Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door Brian de ve »

Binnenkort ragazzon catless downpipe erop en een 200cellen racekat. Verder heb ik al een compleet rvs systeem van ragazzon zonder middendemper. Ben zeer benieuwd of het wat doet kwa power, denk wel wat meer koppel en wat meer geluid :P
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door ed.de.vries »

waarschijnlijk wat meer geluid, maar meer power????, nihil waarschijnlijk!
Spaar je centjes, voor een werkelijke vermogenswinst, optisch is eea wel leuk, maar dáármee is het ook gedaan!
T,is maar waar je zelf voor kies, s6 met jou keuze, o ja: ik heb nog nieuwe : oordopjes ; liggen voor op de lange ritten,wellicht handig
ivm het meer geluid uit je ragazzon. -]
:der ALTE:
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door Brian de ve »

ed.de.vries schreef:waarschijnlijk wat meer geluid, maar meer power????, nihil waarschijnlijk!
Spaar je centjes, voor een werkelijke vermogenswinst, optisch is eea wel leuk, maar dáármee is het ook gedaan!
T,is maar waar je zelf voor kies, s6 met jou keuze, o ja: ik heb nog nieuwe : oordopjes ; liggen voor op de lange ritten,wellicht handig
ivm het meer geluid uit je ragazzon. -]
:der ALTE:
Bij vaste snelheid hoor je amper wat alleen met gas geven hoor je hem maar nog veel te bescheiden naar mijn ide. ;)
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door Brian de ve »

De ragazzon downpipe en racekat zijn vandaag geplaats en ii merk toch wel degelijk een relevante toename in koppel en tevens ook meer geluid. Ik denk dat er toch wel een goede 15nm bijgekomen is.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door paco »

Het geluid doet denken dat je meer vermogen hebt ! Maar daaronm is het wel mooi natuurlijk :wink:
Afbeelding
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door Brian de ve »

paco schreef:Het geluid doet denken dat je meer vermogen hebt ! Maar daaronm is het wel mooi natuurlijk :wink:
Nee het is geen ilusie zoals met een openlucht filter bijvoorbeeld, het is een waarneembaar verschil.
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door NHke »

Leuk! Komen er nu ook meer knalletjes/plofjes uit de uitlaat?
Geen meldingen op de boardcomputer?
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door Brian de ve »

NHke schreef:Leuk! Komen er nu ook meer knalletjes/plofjes uit de uitlaat?
Geen meldingen op de boardcomputer?
hey ja de plofjes zijn sneller te horen en ook wat harder. Geen melding want lambdasonde is gewoon verlengt en in de nieuwe kat. Geplaatst. Tot nu toe zeer tevreden maar moet nog zien wat het met verbruik gaat doen. Denk dat dit i.c.m met een abarth turbo meer oplevert want deze is nu zeer snel op gang maar boven de 4000 ben je erdoor en zou je moeten schakelen. Hij zou eigenlijk op de bank moeten om te zien wat hij echt erbij gekregen heeft door deze setup maar dat ik meer koppel ervaar. iS zeker geen bedrog.
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door NHke »

Waar wacht je op? Naar die rollenbank en vlug wat! :-] Ben zeer benieuwd naar de rollenbank uitdraai.

Heb je de downpipe zelf geplaatst? De racekat, is dat deze ook van ragazzon?

Grtz
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Vermogenwinst t-jet met andere uitlaat ?

Bericht door Brian de ve »

NHke schreef:Waar wacht je op? Naar die rollenbank en vlug wat! :-] Ben zeer benieuwd naar de rollenbank uitdraai.

Heb je de downpipe zelf geplaatst? De racekat, is dat deze ook van ragazzon?

Grtz
Katalysator is een universeel 200cpi model. Heb nu alleen nog het flexibel deel van downpipe naar de kat nog orgineel maar wil dat eigenlijk ook nog vervangen voor een rvs deel om het af te maken en mischien geeft dat een nog betere sound.
Plaats reactie