Verbruik GP multijet

Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Rob84 »

Das echt niet best, ik heb afgelopen week met 40liter z'n 903km kunnen rijden. Veel snelweg en provinciale weg met zo tussen de 80 en 130km/h op de TomTom. Maar ik heb er wel al 40k op staan inmiddels.
I've joined the dark side...
Black
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: di aug 26, 2008 21:33

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Black »

Rob84 schreef:Das echt niet best, ik heb afgelopen week met 40liter z'n 903km kunnen rijden. Veel snelweg en provinciale weg met zo tussen de 80 en 130km/h op de TomTom. Maar ik heb er wel al 40k op staan inmiddels.
Hoe moet je daar voor rijden om aan zo'n verbruik te komen???

Daar ik ik alleen maar van dromen :) Mijn alfa 156 1.9 JTD was zuiniger met dezelfde rijstijl... Misschien ligt het aan het verschil in cc's?
Grande Punto Sport 1.3 Multijet 90 HP
Crossover Black, Privacy windows, blue & me, dual zone climate control, KW suspension, Fiat subwoofer,...
Gebruikersavatar
berto
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 23:41

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door berto »

Ik heb met mijn 120 pk M-Jet de laatste 1600 km een verbruik gehaald van 1 op 16.2.
Dit zijn redelijk veel (snelle) snelweg kilometers, zo tussen de 120 en 150 km/u, met zo nu en dan de bekende file's.
De kilometerstand van mijn auto is nu +/- 36500 km. Ik merk wel dat de auto steeds zuiniger omspringt met het gouden goedje. hoop op nog wat betere waarden! ~~
Grande Punto 120 PK MultiJet Emotion 5 deurs, 16" 17 spaaks, A-spoiler, Xtra getinte a-ramen, Merenque outside, Beige inside...
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Rob84 »

Black schreef:
Rob84 schreef:Das echt niet best, ik heb afgelopen week met 40liter z'n 903km kunnen rijden. Veel snelweg en provinciale weg met zo tussen de 80 en 130km/h op de TomTom. Maar ik heb er wel al 40k op staan inmiddels.
Hoe moet je daar voor rijden om aan zo'n verbruik te komen???

Daar ik ik alleen maar van dromen :) Mijn alfa 156 1.9 JTD was zuiniger met dezelfde rijstijl... Misschien ligt het aan het verschil in cc's?
Ik heb een redelijk normale rijstijl, maar altijd wel 10km harder op de teller dan staat aangegeven.
Maar ik heb mijn airco alleen in de zomer aan, dat scheeld ook 10-15% Maar dat komt natuurlijk ook doordat ik een semi automatische airco heb ;)
I've joined the dark side...
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door DigitalPunk »

Ik rij elke dag 160 km woon-werk waarvan een groot gedeelte filerijden is. Als ik eenmaal vrij baan heb trap ik hem wel goed door :twisted:
Heb het met rustig en sportief rijden geprobeerd, maar kom altijd uit tussen de 5.5 en 5.8 liter per 100 km. Dat vind ik netjes voor een 1.9 Multijet.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Junior Stato
Berichten: 396
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Carlo Abarth »

Laatste tank: 590 km met 39 liter, 1 op 15,1 dus. Wel een record voor mij. En dat zelf inclusief een stukje op topsnelheid en verder vlot doorrijden.

Vanmorgen getankt en mijn best gedaan, mijn (redelijk kloppende) dagteller staat nu op 1 op 17,4 gemiddeld. Benieuwd hoe lang ik dat nog vol hou, haha.
Black
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: di aug 26, 2008 21:33

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Black »

Onder de 6,2 l/100km krijg ik mijn punto nooit! :( Echt wel erg voor 1245 cc...
Grande Punto Sport 1.3 Multijet 90 HP
Crossover Black, Privacy windows, blue & me, dual zone climate control, KW suspension, Fiat subwoofer,...
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Joland »

De afgelopen 300 km (van de 350 die nu op de klok staan :-] ) gemiddeld 4,7 l / 100 km. Vanmorgen eco-drive geinstalleerd, eens kijken of t nog veel zuiniger kan.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
Black
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: di aug 26, 2008 21:33

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Black »

Ecodrive zegt een score van 59 en 6,6l/100 km gemiddeld...
Grande Punto Sport 1.3 Multijet 90 HP
Crossover Black, Privacy windows, blue & me, dual zone climate control, KW suspension, Fiat subwoofer,...
Gebruikersavatar
Uiercreme
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 12, 2008 21:24

