Verlaagd?

Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Verlaagd?

Bericht door PuntoSporting »

Ik vraag me af of een Sport uitvoering standaard af fabriek is verlaagd, of dat hij net zo hoog op de poten staat als een andere GP.

Bij ons in het dorp hebben we een drempel waar ik bijna stil moet staan om er overheen te gaan, doe ik dat niet, dan schraap je met de rubberen flap over de grond. (gelukkig niet de bumper.
Heb ook het idee dat het met de 16" bandjes erger is dan met de 17".
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Verlaagd?

Bericht door Wesley Abarth »

Een sport is standaard 1cm lager dan de andere uitvoeringen. De combinatie van velg en band kan inderdaad de auto lager maken, wat zijn de precieze afmetingen van velg en band?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Verlaagd?

Bericht door Jarre »

bij mij blijft de wielomtrek hetzelfde maar ik schuur ook omdat er meer lucht in de 15 of 16" band zit.
deze veert meer dus raak ik de grond sneller dan een dunne banden die amper veert...
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Verlaagd?

Bericht door Wesley Abarth »

Dat klopt ook zeker Jarre!
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Verlaagd?

Bericht door PuntoSporting »

Ik zal morgen eens kijken naar de bandenmaat.
Naar mijn gevoel zijn ze ook tamelijk plat waardoor de wielkasten ook niet helemaal gevuld zijn.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Verlaagd?

Bericht door Nico111 »

Ik heb daar met mijn sport bij sommige drempels ook last van. Daarom twijfel ik of hier ooit Novitec veren gaan komen.
bertxl
Nuovo Arrivato
Berichten: 59
Lid geworden op: wo mar 30, 2011 17:59

Re: Verlaagd?

Bericht door bertxl »

Nico111 schreef:Ik heb daar met mijn sport bij sommige drempels ook last van. Daarom twijfel ik of hier ooit Novitec veren gaan komen.
Als je over veel drempels dagelijks moet zou ik het zeker niet doen, heb wat dat betreft (vooral mijn vrouw) zeer slechte ervaring met de novitec (4cm geloof ik) veren.

Wat je ook in de gaten moet houden is de aandrijving , die is er soms ook niet blij mee. Trillende aandrijfassen kan naar verloop van tijd dure reparatie's opleveren.


Groeten Bert.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Verlaagd?

Bericht door tonyvandenbroek »

aandrijving, homokineet, stabilisatorstangen, zijn allemaal zaken die meer te lijden KUNNEN hebben.
Je moet gewoon met wat meer beleid en accepteren dat het niet altijd even hard ergens overheen kan.

In de 7 jaar dat ik VERLAAGDE GP's Rijd met Novitec, heb ik tot op heden 1x een stabilisator stang, en nu een homokineet stuk gereden. De laatste komt meer door de PK en NW dan de verlaging. Verder nog nooit iets stuk gehad. Dus ja, alles kan eerder kapot. Maar als je een beetje mooi wilt overkomen, gewoon verlagen. Zie het als contributie dat sommige dingen wat eerder stuk gaan. Die paar euro's in die zeven jaar......daarvoor wil ik niet meer "hoog" rijden. Het oogt niet alleen mooier, maar het rijdt ook nog eens een stuk strakker.
Afbeelding
bertxl
Nuovo Arrivato
Berichten: 59
Lid geworden op: wo mar 30, 2011 17:59

Re: Verlaagd?

Bericht door bertxl »

tonyvandenbroek schreef:aandrijving, homokineet, stabilisatorstangen, zijn allemaal zaken die meer te lijden KUNNEN hebben.
Je moet gewoon met wat meer beleid en accepteren dat het niet altijd even hard ergens overheen kan.

Dat zeg ik: Wat je ook in de gaten moet houden is de aandrijving , die is er SOMS ook niet blij mee.

In de 7 jaar dat ik VERLAAGDE GP's Rijd met Novitec, heb ik tot op heden 1x een stabilisator stang, en nu een homokineet stuk gereden. De laatste komt meer door de PK en NW dan de verlaging. Verder nog nooit iets stuk gehad. Dus ja, alles kan eerder kapot. Maar als je een beetje mooi wilt overkomen, gewoon verlagen. Zie het als contributie dat sommige dingen wat eerder stuk gaan. Die paar euro's in die zeven jaar......daarvoor wil ik niet meer "hoog" rijden. Het oogt niet alleen mooier, maar het rijdt ook nog eens een stuk strakker.
Tot dat je in almere woont , dan piep je wel anders met een 4cm verlaagde punto :shock:
Heb ook altijd verlaagde auto's gereden , meestal rond de 4cm maar dat is voor de Fiat net even iets te laag.
Vooral wanneer je veel verkeersheuvels hebt.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Verlaagd?

Bericht door tonyvandenbroek »

Hier ook hoor. 22 drempels tijdens mijn retourtje werk. Dus JA hier hebben we ze ook. (jammer genoeg)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Verlaagd?

Bericht door Jarre »

Volgens mj is bertxl niet veel gewoon -]
Kom eens in belgie wonen, kan je ook meteen gaten in ee weg omzeilen om je carter te beschermen
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: Verlaagd?

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

en ik heb dr ook 12 alleen heen naar mn werk en ook nog eens 12 terug..
en de mijnes is Eibach Sportline verlaagd, dus aan de voorkant nog net iets
lager dan de Novitecs..

gewoon met beleid en rustig erover heen gaan en je hebt nergens last van, alleen
als dat een probleem voor je is dan advieseer ik je geen verlaging..
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Verlaagd?

Bericht door Nico111 »

Nou ik laat het me eerst nog maar eens even rustig bezinken. Bedankt voor jullie ervaringen :)
Goliathus
Junior Stato
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 20:11

Re: Verlaagd?

Bericht door Goliathus »

Is dit ook bij de Sportsound versie?
Want ik raak altijd 2 drempels als ik naar een familie lid ga.

En bij ééntje maakt het niks uit hoe hard je rijd schuren doet die altijd. :evil:
Gebruikersavatar
pascals
Nuovo Arrivato
Berichten: 198
Lid geworden op: di nov 06, 2012 19:38
Locatie: Almelo

Re: Verlaagd?

Bericht door pascals »

Hier nog zo'n twijfelaar... al heb ik al wel een setje (nauwelijks gebruikte) Novitec veren overgenomen van een mede-forumlid.
Ik heb besloten het te gaan proberen wanneer ik volgend seizoen de winterbanden weer verwissel voor de zomerbanden (heb nu nog geen winterbanden). Kijken of mijn collega het aandurft de veren tegelijk met een set winterbanden te monteren.
GP 1.4 T-Jet Sport 2008 | Ambient White
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie