Verlaagd?

Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Verlaagd?

Bericht door ed.de.vries »

Onze T.Jet 88/kw120 pk tuft nu ruim 80.000 5 en half jaar,over s,heren wegen en drempels- in verlaagde (EIBACH) situaties.
Geen centje pijn nog! geleden hierdoor wat betreft extra reparaties. ( afkloppen op blanc hout) Maar!!als het mij niet onverwachts overkomt,
neem ik de Nederlandse heuvels--hobbels--knobbels--valkuilen-- en meer van dat fraaie snelheids remmende zooi in NL met wat rustiger te
"nemen" dat helpt je om de eventueel schade,s te beperken.Zij vermeld dat onze Car, in werkelijkheid 142 Pk en 252Nm heeft.
Dus iets : gekittelde versie reeds ruim 4 jaar alweer. Dus er wordt goed aan getrokken af en toe!Gechipt in Houten door Ronald!!!
Groetsels uit nog steeds sneeuwent Grevenbicht.
: der ALTE :
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Verlaagd?

Bericht door Thegroov »

Verlagen van mijn pevo (met novitec-veren) is de beste wijziging die ik doorgevoerd heb. Betere wegligging, veel lekkerder rijden. Totaal geen last van drempels. Zelfs met mijn spoilers valt het nog reuze mee, zolang ik maar niet met 60 kmh er overheen ga.
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Re: Verlaagd?

Bericht door flair1967 »

Heb die NOVITECS al 2 jaar op zolder liggen...blijf maar twijfelen.Vind zoo veel mooier staan en vlgs mij rijd het ook veel beter,rotondes enzo...
Rijd zelf 26000 per jaar ,wil met vrouw en 2 kinderen en dakkoffer naar Frankrijk gaan.


Steven
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Verlaagd?

Bericht door Nico111 »

flair1967 schreef:Heb die NOVITECS al 2 jaar op zolder liggen...blijf maar twijfelen.Vind zoo veel mooier staan en vlgs mij rijd het ook veel beter,rotondes enzo...
Rijd zelf 26000 per jaar ,wil met vrouw en 2 kinderen en dakkoffer naar Frankrijk gaan.


Steven
Wat ik uit de ervaringen gelezen heb in andere topics maak een dakkoffer plus gezin in de auto niet uit. De veren moeten natuurlijk zo'n massa prima aan kunnen.
De vraag alleen is of je het vervelend vind om extra in te moeten houden bij drempels.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Verlaagd?

Bericht door ed.de.vries »

ikke ook ff,kes een duit in het stuiterzakje doen. Als je met dakkofers en een gezin met de nodige bagage, ga tuffen betekend het dat de
drukspanning op de veren behoorlijk versterkt worden. Kan wel betekenen, dat drempels en kuilen wel met wat beleid genomen dienen te worden. Er kunnen best situaties ontstaan dat de veren "zg doorslaan" dit geeft wellicht een hoorbare "klap" dus, schrik daar dan niet van op zo,n moment. Ook kan er wellicht een situatie aankomen dat de banden achter even aanlopen meestal tegen de beschermrand in de wielkas.
Dus enige aanpassing aan de attentheid op wegdek, en dergelijks is wel geboden, verders moet het geen problemen geven.
Bedenk wel: als je met gezin,en dakkofer op pad ga, dat je dan waarschijnlijk vakantie heb, dus geniet daarvan,en pas de rijstijl aan voor de
omstandigheden. Je bent dan onderweg met vakantie rit(ten) en niet op een circuit.
Groeten uit sneeuwrijk Zd-Limburg. :der ALTE:
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Re: Verlaagd?

Bericht door flair1967 »

Hmm..blijf toch een beetje op 2 gedachten hinken.Misschien moet ik het maar na de vakantie gaan laten monteren?Weer nog langer uitstellen..pfff.Zag 'm al helemaal staan met de versgemonteerde zomervelgjes...Moet ook niet zo zijn dat je steeds bang bent dat je banden tegen de wielkasten aanlopen of dat je veren doorslaan als je lekker ah tuffen bent in de op de franse binnenweggetjes...
Thx voor het meedenken iig

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Verlaagd?

