanstaat of niet aan de droogte van de lucht.
MarcW
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: do dec 22, 2011 14:19
Locatie: Zeeland

Re: Automatische airco uit?

Bericht door MarcW »

Heb 2 Seats gehad en daar ging onder de 5 graden de airco uit. Dus geen sneeuwvlok op het display.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Automatische airco uit?

Bericht door paco »

eigenlijk is dat niet zo handig ,juist in de winter bij regen en zo tussen de 1 en de 5 graden heb je last van beslagen ramen ! In de zomer vind ik het lekkerder om met de ramen open te rijden dan met een gesloten airco auto te rijden . Ik gebruik hem echt alleen als de boel beslagen is ! ( als je ouder wordt beslaat hij niet zo vaak meer :mrgreen: )
Afbeelding
Plaats reactie