Hoeveel mensen zijn het niet eens geworden bij de dealer?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
MaJo
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za mar 11, 2006 14:07
Contacteer:

Hoeveel mensen zijn het niet eens geworden bij de dealer?

Bericht door MaJo »

Hoeveel mensen zijn het niet eens geworden bij de onderhandeling met de dealer? En was dat met of zonder inruil?

Waren we benieuwd naar :D
Ypenburg is dichterbij dan u denkt!
joedelta

Bericht door joedelta »

misschien een poll van maken?

Ik had weer eens geen problemen bij mijn dealer....dus de zaak was zo rond.
MaJo
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za mar 11, 2006 14:07
Contacteer:

Bericht door MaJo »

Ja, een Poll zou kunnen, maar omdat de antwoorden nogal kunnen verschillen en er vaak toch uitleg bijkomt, is een select aantal antwoorden moeilijk te maken. Elke deal is weer specifiek zeg maar :wink:
Ypenburg is dichterbij dan u denkt!
joedelta

Bericht door joedelta »

MaJo schreef:Ja, een Poll zou kunnen, maar omdat de antwoorden nogal kunnen verschillen en er vaak toch uitleg bijkomt, is een select aantal antwoorden moeilijk te maken. Elke deal is weer specifiek zeg maar :wink:
da's waar...:roll:

ik ben in de luxe positie van een jarenlange zeer goede verstandhouding met mijn FIAT-dealer, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, zeker niet voor de mensen die nog geen FIAT/Alfa/Lancia rijden. :D
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Ik kreeg bij dealer 1 van Fiat Falco Zuid-Oost niks in eerste instantie, aangezien ik lease moest hij eerst een aantal dingen uitzoeken. Hier kreeg ik later nog bericht van dat ik terwaarde van 1% van de kale autoprijs korting kon krijgen. Dit komt neer op 130euro.

Bij dealer 2 van Fiat Falco Purmerend, kreeg ik tijdens het opstellen van de offerte gelijk korting, namelijk het uitlaatsierstuk ter waarde van 78 euro. Tevens ging hij nog verder uitzoeken hoe het zat met mijn leasemaatschappij. Hier kreeg ik binnen een dag antwoord op dat ik nog iets kon uitzoeken voor 35euro. Dan zou ik ook op die 1% komen, net zoals wat de andere dealer me had toegezegd. Dit is dus standaard.

Natuurlijk ben ik een Nederlander, dus iets uitgekozen wat geen 35euro was maar 95euro met de belofte dat als hij hier mee akkoord ging dat ik hem dan ook bij hem ging kopen. Geen probleem en de deal was rond.

Dus uiteindelijk ongeveer 170euro korting gekregen.

Mocht je particulier kopen kan je meestal nog wel meer korting krijgen, maar aangezien ik lease ging dit niet op. Mijn leasemaatschappij heeft namelijk al afspraken over: Afleverkosten, verwijderingsbijdrage, leges, volle tank, mattenset en metallic lak. Deze zijn namelijk gratis. Als je dit bijelkaar op telt heb ik dus een hoop korting gekregen.
Laatst gewijzigd door funk4life op do apr 06, 2006 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

als je hem zelf koopt ( niet least ) dan zijn de afleveringskosten 650 euro
dat is niet mis (was vroeger 600 gulden of zo) máááár zegt de verkoper is wel inclusief een orginele mattenset en een halve tank + de legeskosten en op naam zetten
in de folder staat 450 euro afleverkosten.
waarschijnlijk zullen het dus dure matten zijn hahaha.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

hannes schreef:als je hem zelf koopt ( niet least ) dan zijn de afleveringskosten 650 euro
dat is niet mis (was vroeger 600 gulden of zo) máááár zegt de verkoper is wel inclusief een orginele mattenset en een halve tank + de legeskosten en op naam zetten
in de folder staat 450 euro afleverkosten.
waarschijnlijk zullen het dus dure matten zijn hahaha.
Dure dealer... hier krijg je een volle tank. ;)
hier:
? 460,- aflevering
? 47,25 leges+kenteken
? 45,- verwijderingsbijdrage
? 95.- volle tank + matten
? 647,25 totaal

Dat is zeg maar een stuk onderhandelingsruimte. :P
Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

Bericht door il padrino »

Bij mijn dealer "Falco Beverwijk"

Afleverkosten 675,00

Inc.

-Volle tank
-Mattenset
-Lakstift
-Reserve lampjes
-Gevaren driehoek (Is verplicht volgens de wet,want ik vroeg waarom ik bij een nieuwe auto een gevaren driehoek nodig had)
-Kenteken verwijderingsbijdrage enz.