Bericht door Jarre »

eerlijk, met -4cm volgeladen zou ik niet op mijn gemak zijn...
bij een gewoon weekendje weg met 2 en bagage durf ik al eens te tikken. laat staan met 2 kids op de achterbank!
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Verlaagd?

Bericht door Rik »

OF net als enkele leden ook gedaan hebben, voorzien van een schroefset zodat deze niet tot weinig inveert :wink:

*oke, misschien niet zo praktisch :roll: *
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Verlaagd?

Bericht door Doxxo »

Ik heb een schroefsetje van VMAXX dus dat betekend 7 cm vanvoor lager en 8 vanachter en ik moet zeggen ik raak bijna elke drempel lichtjes en sommige moet ik wel schuin over maar ik vind het super leuk om zo rond te rijden. En het doorslaan van de veren ( dus die luide knal ) heb ik eigenlijk best wel vaak. Gebeurd meestal als ik door een putje rij of een klein bergje ( slechte asfalt ) en in begin is het wel heel hard verschieten en alle mensen kijken rond u -] maar het went volledig.

Maar ik moet er wel bijzeggen dat de schroefset er onderuit gaat voor de standaard ophanging want ik geraak niet door de keuring met deze schroefset ( ik denk dat de keuring mij nie moet :( )
Dus dat word vanaf de zomer terug standaard hoogte rondrijden

En jah nog 1 ding: het aanlopen van de banden kan ge niet voorkomen maar het kan in principe niet veel kwaad zolang je niet overdrijft he ^^.
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Verlaagd?

Bericht door Nico111 »

flair1967 schreef:Hmm..blijf toch een beetje op 2 gedachten hinken.Misschien moet ik het maar na de vakantie gaan laten monteren?Weer nog langer uitstellen..pfff.Zag 'm al helemaal staan met de versgemonteerde zomervelgjes...Moet ook niet zo zijn dat je steeds bang bent dat je banden tegen de wielkasten aanlopen of dat je veren doorslaan als je lekker ah tuffen bent in de op de franse binnenweggetjes...
Thx voor het meedenken iig

Afbeelding
Als je ze toch al heb liggen zou ik het gewoon proberen. De uitgave voor de veren heb je al gehad. Je kan het als het echt niet bevalt gewoon weer de oude terug plaatsen.
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Verlaagd?

Bericht door PuntoSporting »

het aanlopen van de band is toch link, wordt heet en kan op den duur een klapband opleveren.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Verlaagd?

Bericht door Jarre »

@ doxxoo: ik had ook problemen om door de keuring te raken. wielgeometrie kregen ze maar niet juist. Uiteindelijk auto verhoogd en alle gewicht eruit en dan gekeurd :roll: :lol:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Re: Verlaagd?

Bericht door flair1967 »

@nico111,

Maar kost me wel hoop'wisselgeld'....kan het nl niet zelf,ook nog uitlijnen achteraf.
Denk gewoon dat het nu nog even geen goed idee is.Eerst maar lekker op vakantie gaan kan ik er daar nog heeeel lang over nadenken op het strand ;-)))
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Verlaagd?

Bericht door Evo-Erik »

Mijn Evo is 4cm verlaagd met de Novitec veren. Een volle belading is geen enkel probleem, ik ben laatst met 4 volwassenen + bagage naar Praag geweest. En ook dan loopt er niets aan.

Wel moet ik rustige aandoen bij drempels en "bolle" wegen.

Volgens mij als je bij de originele bandenmaten, ET-waarde en velgbreedtes blijft is er niks aan de hand na het verlagen.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Verlaagd?

Bericht door RVE »

Heeft iemand ervaring met Promaxx verlagingsveren, 35/40mm?
35 mm's voor €95,- en 40 voor €135,-
Plaats reactie