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Uiercreme »

Black schreef:Onder de 6,2 l/100km krijg ik mijn punto nooit! :( Echt wel erg voor 1245 cc...
Veralgemeen aub niet. Het is echt wel uwe GP waar iets aan is. Iedereen wat een reactie neerzet zit onder de 5l verbruik. De multijet 90 HP zijn zeer gunstig in verbruik en ik persoonlijk zou geen andere meer willen naargelang prestatie/verbruik/taxen (Belgie). Ik zou als ik u was eens bij een dealer gaan en hem laten nakijken en wijs hem erop dat de verbuiken zoals in je manuals staan helemaal niet overeenkompen. 0.5l verschil zal hij niets doen maar 2 a 3 l verschil is iets anders. Veel succes ermee en hopelijk lossen ze het voor je op.
:wink:
GP - 1.3Mjet - 5 deurs - 90 HP - Jungle Grey - ferrari Styled

http://www.rewards1.com/index.php?referrer_id=499105
Black
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: di aug 26, 2008 21:33

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Black »

Als ik niet op de autostrade kom zit ik ook op een 5 litertjes...

Maar ik rij elke dag 45 km autostrade steeds mooi constant aan 140 en dan zuipt de punto wel goed... 6,5 à 7,0 liter/100 km.
Grande Punto Sport 1.3 Multijet 90 HP
Crossover Black, Privacy windows, blue & me, dual zone climate control, KW suspension, Fiat subwoofer,...
Black
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: di aug 26, 2008 21:33

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Black »

Huidig verbruik op de boordcomputer = 7,7L/100 km (en die zit er meestal niet ver naast... ) en dat met bijna 34.000 km op de teller, dus hij is wel degelijk ingereden....
Grande Punto Sport 1.3 Multijet 90 HP
Crossover Black, Privacy windows, blue & me, dual zone climate control, KW suspension, Fiat subwoofer,...
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Richard20 »

Van de week een stuk 60 gereden in zijn 5 Verbruik 5,4/100 60 in zijn 4 verbruik 3,3/100

En daarna een stuk 90 gereden in zijn 5 Verbruik 2,9/100


verbruik 130km/h 5,9/100


Ik vind het verbruik nog al opvallend, en merk dat je niet te snel moet doorschakelen
Er zit nu nog +-17 liter in de tank en ik kan nog 494km rijden -] niet slecht al zeg ik zelf

45 liter zou +- 1300km zijn
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door OlafH »

Dat zijn ook mijn ervaringen. In de stad en op binnenwegen erg zuinig, op de snelweg niet. Vind ik echt tegenvallen, want langzamer dan 130 rijdt ik meestal niet op de snelweg (is ook te zien aan mijn gemiddelde verbruik).
Uiercreme schreef:
Veralgemeen aub niet. Het is echt wel uwe GP waar iets aan is. Iedereen wat een reactie neerzet zit onder de 5l verbruik. De multijet 90 HP zijn zeer gunstig in verbruik en ik persoonlijk zou geen andere meer willen naargelang prestatie/verbruik/taxen (Belgie). Ik zou als ik u was eens bij een dealer gaan en hem laten nakijken en wijs hem erop dat de verbuiken zoals in je manuals staan helemaal niet overeenkompen. 0.5l verschil zal hij niets doen maar 2 a 3 l verschil is iets anders. Veel succes ermee en hopelijk lossen ze het voor je op.
:wink:
Dit is dus ook mijn ervaring: slurpen op de snelweg. En er is niets met mijn GP...
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Verbruik GP multijet

Bericht door Thegroov »

Ook mijn ervaring.
Bij 60 in z'n 4 in de stad, als het warmer dan 18 graden is haal ik met gemak 1 op 30 tot 1 op 40.
Bij 90 ongeveer 1 op 28, bij 110 ongeveer 1 op 25 bij 130 ongeveer 1 op 18.

Zolang je als een krant rijdt gaat het prima, geef je wat meer gas, dan gaat hij verbruiken. Maar het is nog altijd kwa kosten ongeveer de helft van mijn vorige auto, dus wil ik niet klagen. Maar je bent snel verwend met het gunstige verbruik.

Op de snelweg probeer ik hem gewoon op 120 kmh op de cruisecontrol te houden, dan is het verbruik net nog leuk (leuk is voor mij: zuiniger dan 1 op 20).

heRvQgy4Wos
Plaats reactie