Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Check http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; voor de juiste middelen en accessoires ~]

Kom je er niet uit of heb je hulp nodig om wat op elkaar af te stemmen? Bel of mail gerust, of via dit topic natuurlijk, help graag verder waar nodig...
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Timothy
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:00
Locatie: Alkmaar

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Timothy »

Gister de Punto weer even een mooie verse wax-laag gegeven. Heerlijk, dat spiegelende effect van de zwarte lak (bij de eerste foto heb ik tot nu bij iedereen erbij moeten zeggen dat dat een foto van de lak heel dichtbij is, niet 'gewoon een foto van een heg' :p):

Afbeelding

Afbeelding

Beetje jammer dat met de halve regen van vandaag en de vele pollen in de lucht er nu alweer een 'vuil'-laagje over de auto ligt plus van die hars-troep wat van bomen komt :(. Maar goed, het gaat de komende dagen als't goed is wat harder regenen, dan spoelt dat er wel weer af ;).
Was: 1999 Peugeot 206 1.4 benzine 65pk
Daarna: 2009 Grande Punto 1.4 T-Jet 16V 120pk / Ambient White / Sport (+ Sky Dome, Blue&Me)
Nu: 2012 PuntoIII 1.3 M-Jet 85pk / Crossover Black / Lounge (Full Option)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door jpkramer »

.) wow, dat is inderdaad net een spiegel .)
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Mooi!
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

Zeker mooi! Dat krijg ik met een witte helaas niet voor elkaar.

Dit is mijn beste resultaat
Afbeelding
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
M113
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 1526
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 20:49
Locatie: Leiderdorp

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door M113 »

Sodeju, die glimt mooi. Ik dacht zonder begeleidende tekst te lezen lekker bijzonder zo'n heg :mrgreen: :mrgreen:
Goliathus
Junior Stato
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 20:11

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Goliathus »

M113 schreef:Sodeju, die glimt mooi. Ik dacht zonder begeleidende tekst te lezen lekker bijzonder zo'n heg :mrgreen: :mrgreen:
Same here, Echt perfect gedaan.
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Juvenine »

Nu heb ik een paar vervelende plekken op mijn auto welke de vorige eigenaar heeft aangebracht. Hij is behoorlijk slordig aan de gang gegaan met een ijskrabber.

Zie bijvoorbeeld onderstaande foto's, deze laten het linker achter raam zien. Rechts achter heeft dit ook wel een beetje.

Foto 1
Afbeelding

Andere hoek
Afbeelding

Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken? Is zoiets met middelen zoals scratch X te verwijderen? Ben me nu op dit moment wat meer in dat soort spullen aan het verdiepen, kwam er nog niet helemaal uit.
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

1 van de weinigen die zijn achterraampjes goed schoon maakt in de winter, maar er is inderdaad erg lomp bezig geweest.

Bij oppervlakkige zullen deze middelen wel helpen, maar bij diepere krassen wordt het een ander verhaal.
Zelf heb ik ook van die krasjes die ik er met "krasverwijderaars" niet uit krijg.
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag uit Duitsland een setje gekocht, waarmee je kennelijk ook de diepere krassen weg kunt krijgen.
In het setje zit velletjes heel fijn schuurpapier, een tube polijst vloeistof, een andere tube om het te laten glanzen en 2 doeken.

Vanwege het schitterende weer heb ik het helaas nog niet kunnen testen, dus kan je niet zeggen of het ook echt werkt, maar op de verpakking staat dat het een blijvend resultaat is.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Timothy
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:00
Locatie: Alkmaar

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Timothy »

PuntoSporting schreef:1 van de weinigen die zijn achterraampjes goed schoon maakt in de winter( ... )
Zouden meer mensen moeten doen! +1 voor hem daarvoor... Alleen dan wel wat minder lomp inderdaad...
Was: 1999 Peugeot 206 1.4 benzine 65pk
Daarna: 2009 Grande Punto 1.4 T-Jet 16V 120pk / Ambient White / Sport (+ Sky Dome, Blue&Me)
Nu: 2012 PuntoIII 1.3 M-Jet 85pk / Crossover Black / Lounge (Full Option)
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Nu we het toch over poetsen hebben, heb ik eigenlijk een vraag over het kleien.