Ik kon particulier 5 % korting krijgen zonder inruil. (bij diverse dealers)
Is toch gauw een 700 euro.
Maar toch maar ingeruild want een auto particulier verkopen tot een 4000 euro gaat nog wel maar daar boven wordt het toch wel moeilijk denk.

Maar na 2 weken toch bij falco tot de beste deal gekomen.
Ook nog luxe kenteken platen gekregen.
:D

Groetjes DV
Fransman
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di mar 14, 2006 18:13

Bericht door Fransman »

dolcevita schreef:Bij mijn dealer "Falco Beverwijk"

Maar na 2 weken toch bij falco tot de beste deal gekomen.
Ook nog luxe kenteken platen gekregen.
:D

Groetjes DV

Hoe zien luxe kentekenplaten eruit?? :roll:
Gebruikersavatar
il padrino
Nuovo Arrivato
Berichten: 101
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 9:20
Locatie: Beverwijk

Bericht door il padrino »

Dat zijn die plaaten met opgelgde letters ipv gedrukte letters.

Groeten DV
Lingotto
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: di apr 04, 2006 20:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Lingotto »

ik ben bij 3 dealers geweest fivan (blijdorp/rdam) en de beer (rdam) en huiden (gouda). met huiden was helemaal niet te onderhandelen vond ik. verkoper haalde nog speciaal een factuur uit een map om te laten zien wat voor korting zij bij de inkoop van een auto kregen (8%). de beer en fivan waren redelijker. tussen fivan en huiden zat een verschil van 400 euro en bij de offerte van fivan zat zelfs een middenarmsteun extra als optie (165 euro). uiteindelijk is het dus fivan geworden. in totaal is er 10% korting afgegaan.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Lingotto schreef:ik ben bij 3 dealers geweest fivan (blijdorp/rdam) en de beer (rdam) en huiden (gouda). met huiden was helemaal niet te onderhandelen vond ik. verkoper haalde nog speciaal een factuur uit een map om te laten zien wat voor korting zij bij de inkoop van een auto kregen (8%). de beer en fivan waren redelijker. tussen fivan en huiden zat een verschil van 400 euro en bij de offerte van fivan zat zelfs een middenarmsteun extra als optie (165 euro). uiteindelijk is het dus fivan geworden. in totaal is er 10% korting afgegaan.
Op welke motor/uitvoering?
lease/prive?
Lingotto
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: di apr 04, 2006 20:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Lingotto »

sportsound-plus 1.4 16 v prive
Siegfried
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 22:40
Locatie: Drachten

Bericht door Siegfried »

Ik ben er (gelukkig) wel uitgekomen met de dealer, maar er zit nogal wat verschil tussen qua inruil. Bij m'n huidige dealer kreeg ik 1500 euro minder voor m'n sportsound (mk2) dan bij de dealer waar ik uiteindelijk m'n GP heb gekocht!

Vond het verschil echt belachelijk veel. Ik was zelf eerst van plan om geen GP meer te kopen, omdat ik te weinig voor mijn eigen auto kon krijgen.

Shoppen bij verschillende dealers kan soms lonen!
GP Edizione
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 07, 2006 11:51

Bericht door GP Edizione »

Weet je wat een beetje jammer is van al dat geshop. Weet je dat niet? echt niet???
Je komt jezelf altijd een keer weer tegen.
voorbeeld:
Een normaal iemand heeft wel wat anders te doen dan een paar dagen besteden aan shoppen (lijken wel een paar vrouwen op zoek naar een paar laarzen). Tijd is geld zeg ik altijd. Een paar dagen kost mij al een hoop geld.
Stel ik krijg bij dealer A een korting en ga een beetje onderhandelen met de verkoper en ik gun de verkoper de order. Als hij zijn best gedaan heeft. Ik koop dan de auto bij dit bedrijf en ik zal je vertellen waarom;
a het scheelt mij een hoop vrije tijd. vrije dag is heilig.
b ik gun de verkoper wat en hij gunt mij weer wat. "Geven en nemen"
c Zodra ik voor garantie langs kom word ik gewoon gelijk geholpen ipv op de grote hoop.
d 1 of 2 procent is misschien ? 175,=. Dit krijg je echt wel terug op een ander manier in de vorm van een gratis leenauto.
e en zo kan ik wel verder gaan.

Daar in tegen kan ik het me wel voorstellen dat wanneer mijn dealer 1.500 minder terug geeft dan een andere Fiat dealer dat ik mij een beetje in de maling genomen voel.
Plaats reactie