Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Plaats reactie
Karinontheroad
Berichten: 4
Lid geworden op: di jun 04, 2013 8:02

Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Karinontheroad »

Wij hebben een fiat punto evo uit 2010. Een paar maand geleden wilde ik remmen voor een rotonde. Rem in getrapt maar er gebeurde niets, geen weerstand gevoeld. Snel uitgeweken naar fietspad en de auto uit laten rollen. De auto opnieuw gestart en de remmen deden het weer.

Na laten kijken in dichtstbijzijnde garage . Niets te vinden, waarschijnlijk de cruisecontrol blijven hangen???

Vandaag weer opnieuw, remmen voor rotonde, 2x rempedaal in de vloer gestampt,niets. Kwam bibberend op de rotonde tot stilstand. Gelukkig niemand geraakt.

Naar de fiatdealer geweest. In computer niets te vinden. ( ook niet onze laatste storingen met inspuiten motor en verlichting) advies van dealer om de dubbelschakelaar(?) van de cruisecontrol te vervangen. Heb daar zelf twijfels bij. Waarom iets vervangen waarvan niet eens zeker is dat dat de oorzaak is.
*Heeft iemand soortgelijke ervaring met dit probleem?
*Wat te doen?
Graag advies
Bruijst
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: za jun 19, 2010 17:25

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Bruijst »

Pfff.. gelukkig niets gebeurd!

Deed me denken aan dit topic:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... en#p220233

En serieus, ik heb hierna nooit meer op de CC gereden. Nu deed ik dat toch al niet zo vaak (mijn rechtervoet rijdt zuiniger en de verkeersdrukte/route liet dat vaak niet toe), maar een gewaarschuwd mens telt voor twee..

Laat maar eens weten wat men bij FIAT hier nu weer van denkt..
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Timothy
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:00
Locatie: Alkmaar

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Timothy »

Poeh, dat wil je niet graag meemaken! Gelukkig beide keren niks ernstigs gebeurd.

Was het wel beide keren dat je probeerde te remmen dat de cruise control ingeschakeld stond? Dus niet alleen aan, maar dat je ook echt op cruise control reed?
Was: 1999 Peugeot 206 1.4 benzine 65pk
Daarna: 2009 Grande Punto 1.4 T-Jet 16V 120pk / Ambient White / Sport (+ Sky Dome, Blue&Me)
Nu: 2012 PuntoIII 1.3 M-Jet 85pk / Crossover Black / Lounge (Full Option)
Karinontheroad
Berichten: 4
Lid geworden op: di jun 04, 2013 8:02

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Karinontheroad »

Ik reed idd beide keren op de cruisecontrol. Net gebeld met klantenservice Fiat Nl. Als er geen diagnose gesteld kan worden kunnen we niets voor u doen anders dan dat de dealer geadviseerd. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze auto. 1 x kan toeval zijn maar bij 2x is er toch serieus wat aan de hand! Maar wat???
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Thegroov »

Remmen heeft natuurlijk helemaal totaal niets met de cc te maken. De enige connectie die er is is dat er een schakelaartje achter het pedaal zit, dat de cc uitschakelt, als die ingeschakeld was. Maar het feit dat je het pedaal helemaal in kunt drukken zonder dat je iets voelt en dat er iets gebeurt, betekent een probleem met je remmen en niet met je cc.
Al geeft je auto automatisch vol gas, dan nog moet je hem af kunnen remmen als je je rempedaal tot de bodem intrapt.
Het lijkt tegenwoordig wel dat als de boardcomputer niks aangeeft, dat er automatisch geconcludeerd wordt dat er ook niets aan de hand is.
Karinontheroad
Berichten: 4
Lid geworden op: di jun 04, 2013 8:02

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Karinontheroad »

@frank. Kreeg idd gevoel computer leest niets uit dus is er niets aan de hand. Heb gevraagd of onze vorige 2 storingen wel uit te lezen waren. Niet dus... Misschien is de geheugenkaart wel stuk :D maar blijkbaar worden alleen belangrijke storingen opgeslagen... Dat de remmen het laten afweten is geen storing.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Thegroov »

Nee, dat is slechts een klein ongemak :mrgreen:
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door ulti »

oeff niet best, ik zou niet eens meer in die auto durven te rijden. :shock:
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
benvandereem
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 16:17

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door benvandereem »

Wat gebeurt er precies als de auto niet remt? Trap je het pedaal dan op de vloer of schakelt de cc niet uit waardoor de auto blijft trekken en je het gevoel hebt dat de remmen het niet doen. In het eerste geval heb je waarschijnlijk een probleem in de hoofdremcilinder en in het tweede geval heb je een probleem in een schakelaar op het rempedaal.In beide gevallen is het levensgevaarlijk om mee te rijden,en als jouw garage zegt,ik kan geen fout uitlezen zou ik toch eens een garage opzoeken waar nog echte monteurs rondlopen, die ook zonder computer en met logisch nadenken een storing kunnen vinden.Het is niet normaal om weggestuurd te worden met een auto die af en toe niet remt,alleen omdat het uitlezen geen storing geeft.
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Al 2 x niet kunnen remmen met fiat punto evo

Bericht door Patrick155 »

Alstublieft meneer de monteur, hier heeft u de sleutel van de auto en een briefje met mn telefoonummer.
Niet eerder bellen voordat het euvel is verholpen of de auto total loss is gereden tijdens proefritten door uzelf want ik ga in dit gevaarte niet meer de weg op natuurlijk.
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Plaats reactie