Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Na 5 minuten de Concours er niet meer afkrijgen :shock: ?? Dan gaat er serieus ergens iets fout vrees ik..

Je legt hem wel héél dun met het bijgeleverde applicatorsponsje? Persoonlijk wrijf ik zo heel de laklaag dun in (je moet de wax amper zien zitten), laat hem dan een minuutje of twintig curen om vervolgens af te nemen met een hoogpolige microvezeldoek (bijv. de Fluffy Buffy towel). Geen laagpolige doek gebruiken omdat deze minder residu kan opnemen en dat is wel nodig bij een wax met paraffine erin.

De LAVA is best een apart spul om mee te werken. Het is niet echt een crème, zeker ook geen paste wax.........meer een smeuïge massa zoals pindakaas :) Werkt heerlijk handmatig, je kunt deze zelfs machinaal aanbrengen en uiteraard gewoon een mooie glans en beading. Niet spectaculair anders of beter dan bijvoorbeeld de Smart Concours, dus in dat opzicht ontlopen ze elkaar niet zo heel veel..
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Jarre »

oeps, zo dun smeerde ik inderdaad niet. de auto werd er dof van als het erop hing maar je kon de wax wel zien hangen.
dan moest ik met de fluffy buffy hard duwen en zweten om de boel eraf te krijgen :oops:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Als je gaat zweten of moe wordt.........dat is foute boel :!:

Echt, less is more. Dus als de wagen mooi gereinigd is en droog is kun je de wax leggen. Heel simpel het bijgeleverde applicatorsponsje in de geopende pot leggen, eens ronddraaien (zo laad de wax zich in de pad) en hiermee kun je toch al gauw een oppervlakte ter grootte van een hele motorkap mee inwrijven. Je moet de wax net zien zitten als een vaseline-achtig laagje. Laat je even weten of het nu beter lukt :) ?

TIP: Wax removes Wax! Heb je per ongeluk een wax te dik aangebracht en krijg je deze er bijna niet meer af, ook niet met een pufje detailspray op een doek, dan breng je eenvoudig nog een beetje wax aan op die plaats en je wrijft het er zo vanaf :wink:
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

Ik heb het ook hoor met de Concours van Smart, deze breng ik heeeel dun aan maar als ik hem langer dan 5min laat zitten krijg ik hem er ook lastig af. Wat ik nu doe is echt per deel werken, motorkap inwrijven met de bijgeleverde pad en hem er na 1 min. uitpoets, zo gaat het goed en de bescherming is echt top (hij zit er nu al 4 maanden op en de beading is nog steeds super).
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door ed.de.vries »

Ik gebruik al lang(er) Concours wax van smart(Bart) ben niet al te sunnich, met aanbrengen, maar heb geen probleem met uitpoetsen, alles
handmatig.Werk wel in delen op de Grande Sport. 1 Dak<>2 Motorkap<>3 achterklep<>4 neus en spatborden<>5 het 'kontje'<> 6 L&R achterste zijkanten totaal<>7 L&R portieren. De binnenzijdes van motorkap/achterklep/deurranden binnenin en dorpels doe ik het laatst, omdat dit een gepriggel is met al die naden en dergelijks.
Tot slot (vooruit dan moet het maar) doe ik de velgen! en dan is er weer een dag om. :-] :-] ~]
Groeten uit droog Limburg!
:der ALTE:
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Giordino »

En het pakketje is binnen bedankt Bart :-]
Hopen dat het van het weekend beetje droog blijft, GP moet nodig verwend worden.
Heb op dit moment nog wel een vraag over wat wanneer en hoe te gebruiken
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Laat maar horen, bellen mag ook altijd als je even iets wilt doornemen (werkt vaak makkelijker zodat je meteen een wedervraag kunt stellen als het niet duidelijk is...) ~]
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Giordino »

Vandaag even bezig geweest met de Punto en polijsten nog bedankt voor het telefonisch advies Bart ! :D
Ben in de weer geweest met de Chemical Guys V38.
Alleen jammer dat het zo grauw is maar Punto glimt wel, helaas geen goede lamp tot m'n beschikking om echt goed te kunnen checken of de swirls eruit zijn of dat er nog verdere stappen nodig zijn, iets voor de volgende keer. :D
Moet wel zeggen dat een lelijk schaafplekje op de bumper die er vanaf het begin zat haast niet meer te zien is :shock:
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Jarre »

Ik zou de mijne nog eens moeteb doen voor het gaat vriezen...

Bart, gewoon wassen+kleien+wax voldoende om de winter door te komen?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

en een extra wax.. Colonite of iets in die zin. Heb je de hele winter profijt van.
Je kan ook in het duurdere segment kijken. Ik heb de PCW supreme er twee maanden geleden opgedaan, en nog steeds plezier van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Wesley Abarth »

Zo heb ik er de celeste detaglio op zitten, al iets meer dan 3 maanden nu, maar nog steeds een flinke beading. Als het straks echt minder wordt met het weer gaan we er nog een dagje aan spenderen. Een goede wax is eigenlijk een must voor de winter.
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

Ik heb de Smart Concours er nu 4 maanden op zitten en de beading is nog steeds zoals op de 1e dag :D
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
arnout
Junior Stato
Berichten: 221
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 22:37
Locatie: Huizen

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door arnout »

wast er iemand met osmose water eigenlijk?
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door ed.de.vries »

Met dewat? water? Nooit mee gewassen/gehoord.
Zit daar DRANK in???????.
ff uitleg aan een Old Men!!! Thanks.

:der ALTE: :?: :shock:
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door NHke »

Wat is nu eigenlijk osmosewater?

Leidingwater bevat nog een hoeveelheid minuscule onzuiverheden zoals zouten, kalk,zink, nikkel, mangaan, ammonium enzovoort. Wanneer je dat water gaat filteren en finaal onder hoge druk door een membraan met ultra fijne gaatjes stuwt worden deze onzuiverheden er practisch allemaal uitgehaald. Het resultaat is een vloeistof die bijna uitsluitend bestaat uit waterstof en zuurstof, wat men het permeaat noemt in het zuiveringsproces. Dit permeaat vangen wij op in een tank die dan uiteindelijk onze wasinstallatie gaat voeden. Het zijn de vrije waterstof ionen in het osmosewater die in staat zijn om atmosferische vervuiling op glas zeer goed op te lossen. Doordat het membraan van het osmosetoestel onzuiverheden tegenhoudt maar wel gassen doorlaat, bevat het osmosewater meer zuurstof dan gewoon water. De zuurstof verlaagt de zuurtegraad van het water, wat dan weer resulteert in een nog beter oplossend vermogen. Omdat het ook ontdaan is van alle zouten, droogt na zorgvuldige spoeling, de vloeistof volledig streeploos op met als resultaat een onberispelijk proper, streeploos glas zonder dat je ook maar een fractie chemicalien gebruikt hebt.

~]
Plaats reactie