schokken en bokken
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: schokken en bokken
58000 lijkt me erg vroeg voor een EGR probleem.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: schokken en bokken
Volgens mij is dit gewoon telage toeren? Mijn auto houdt ook egt niet van 70 in de 5,, en al helemaal niet als deze aan het regeneren is.. want 50 in de 4 vind de blok ook niet fijn
- greymouse
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
- Locatie: in het brons groen eikenhout
Re: schokken en bokken
Hier nauwelijks nog schokken . 70 in 5 , 50 in 4 , zelfs 50 in 5 wanneer je niet gelijk diep trapt ook geen probleem , hoewel in 4 hij toch lekkerder loopt bij circa 1500 touren.
Dit is allemaal veel soepeler nadat hij getuned is , kan vanaf circa 1200 touren al gas geven zonder dat hij schokt . Ging voorheen niet . Inderdaad voor zo`n klien blokje opmerkelijk .Of hierbij ook eits verstelt is aan de EGR klep weet ik niet .
Dit is allemaal veel soepeler nadat hij getuned is , kan vanaf circa 1200 touren al gas geven zonder dat hij schokt . Ging voorheen niet . Inderdaad voor zo`n klien blokje opmerkelijk .Of hierbij ook eits verstelt is aan de EGR klep weet ik niet .
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Re: schokken en bokken
Bij mij (GP Actual 85, 40.000 km, niet gechipt) )schokt-ie helemaal niet, maar onder de 1500 toeren geef ik niet teveel gas. Heeft geen zin want het vermogen komt er pas bij 1500 toeren in. Optrekken tussen 1500 en 2000/2500 toeren, of doorhalen als het sneller moet. De 'opschakelindicator' geeft meestal iets eerder het opschakelteken.
Groeten,
André
Groeten,
André
- Dinkel
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo mei 22, 2011 19:54
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: schokken en bokken
Ik hou de lichtmetalen diesel bij opwarmen tussen de 1500 en 2000. Daaronder is niet fijn. Bij lekker doorrijden schakel ik op bij 2500 en als ik echt zin heb bij 3000/3500.
Voor een gunstig verbruik hoef je de motor niet te sparen: de motor niet onder de 2000 toeren laten komen levert bij mij nog steeds 1 op 22 op.
Viva la diesel!
Bij 60-70 hou ik 4 aan. Daarboven schakel ik op naar 5. Bij accelereren schakel ik einde 3 bij 80, einde 4 bij 120 etc.
Lekker blokje. Ik vervang elke 20.000 kms de oliefilters: dat scheelt in schokkerig zijn!
Voor een gunstig verbruik hoef je de motor niet te sparen: de motor niet onder de 2000 toeren laten komen levert bij mij nog steeds 1 op 22 op.
Viva la diesel!
Bij 60-70 hou ik 4 aan. Daarboven schakel ik op naar 5. Bij accelereren schakel ik einde 3 bij 80, einde 4 bij 120 etc.
Lekker blokje. Ik vervang elke 20.000 kms de oliefilters: dat scheelt in schokkerig zijn!
Fiat Grande Punto 1.3 Multi-Jet Dynamic 85 pk, Ambient White, 1:21,5