Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door ed.de.vries »

Heb dank voor deze zeer goede uitleg, dan weet ik,* en wellicht andere lezers ook wat dit inhoud.
Een heel proces dus,osmose water. lijkt mij ook een vrij dure aangelegenheid!
Op mijn :Alte Tag: nog wat bijgeleerd,dank zij jou antwoord.
Groetjes uit zonnig limburg,aan de boorden van de maas.
: der ALTE :
.) :?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Jarre »

tonyvandenbroek schreef:en een extra wax.. Colonite of iets in die zin. Heb je de hele winter profijt van.
Je kan ook in het duurdere segment kijken. Ik heb de PCW supreme er twee maanden geleden opgedaan, en nog steeds plezier van.
ik heb nog een nieuwe fles black light liggen, is deze ook goed op ma de smartwax concours te gebruiken of toch maar die colonite nemen voor de winter?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door NHke »

Collinite 845 gebruik ik hier elke winter.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Die bedoel ik Collinite 845.

Ach wat is beter...Gewoon opmaken wat je hebt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

@Jarre: Zag dat je ook al een mailtje had gestuurd maar zal hem hier even beantwoorden als dat mag :)

Black Light mag in principe boven of onder de Smart Concours. Verwacht er echter geen wonderen van qua duurzaamheid in de vorm van weken / maanden, dat niet. Voor de wintermaanden kun je beter kiezen voor een polymeer product (bijv. twee laages Gloss It Gloss Finish en eventueel aftoppen met Gloss It Concorso Gloss voor extra wetlook), of een petroleum product zoals de genoemde Insulator Wax van Collinite. Carnauba, en of dat nou Turtle Wax is van € 20,- of Swissvax Concorso van € 200,-, ze kunnen allemaal heel slecht tegen pekel waardoor de duurzaamheid gedurende de wintermaande niet echt top gaan zijn...
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Jarre »

ok merci :-]
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

You're welcome en sorry voor de late(re) reactie..........druk druk druk..........maar ja, dat laatste is de laatste tijd(en) beetje de vaste uitspraak haha :mrgreen:
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Wesley Abarth »

22 oktober in dit fantastische topic de laatste reactie :o dat kan natuurlijk niet,, schandalig :wink:

Het is natuurlijk ook geen poetsweer, maar de auto's netjes bijhouden blijven we doen. Vanmorgen daarom de Abarth en de Vivaro onder handen genomen. De velgjes ingespoten met diablo wheelgel, gefoamd, met de hand gewassen (het was nodig, ze zagen er beide niet uit), velgen met de borstel, gedroogd. Daarna
de kunststof delen en de banden behandeld. En daarna alles nog een keer nagelopen.

Dit blijven we tot het voorjaar wekelijks doen, misschien op een mooie dag nog een waxje erop, maar dit is niet perse noodzakelijk.

Laat het maar gauw voorjaar worden, kunnen we weer lekker aan de slag, en dan heeft het tenminste ook zin....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door alfawiel »

ziet er weer spik en span uit Wesley.
Maar je hebt er nu (noodgedwongen) wel de tijd voor.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Wesley Abarth »

Inderdaad, rustig aan op het gemak. Was wel gesloopt toen ik klaar was. :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Zo heb ik afgelopen weekend ook twee auto's voor een goede gedaan.

- gefoamd
- gewassen
- gedroogd
- winter-proof wax!

Vooral die laatste, wat een genot als die er eenmaal op zit. Nu zitter er op mijn GP twee lagen, en de Panda 1 laag. Je droogt de wagen af met water.....heerlijk gevoel is dat. De Collinte Insulator Wax is een van de weinige winterproof wax. Er zijn maar weinig waxen bestemd tegen pekel. Gelukkig is de Collinite er wel eentje. Was niet van plan om de wagen nog te wassen komende maanden. Alleen een keertje afspuiten is meer dan voldoende. Door de wax hecht zich geen vuil e.d.

Beading is nu helemaal geweldig, al zie je dit op wit niet echt goed!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Azerion
Membre D'Oro
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 20:31
Locatie: Zedelgem, West-Vlaanderen, België

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Azerion »

Wesley Abarth schreef:22 oktober in dit fantastische topic de laatste reactie :o dat kan natuurlijk niet,, schandalig :wink:

Het is natuurlijk ook geen poetsweer, maar de auto's netjes bijhouden blijven we doen. Vanmorgen daarom de Abarth en de Vivaro onder handen genomen. De velgjes ingespoten met diablo wheelgel, gefoamd, met de hand gewassen (het was nodig, ze zagen er beide niet uit), velgen met de borstel, gedroogd. Daarna
de kunststof delen en de banden behandeld. En daarna alles nog een keer nagelopen.

Dit blijven we tot het voorjaar wekelijks doen, misschien op een mooie dag nog een waxje erop, maar dit is niet perse noodzakelijk.

Laat het maar gauw voorjaar worden, kunnen we weer lekker aan de slag, en dan heeft het tenminste ook zin....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
He! jij hebt een glazen dopje als achterruitenwisser :p Nu snap ik waarom je het tegen mij zei dat deze weg moest :p Heb je deze online besteld en waar? mag via pm ook zijn als je het niet publiek wilt zeggen.
Fiat Punto EVO 1.3 Mjet RACING 70 Pk, grigio impeccabile

P-tronic powerbox + BMC Airfilter, 18" velgen, AP Suspension, dectanes 8000k
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Wesley Abarth »

Inderdaad, is veel mooier, tenminste vind ik. Mijn glazen dopje komt hier vandaan.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Thegroov »

De mensen om je heen zullen er inmiddels wel aan gewend zijn, maar wat zal je een opmerkingen krijgen als je met twee ingesopte auto's voor je huis staat :D
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door provsen »

Dacht net hetzelfde weet niet of ik mijn achterruitwiser er af haal vind het wel ergend praktisch nut hebbe dat ik zie wat er achter me gebeurd
Plaats reactie