Connector Lichten grijs - paars

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Connector Lichten grijs - paars

Bericht door Goose »

Dag beste forumleden,

Vraagje, ben een beetje onvoorzichting geweest, en een botsinkje gehad.

Heb mijn onderdelen besteld via winparts.nl, niets van lof hierover, bumper bvb bleek gebarsten, zeer goede dienst na verkoop, gratis en zonder moeilijk doen nieuwe bumper toegestuurd gekregen.

De koplamp die ik besteld heb (men heeft mij idd een mailtje gestuurd dat het een andere versie was) beschikt over een paarse connector.

Mijn GP, productie december 2006, heeft echter een grijze connector.

Weet er iemand of er een soort adaptor bestaat, die grijs naar paars overzet ?

Je kan die connector wel losprutsen, maar , de draadjes die naar de richtingaanwijzer lopen moeten dan wel losgeknipt worden.

De meest ideale oplossing zou zijn, zo een connector.

Mijn tweede oplossing zou zijn om de grijze connecter uit de kapotte koplamp te halen, de draadjes van de richtingaanwijzer los te knippen, dit ook te doen bij de nieuwe koplamp met de paarse connecter, zodat ik enkel de draadjes van de richtingaanwijzers opnieuw met elkaar moet verbinden.

Als jullie nog andere tips of oplossingen weten, hoor ik dit graag.

Nog een bijkomend technisch vraagje, om iets of wat kostenbesparend te werk te gaan (ik weet het, goedkoop is soms duurkoop, maar ik ben soms een zuinige belg :wink: ) heb ik mij een koplam besteld zonder motor om in hoogte verstelbaar te zijn, zit die motor dan ook echt in die lamp verwerkt ?

Dat overbouwen zal onbegonnen werk zijn zonder de nieuwe koplamp te beschadigen, maar vroeg mij gewoon af hoe dit technisch in elkaar zit.

Groetjes,

Goose
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Connector Lichten grijs - paars

Bericht door Doxxo »

Ik vind niks van zo'n kabel dus ik denk zelf maken worden..
Maar als ik mijn nieuw lampen bestel dan kijk ik toch eerst of het de originele aansluiting is..

Een voorbeeld http://www.cargoods.nl/shop/devil-eyes/ ... nto-zwart/


Het enigste wat ik niet weet is: als je nieuwe koplampen steekt of er knipperlichten in moeten of dat dat zonder mag..
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Connector Lichten grijs - paars

Bericht door Wesley Abarth »

Een verloop bestaat niet, had inderdaad beter op moeten letten met bestellen.

Ik ben ook bang voor de hoogteregeling, weet niet hoe streng ze zijn met de keuring in België

Kun je hem niet beter terug sturen en de goede bestellen?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Connector Lichten grijs - paars

Bericht door Jarre »

streng... lichtjes verkeerd afgestelde lichten = herkeur :x
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Connector Lichten grijs - paars

Bericht door Bennink »

Niets is zo vervelend als een paar verkeerd afgestelde koplampen die je tegemoet komen :roll:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Connector Lichten grijs - paars

Bericht door Goose »

en hier in België zijn ze superstreng op de jaarlijkse keuring ivm de lichten,

vorig jaar had ik gewisseld van 15 naar 17" velgen, en dat verschil zorgde er voor dat mijn lichten te hoog stonden, afgekeurd, ...

Dit jaar , was blijkbaar mijn lampje losgekomen (dat ijzeren klikdingetje dat de lamp mooi op zijn plaats houdt), en terug afgekeurd voor het 2 de jaar op rij voor mijn verlichting, ...

Ik heb ondertussen op het engels forum een how to gevonden , om die pinnetjes er uit te trekken, etc, ...

ben dit nu al een halfuur aan het proberen met de oude, gedemonteerde koplamp, en 't lukt mij langs geen kanten, laat staan dat het zal lukken bij de nieuwe gemonteerde lamp, ...

Dus er zal inderdaad niet anders opzitten dan een lamp met de aansluiting van voor 2009 te kopen, met de grijze connector dus.

Dus binnenkort hier in de te koop rubriek, splinternieuwe lamp, bestuurderszijde, met paarse aansluiting vanaf bouwjaar 2009.

Groetjes
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
BennieGTA
Nuovo Arrivato
Berichten: 185
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:07

Re: Connector Lichten grijs - paars

Bericht door BennieGTA »

Zie onderstaande link, ik heb het bij mijn GP ook gedaan, je hoeft geen draden door te knippen! 't Is wel ff een klusje, maar werkt perfect. Succesl!

http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... s1-gp.html

Zie dat je het al gevonden hebt. Je moet een deel van de stekker eruit halen voordat je de pinnetjes eruit kan halen. Weet niet meer precies wat, is al ff geleden.
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes :)
Plaats reactie