Ik zie dat er vele soorten klei te koop zijn, dus in mijn geval absoluut geen idee welke nu goed of slecht is en wat het doet.
Een andere, denk ik niet onbelangrijke vraag is, hoe je er achter komt dat jou klei aan vervanging toe is.
Je kneedt er elke keer wel op en pakt een schoon deel, maar op de duur ga je dan toch met een vervuild stukje klei over je lak?
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Klei heb je inderdaad in verschillende gradaties qua grofheid, gaande van heel fijn tot heel grof. Grof en heel grof zeker links laten liggen omdat deze 'marring' creëren (microkrasjes) welke je met stevig polijsten weg moet halen. Dat was voorheen de manier om teer, vliegroest en echt zware contaminaties te verwijderen. Gelukkig zijn daar tegenwoordig vloeistoffen voor die het ergste al oplossen waardoor je quasi geen agressieve clay meer nodig hebt.

Persoonlijk adviseer ik altijd een medium claybar qua grofheid aan. Hiermee haal je veilig alles weg zolang je de regels in acht houdt (natuurlijk niet op de grond leggen, goed doorkneden, genoeg lubricant etc). Of, als de auto helemaal nieuws is en je enkel de achtergebleven paraffine wilt verwijderen is een zachte claybar goed. De Gloss-It Green Claybar is dan je grote vriend.

Voor de rest kun je kijken naar prijs / inhoud en de ene is iets minder plakkerig dan de ander. Persoonlijke favorieten welke dan ook in het CCC gamma zijn opgenomen:

* Smart Claybar
* PCW Claybar
* MagicOne 100 Blue Claybar
* Gloss-It Lavender Claybar

Allemaal medium en variërend van € 19,50 tot € 29,50 en van 150gr tot 200gr.

Wanneer is een stukje clay versleten? Sowieso als je deze per ongeluk hebt laten vallen of ruw is van vliegroest e.d. Maar voor de rest, ongeacht welke kleur het wel niet wordt van de vervuiling, zolang je hem goed doorkneed en hij glad blijft, en niet gaat brokkelen of plakken aan je vingers, is de claybar nog niet verzadigd en kun je hem opnieuw gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee ~]
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg Bart, hier kan ik zeker iets mee!

Ik heb vorig jaar een setje gekocht bij de Halfords, klei was enorm kleverig en blijft aan je vingers plakken (nog steeds trouwens), maar dat betekend dat deze eigenlijk niet meer goed is?
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Ik denk eerlijk gezegd 'te zacht' zodat ie kleverig is. Wat je zo in de vakhandel kunt kopen is eigenlijk gemaakt voor iedereen die het wil kopen en dat niets fout kan gaan. In normale taal kan dus iedere 'mafkees' zoiets kopen en ermee aan de slag zonder dat ze zich druk moeten maken dat het klachten gaan regenen. Ook wel logisch omdat je er geen goede uitleg bij krijgt hoe zo'n claybar juist te gebruiken. Anderzijds zijn die middelen zo soft dat je niet moet verwachten dat ze nou echt veel resultaat opleveren. Het kan veel beter met minder inspanning en gelijke kosten.

Is het toevallig een wit / grijs clayblokje :wink: ?
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Het is een geel achtige kleur, van Sonax.
Netjes verpakt in een luchtdicht doosje en de plak klei was aan de buitenzijde nog verpakt met 2 velletjes folie.

Toen ik het voor het eerst na de winter gebruikt heb, was het eigenlijk een vrij taai blokje en na wat kneden en gebruik van de lubricant werd hij weer zacht en kleverig.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Plaats reactie